4.8.10

::SANTAI2 PAGI AHAD DI KG::

AHAD tu tinggal family aku + abg long + iena kt kg. Pepagi lagi abg long + abah dah gi carik kuih2 kg. Dowang nk rasa sana punye kuih. Mek pulak ajak bekpes kt umah dia je, senang. So, kami mkn je kt umah mek. Meriah! Aku rasa umah tu la yg paling kecoh pagi tu..hahaha. Lepas bekpes, kami trus gi sungai. Mak je tak ikot. Dia nk ngemas umah yg kami tompang tu...hohoho, best sgt!


macam2 ado...makan je!




iena tak bleh nk tahan gelak..hahaha..
mmg kecoh la pagi tu ;P


memula men kt tepi ni je,
tp byk lak lumut sbb air tak pasang.
sungai ni sebenornya aliran air dem.
bila petang, air naik. dalam!


abg long gi survey kt belah sana pulak


comei!
hurin + fawza


OK, jom kita gi mandi kt sana tu..




jernih sungguh air!
bebudak bleh mandi belah sni,
makpak budak mandi belah sana skit..


memula nk mandi kejap je. skali, smp ke tengahari!
memasing sronok berendam (^_^)


kaman carik bini dia..haha


etak ni kami kutip sendiri tau.
dia timbul kt atas pasir..
blk tu sempat aku rebus, manis!


blk je dari sungai, kami sume bersiap nk berangkat.
si iena smp sedey2 nk tinggalkan kg laki aku..hehe..
dia + abg long sronok dpt dtg situ.
siap ckp kalau aku blk kelantan memasing nk ikot!
hehehe, boleh je..
yelah, org2 kg tu pon baek2.
tu yg family aku sume selesa kt sana :)


bubyeeeee....


kowang tido la kt blakang tu ye..


sempat lagi wat homework.
baru terhegeh2 nk buat. kt kg tu asyik la nk main.
tak terurus memasing. mak pak lak bizi ;P
tp kejap je pon buatnya tu.
bb cakap kepala dia pening tengok buku.
keh keh


budak ni ngacau je kejenya!


along yg ala-ala diva dok kt depan


sambil drive, sambil layan rempeyek ;P







11 comments:

nome said...

sonok weii aku tgk korang berkumpul kat kg abg kaman....meriah! mcm2 kuih ada time bekfes ek...best2...

paling aku teruja tgk korang semua mencari etak kat sungai...syoknyer!

nome said...

wahhhhhh..aku pengomen pertama la...riak2!!!

Softtouch [Hanim] said...

sungai dia cantik n jernih...

memang kalu balik kg mesti layanan 1st class..mcm kita ni diraikan..dah lah layanan tip top pastu makanan plak sedap2...seronok!

A.I said...

NOME,
kahhhhhhhh..PEPAGI KAU DAH MERIAK!

MMG SYIOK WEI. SMP ADIK BRADIK AKU TAKMO BALIK! hahaha...SIB BEK ANAK2 NK SKOLAH, KALAU TAK AKU RASA MAU SAMBUNG CUTI TU.. ;P

HANIM,
KAN? SAMA LA NGAN AKU PON. SRONOK BILA ORG LAYAN GITU. JENJIRAN PON SAMA..MEMASING JEMPOT MAKAN KT UMAH. BEST!

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

meriah nyerr......sedeh nye tak dpt stay sane lg....nk wat camne , a.mi ade Photoshoot ahad tu dgn AIN AF 8 katenyer......huhuhuhuhuhuhu

kucingorengemok said...

bestnya laaa, boleh siap bentang² tilam kat blkg kereta tu

A.I said...

AJ,
TAKPE, LPS NIKAH SOK..DUDUK LA SMP LOBAM KAU KT KG TU. ngeeeeee

KUCINGORENGEMOK,
A'AH..SELESA SOWANG TIDO KT BLAKANG TU. AKU TIRU STYLE BENTANG TILAM TU DARI KETE ADIK AKU, SAM. haha

ayien78 said...

Ai... alangkah bestnya kalau aku pun ada kg macam ko...ada sungai di tepian kali.. ada etak yg boleh dimakan hasil kutip sendiri... kampung yg sedara mara ramai & meriah...adeihhh...mmg syokk
apa kan daya..aku + laki aku paling jauh kampung di Batu Laut Sepang... kalau dulu ada aruah nenek aku..skrg dah takde sapa2 dah...

tetiba teringat lagu sudirman.. adeihh jeles la ni ngan ko ai..ada kampung halaman .. raya tumpang kg ko boleh??

A.I said...

AYIEN,
BOLEH JE..JOM LA TOMPANG KG AKU. hehehe..MMG SYIOK OOO. ADIK BRADIK AKU PON SRONOK BANGAT! SMP RASA TAKMO BLK KL. hahaha...

ieda said...

pas makan mandi sungai...oooo...bestnyerrr..

amie said...

sedapnyer etak...
thun ni raye di kelate
bole la saye raye dlm sungai mencari etak
heheh...

klik klik (^_^)