30.6.10

::SAPE YANG BODOH?::

5 PENGOMEN



Jangan sangka kita sudah bijak dan anggap orang lain bodoh……ambil iktibar dan pengajaran dari cerita ini…


"Saudara ingin tahu sesuatu yang menarik? Itu merupakan kanak-kanak yang paling bodoh di dalam dunia," kata Si Gunting Rambut kepada pelanggannya sambil menunjukkan jari pada seorang kanak-kanak yang sedang bermain di luar.

" Mengapa?", tanya pelanggan tersebut kehairan.

"Mesti ada maksud yang tersirat di sebalik kata-kata itu," tambah pelanggan itu.

"Mari saya tunjukkannya" , kata Si Gunting Rambut dengan bangga.
" Hoi budak, mari sini sekejap. Di sini ada sedikit wang iaitu sekeping duit syiling 50 sen dan sehelai duit kertas RM5. Sila pilih dan pergilah membeli aiskrim menggunakan duit tersebut, " arah Si Gunting Rambut.

Kanak-kanak tersebut agak sukar hendak membuat pilihan. Akhirnya dia hanya mengambil duit syiling 50 sen. Lalu beredarlah kanak-kanak tersebut daripada kedai itu. Dia kelihatan gembira kerana mendapat wang untuk membeli aiskrim.

" Tengok. Kan saya sudah kata. Walaupun terdapatnya pilihan antara duit kertas RM5 dan duit syiling 50 sen, kanak-kanak itu tetap memilih duit syiling 50 sen. Alangkah bodohnya kanak -kanak itu. Sudah banyak kali saya lakukan demikian, namun dia tetap memilih duit syiling 50 sen, " cerita Si Gunting Rambut sambil ketawa.

Si pelanggan kurang senang dengan jawapan yang diterima. Lalu ia mengambil keputusan bertanya kepada si budak tersebut sendiri di luar nanti.

" Mengapa kamu mengambil duit syiling 50 sen dan tidak mengambil duit kertas RM5. Bukanklah nilainya lagi besar."

" Ya, saya tahu itu. Tetapi jika saya mengambil wang tersebut dan bukannya duit syiling 50sen, maka 'permainan' ini akan tamat. Saya tidak akan mendapat aiskrim lagi pada masa akan datang."


Apa kesimpulan daripada cerita di atas? Kesimpulannya, jangan memandang rendah pada orang lain. Mungkin kita sendiri yang sebenarnya yang sedang diperbodohkan.



::APA NAK AKU HAPDETKAN NI?::

11 PENGOMEN
TAK tau nak hapdet apa. Nak upload video, cable KIMIe tertinggal kt umah lak. Harini aku dah msk opis balik. GIGIH. Cam biasa, tepek bedak 4 inci.. nk kaber kepucatan muka aku nan jelitasawan ni. Kang takot lak org tengok muka keliwon aku. Mak aku pon risau tengok muka aku kuning. Kencing aku still kotor lagik. Bila tanye kat klinik biasa, dia ckp tu efek dari badan aku yg tak sihat ni. Betoi ke? Tp aku rasa mcm sebab lain la. hhrrmmm...aku ni degil. Takmo gi sepital nu. Kompom aku masok wad kang. Sedangkan demam pon doktor aku soh aku duk kat wad tu..apa tah lagi bila keadaan aku camni kan..hohoho..tgk le camne, selagi leh tahan..aku tahankan. Kalau aku dah surrender sok, aku gi le sepital tu.

Kalau ada idea apa2 yg dtg kang aku menceceh la lagi kt sni. Nak settlekan keje yg pending kat aku ni dulu. Bubyeeeeee!





29.6.10

::CUKUR JAMBOL INTAN NURSARAH DEBOB::

18 PENGOMEN
AHAD haritu ada jemputan kenduri cukur jambul anak cousin aku, Ina. Ina ni anak kepada abg mak aku. Dah lama tak jumpa dia. Tu sbb la dlm aku x sehat pon aku gigih gak dtg umah dia. Jenoh aku tepek mekap 6 inci tebal :P , nak kaber kepucatan muka aku. Ntah nape haritu aku rasa terok sgt sakit badan + muntah2, takleh nk masok langsong makanan dlm pewot aku :( Ha..kowang jgn nk kata aku peknen ke apa tau! Dah bape kali aku nk ckp...aku dah tak mungkin bunting hokeys :P Ni mmg badan aku betol2 tak sihat dah. Kencing aku pon kaler cam teh o pekat tu. Masok harini dah 2 hari aku MC. Nak menyerah diri ke sepital selayang tu takot pulak. Lagi pon mgg ni aku ada job mekap. Riso kene admit nnt..hrrrrmmmmm....


on the way nk gi Selayang, umah Ina (cousin aku)


Adek ngantok pulak...


e'eh, sempat lg laki aku snap gmbr ni.
ms ni bukannye aku tido pon,
aku nk menahan pening kepala..


