22.6.12

::ANGAH DAH TURUN PANGKAT::

22.6.12

NAK tulis tajuk mmg masalah bagi aku. Tak reti aku nk bagi tajuk apa ;P ni baru smp opis. Pepagi buta tadi, aku jadi org yg terawal smp kt kelas 3A amik report card si Angah. Ayoyo karipulayyy...prestasi Angah dah menurun. Biasanya naik juling bijik mata tgk huruf A kat result dia. Kali ni bijik mata aku terjojol bila tengok banyak huruf B! Cikgu sojukkan ati aku kata mmg biasa mcmni. Exam akhir tahun nnt sume akan meningkat blk prestasinya. hrrrmmm..ye ke? Angah dpt A utk Sains, Pendidikan Islam, Bahasa Arab & Jawi je. Yg lain sume B. Kalau ikut gred dia cuma dpt 1A 4B. Kedudukan dlm kelas no. 11/38 :)

Td aku gi opis sekolah gak tanye2 pasal elaun OKU Angah. Mcm tahun lps, dia tak dpt monthly. Dia dpt hujung thn, tu pon 10 bulan je. Thn ni tak tau le camne sbb takde khabar berita pon. Td aku tanye kt Cikgu yg in charge tu katanya tak tau lg camne. Maybe mcm thn lps gak dpt hujung tahun. Aku ni bukannya apa, at least duit elaun tu bleh gak buat standby kot apa2 nnt. Nk harapkan duit simpanan kami laki bini mmg non ado la. haihhhh...

So, Angah..make sure blajar rajin2 lagi bagi prestasi tu naik balik tau. Kalau takkkkkkkk, mama cabut balik skru kt telinga tu! eh! ;P

11 comments:

Anonymous said...

kembo...jgn marah si angah tu...result dia masih ok tu...cuma kena usaha...pantau dia berkawan ngan sape..
lg 1,kau pernah mohon zakat pelajaran untuk anak2 kau x? kau boleh mohon dan ada untuk OKU gak...kau try kat pusat zakat berdekatan...
Anak2 kita ada KELEBIHAN masing2... kembo...ingat tu...:)

Eye_nee said...

tetibe rasa ko cam kejam jer bila nak cabut balik skru tinga angah...slow2 lah build up semula angah tu...boleh tu...dun wori...

A.I said...

KAK INA,
hehehe..TAKDE LA KAK. SAJE JE. DIA BELAJAR OK, CUMA GRED TU MENURUN LE SKIT. ZAKAT PELAJARAN TAK PERNAH MOHON LAGI. TU NK MOHON KTNE LAK KAK?

EYE_NEE,
AKU MMG KEJAM KAK. heh heh heh...

el said...

aah besa lah tu lam pelajaran ada naik turun..kena pantau beliau tu..usaha lagi..ok jgn kasi dia down hehe

kakngah said...

hep! jahat mama eh nk cabut skru angah...
kehkehkeh!!

A.I said...

EL,
TULER. TP SIB BEK LA DIA X TERUK SGT. KENE GIGIHKAN DIA LAGI UTK BELAJAR :)

KAKNGAH,
muahahahahahaha...KITA CABOT SKRU DIA!!

Ibu n Abah said...

AI..
memang anak kita ni belajar ada turun naiknya...
macam qeeb, mmg sebelum UPSR tak pernah dapat 5A terus... sikit2 dia usaha...
naik sikit.. naik sikit...
tahu2 keputusan 5A..
Angah memang akan berjaya sebab dah nampak pada wajahnya dia anak yg cerdik dan tabah...

A.I said...

AKAK,
YE KAK. MEKASEH TAU. INSYAALLAH, LPS NI PRESTASI ANGAH NAIK BALIK. YG PENTING SKANG NI KENE SURUH DIA USAHA LEBIH LAGI...

Anonymous said...

kau g o tpon pusat zakat yang berhampiran ngan tempat bermastautin..senang dapat..isi je particular yang dia nak(dia akan bg borang)potostat apa yang patut...

A.I said...

KAK INA,
OK KAK. NNT AKU TRY SURVEY :)

Cinta Hatiku said...

haha..tergelak aku baca ayat last..tu ancaman ker ape?? pepandai anak ko ek ai..alhamdulillah..aku ni br sorg sekolah..belajar malas.. nasib la result bagus..no 1/31.. ..mati mak jerit hehari cam tarzan..hahaha..tp sejak darwisy sakit..+ si aiman pun sakit campur mak dia pun sakit..kurang ckit jd tarzan..hahaha

klik klik (^_^)