31.10.14

::FASA HIDUP BARU::

31.10.14


28.10.14 haritu bermulalah episod baru idop aku mencuci dare...

Aku dah kluar hospital. Tapi masih sambung cuci kat sana sampai esok (sabtu). Isnin nanti InsyaAllah, baru sambung cuci terus kat pusat dialisis. tmpt cuci dare aku tu dekat je ngan umah. senang lah nak berulang 3 kali seminggu nanti.. 


Awal pagi rabu haritu aku warded. Patutlah badan rasa serba tak kene dengan pucat lesi bagai, rupanya darah dlm badan dah mengering. Mmg dah sampai waktu badan aku shut down gini. Pagi masuk wad, petang tu doc trus decide cuci darah. Nasib baik lah fistula kat lengan aku ni dah boleh guna. Kalau tak, mmg kene tebuk la tepi leher. Aku patutnye 2/10 lagi doc dah suruh cuci darah, tp aku mintak hold. Takotttt...mcm tak sedia lagi. Dah la macam2 benda nk kene urus & settlekan dulu. Jenis penyakit ongkaye. Payah sungguh la.. semuanya nk guna duit. Selama 2 bulan ni, mcm2 yg aku tempuh. Apply socso (utk dialisis), apply zakat (utk ubat), carik tmpt nk cuci nnt, jumpa jemaah doktor socso. Kehulu kehilir berulang ke hospital & macam2 tempat. Smp ada satu tahap aku dah tak boleh nak tahan stress, sedih semua ada. 

Tapi syukurlah aku ada family & kawan2 yg banyak membantu. En. somi, anak2, mak, adik bradik semua....t.kasih banyak-banyak. Sorry sebab banyak susahkan kowang semua. Luv u all so much..



*mekap2 still on tau, masih amik job utk mekap orang ^_^



11 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Aslmlkum ai..date tu my befday...;(
Pa2 pn yg pnting u da bt dialisis tu sda cukup melegakn sy..atleast u da bt yg trbaik..jgn pikir byk..prmulaan tu mmg agak sukar..tp lama2 nnt da biasa n bole baca sndiri mn yg bole n tak bole...kdg tu dktr ckp secara teori tpbdn kita yg rasa n alami nya lbi memahami...pliz tek k n jaga mkn ya...

deaf-angel said...

Ai boleh!!!!!

Amin.

Anonymous said...

Dear kak ai...
Sy harap kak ai tabah dgn segala rintangan. Insyaallah pasti ada jln penyeleaaiannya,, akak jgn takut yek. Daddy sy pun kena dialisis darah jgk dulu, tp skrg tukar kpd cuci air coz jntg x kuat... just jaga minum air 500ml sehari.. jaga bp... hope u have a good day..

Sya trg

Kniedaz said...

Salam sis,
Take care ye..harap sis terus kuat n tabah..

el said...

huhuhu Allah sayangkan ko ai
tabah ok
cepat2 sembuh
smoga dipermudahkan

Anonymous said...

ye sokongan keluarga segalanya dan anak2 awak perlukan awak untuk terus sehat, itu semangat paling kuat tambahan lagi awak punya sikap positif ceria, dapat dibaca dari coretan di sini. bila redha, berserah yang DIA yang beri dan hanya DIA saja yang akan beri ganjaran yang setimpal dengan kesabaran awak menempuh ujian.
love will see you through.

Fieza said...

Semoga tabah menerima ujian dari Allah SWT.Kuatkan semangat ye..

mamabeauty said...

salam dear,

semoga tabah ya.. Allah tidak menguji hambanya diluar kemampuan mereka..

InysaAllah all is well

A.I said...

MEKASEH KAWAN2 SEMUA ^____^
InsyaAllah, amin...

umikelly said...

Hi Ai,

sy ni mmg suke bc blog awak. Bertabah la yer. Insyaallah segala urusan akan dipermudahkan.

arysha_fayyadh said...

Assalam sis,
be strong
moga Allah permudahkan segala AMIN

klik klik (^_^)