26.10.10

::MERISAU + MEMBIZI::

HARINI hari pertama Angah final exam. Ada skolah yg dah abis exam kan? tp skolah anak aku baru stat minggu ni. Ntah nape lambat lak. Yg along, semalam lg dah stat. Haihhh...x tau la camne. Nak kata dowang rajin wat ulangkaji pon x jugak. Kadang benda2 ni bukannye bleh dipaksa2. Kalau paksa tengok buku, mau betol2 dia tengokkk je buku tu nnt. Satu apa pon x masok otak. Ntah la..sebagai mak, aku doakan yg terbaik utk dowang. BB minggu lepas lagi dah settle. Skang ni sibok berlatih dancing utk concert pulak.

Aku pening kepala mikirkan si Adek, meow gomok manja melampau tu. BB dulu start masok tadika masa umur 4 thn. Relax je dia..tp bila aku pandang Adek, aku tak bleh bayangkan dia bersekolah. Walaupon badan + kepala dia besar dari kakak2 dia..tp dia manjaaaaaaaa! (dah nama pon bongsu). Aku x konpiden dia bleh bersekolah thn depan. Mau aku kene tunggu kt pintu pagar skolah tu berbulan2 baru bleh tinggalkan dia. Bila dah bincang ngan laki aku, ngan Ema (pengasuh adek a.k.a jiran sebelah)..kata putus telah diambil. Skolahkan Adek masa umur dia 5 tahun je nnt. Ala, si Ema tu bukannye aku tak tau. Dia risau le ngan anak kesayangan dia tu. Nnt dia boring dok sengsorang. hhrmmmm...

err, kowang sesama doakan utk Along, Angah & sume anak2 kita ye..semoga dowang terang hati jawab sume soklan exam tu. Insyaallah...amin..



aku skang membizi dah tahap cipan kt opis ni.
kadang tu sampai dok meniarap kt lantai wat keje!
huhuhuhu




15 comments:

emellia said...

aizah,
aku pun jadi risau bila anak-anak peksa.. last2 aku yang tension. sama-sama lah kita doakan mereka te

INTAN said...

semoga along, angah, bb + adek berjaya didunia dan akhirat..insya-allah

A.I said...

EMY,
SEBENORNYA MMG MAK2 NI YG OVER TENSION KAN? huhuhu

INTAN,
AMINNNNNNNNNNNNNNNN...mekaseh :)

Anonymous said...

wah syok betui wat kejo smbil nerap kt opis yeeee..

x pe kak , akak as mak doa kan mereke wat terbaik dlm idup ...

Beautyfull_Maria said...

Insyaallah Kak..good luck utk mereka2 semua..

Anonymous said...

Kak Aii sekolah anak kita pun baru start exam minggu ni..kat Melaka selaras..semoga budak2 tu dapat menjawab dengan tenang dan buat sehabis baik..insyallah

Ruziawati Bukhari said...

anak2 t exam next week kak.. lagi lambat.. entah dpt x result sblm cuti sekolah.. good luck bt anak2 akak ye?

Mizz_Ila said...

semoga anak2 ko berjaya kak ai...aminn

A.I said...

JUB,
KALAU NK MERASA WAT KEJE SAMBIL MENIARAP, MEH LA KEJE KT OPIS AKU. KAU NK MENAIP SAMBIL MENGANGKANG PON BOLEH. TAKDE SAPE AMIK PEDULIK..SIUS NI. ASALKAN KEJE JALAN, UDAH..

BEAUTIFULL MARIA,
INSYAALLAH..MEKASEH (^_^)

EMY,
ooo..KT SANA MGG NI BARU STAT PEKSA YE? KT SNI ADA SKOLAH YG DAH ABIS EXAM. DAH SIAP HANTAR BUKU TEKS LAGIK.. ;)

T,
MAK AIII...NAPE LAMBAT BENO? SEMPAT KE DPT RESULT TU? isk..

ILA,
AMIN...MEKASEH LALINK :)

shiori_LA said...

Ai anak2 akak dah habis exam dah minggu lepas lagi skang nak exam sekolah agama lak...esok habis la kot...risau gak kak aina demam lak tuh...huhuhu

Softtouch [Hanim] said...

anak sy pun start minggu nie pekse kak ai..risau dibuatnya bila anak pekse..

semoga anak2 kita dpt keputusan yg cemrlang...

Eta said...

imad exam this week.. dah start from monday... kakak lak dah dpt result dah.. yg aku risau math.. ok dah pulak.. bm pulak kecundang sket... adoiii..
karangan nowadays mencabar gile kann...

Ina said...

Aku sentiase doakan anak2 kite berjaya di dunia & di akhirat..
Ely bior dier masuk tadika nanti ngan Fawza skali..mase tu Fawza da 4 tahun, ely lak 5 tahun..cantik sesagt la tu..yeay!!

rossysweety said...

sama la ngan rossy...nak masukkan adam tahun depan kat taska berhampiran ngan rumah...tapi budak ni masih lagik berfeeling ngan bajak dan lori...tgh pening gak ni...

A.I said...

SHIORI,
ALAHAI..DEMAM LAK DIA YE? SIANNYE...

HANIM,
ANAK KAU PON STAT PEKSA MGG NI YE? AMIN..AMIN..AMIN.. :)

ETA,
eee...BETOL TAU. AKU NI BILA ALONG TANYE PSL MATH JE, AKU DAH X KERUAN. BERPINAU KEPALA HOTAK AKU NK PAHAM!! DAH MCM STANDARD SKOLAH MENENGAH JE SOKLAN DIA..isk..

INA,
ha...CANTEKKKKKKKK!! (^_^) BAGUS2..
INSYAALLAH NA, SEMOGA SUME ANAK2 KITA BERJAYA..amin..

ROSSY,
wakakaka..TAK LEH LEPAS LAGI DIA NGAN BAJAK TU YE? KAU ANGKUT LA BAWAK KE SANA SKALI. TP TULER PULAK, ABIS BEREBUT NGAN BUDAK LAIN NNT..isk

klik klik (^_^)