Dillah (anak iena) + Angah + BB
sronok kowang naik kete Paksu Aril kan?
AJ guna kete aku gi uruskan full package yg client
amik kt Kuala Pilah.. :)


iena + ina + aku + along
(nak jugak aku listkan nama..kahhhhhhhhh)


aloloooooo!!!
geramnya aku ngan budak tetik ni wei!
cousin aku ni dah 7 tahun tunggu nk dpt anak pompuan,
anak dia 2-2 lelaki.
Ha...skali dapat anak pompuan ni,
bukan main gumbira lagik dia :)



posing kat 'pelamin baby'


family adik aku, iena :)


sweetnye....


cantekkan?


memacam makanan ada..
gigih si iena amik ha.. hehe


mak pon sama gigih


memacam ada...
rendang kambeng pon ada gak.
tp kesian aku tau :(
time ni aku skit pon tak berselera langsung nk makan.
kalau aku telan pon kompom aku muntah balik..
huhuhu


BB sronok dpt sweets bouquet :)


ni antara gift2 yg ada..
ish, murah tol rezeki si ina ni..


datin biah duk makan ngan geng2 datin yg lain


sedap kan sweet tu fawza?


anak branak aku makan kt sni je..
aku lak banyak dok kt dlm aje.
takleh aku ada makanan tu sume.
yg boleh masok, buah aje :(


datin biah seronok kekenyangan


si debob tido..
isk, meh sni aku cubit skit!


ha, amik kau!
dah bangun..
miahahahahahahahaha


tolong buai balik na.. :P


yg berdiri tu le abg mak aku..


ina + abah + aku
(list nama lagik :P)


abah ngan cucu2 + adik iparnya, cik midah vouge :)


ha, ni skandal aku!
ngeeeeeee
Ujang (exist) ni laki si ina..


bapak2 hayams! :P






28.6.10

::MAKAN SAMPAI TERCIRIT!::

23 PENGOMEN

HARI Jumaat aritu aku ngan Ayoi ponteng keje (amik coti le :P) sbb ada pojek skit nk buat. Tu nnt kendian aku criter ye...

Pepagi tu kitaorg bersesak2 skali kat jalan ngalahkan nk ke opis. Tp kitaorg menuju ke arah Jalan Pudu, KL. Gigih kami hokey! kehulur-kehilir...membeli 'barang' kat sana. Tengahari tu kitaorg berhenti jap, nk gi makan-makan feeling ala2 jopun celop. Dah lama aku x mkn jopun. Selalu aku jilat2 screen je bila geng2 aku meriak kat FB nu. Kebetulan aku ngan Ayoi ada 'taste' tengkolok yg sama, makanya gigih la kami g carik restoren buffet makanan jopun tu. Mekaseh kat Ila + Alien sbb jadik petunjuk arah masa aku sesat aritu..ngeh ngeh..

aku yg dah tak tentu arah bila tak jumpa jalan.
masa ni dah rasa frust gilak sbb ingat
tak dapat dah nk makan jopun tu.
yelah, kat sana ada time.
kul 12pm - 2:30pm je..
tekak lak dah meroyan..
huhuhu


dia ni buat2 tak panik..
walhal..jiwa + tekak dah kacau!
ngeeeeeee

last2 jumpa gak tmpt tu.
tp kami park kete jauh skit.
kene jalan kaki pulak ke sana..
makanya, kami dua beradik berpenyakit kronik ni
jalan ala-ala gaya robot!
mmg kene pantas la..
kalau tak rugi masa ooooo


ini le tmptnya....


makan dah tak henggat donia!
nama je makan semeja,
tp kejap2 kang aku bangun, dia duduk makan..
aku duduk makan, dia lak bangun! :P


stim makan oyster!


kami pemakan yg berdedikasi tau,
takde pembaziran langsung!
kami makan SEMUA yg kami amik :)


feeling ala-ala Gesha!
wek wek wek


jempot makan kengkawan!


pompuan sewel klimaks dapat makan sedap2!


edamamek...ngeee


sibok je si ayoi amik gmbr aku makan tau..
pedulik!


sharkfin sup yg terbaek!




antara makanan2 yg kami bedal..

puas ati aku dapat makan 12 ketoi oyster tu!!!


kakak + adik diva kronik!


pas makan, kami ke Jln Pudu sambong wat pojek balik :P


sekali kauuuuuuuuuuu....tetiba pewot aku tak sedap,
rasa nk pitam!
rupanya...pewot aku dah tak mcm dulu lagi dah.
sob sob sob
tak smp sejam mkn sushi + oyster tu,
kuar balik semua!!!
tak digest langsung kau! :(
takpelah, yg penting aku puas ati masa makan tu..


hasil dari pojek kami jumaat lepas...


aik! badan patong pon ada..
jeng jeng jeng


gud luck bro!!








klik klik (^_^)

 

My Life as a Mother and Wife Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei