29.4.13

::ISNIN YG JENOH @ HOSP::

29.4.13

Harini jenuh sungguh aku rasa kt hospital tadi. Lain macam, ramai sungguh manusia yg sakit. Mmg kat rumah ni pun sama. Anak2 aku semua tak skolah. Kedemaman. Agaknya sebab berpanas smalam kot. Tak pun mmg sebab musim tak sihat skang ni. Disebabkan aku tak hantar anak2 aku gi skolah, makanya agak lewat skit la aku kluar rumah. Aku pikirkan sahlah aku takkan dpt tmpt parking, tp rezeki sungguh. Dpt park cantik betul2 kat lif ke lobi. Kebetulan ada kakak tu kluar...lega. Sbb aku tak biasa double park. rasa mcm tak konfiden je nk turunkan hand break tu..huhu


nampak tak brape byk beza nombor yg nak aku kene tunggu? tu baru kat bahagian register tau. Dah le kt situ ada 2 siri nombor. Diorang akan utamakan nombor utk warga tua dulu. nasib la kan...tunggu ajelah. 


Kowang rasa2 kul brape aku dpt jumpa doc? ...kul 1 lebih hokeyyyy! kejung mak uolls! pastu nk kene tunggu giliran kutip ubat lak. hohoho...ngeri sungguh aku kalau appt hari Isnin ni. Rasanya kalau Rabu ok skit kot.

Aku lak mcm biasa lah...bila mengadap doc mmg kene tadah jelah telinga ni. Kolesterol aku meninggi tak turun2. Doc aku td suruh aku jmp nutrition, tp aku tak nak (dasar degil). Yelah, kalau aku jmp pun..aku tetap mkn mcm biasa gak. Tau le aku ni, bila time ada selera mkn kalahkan hantu raya. tp bila takde selera, langsung tak boleh nk telan apa pun.

Rupanya mmg dah smp 'time' aku skang ni. Mmg aku akan selalu rasa loya & muntah2. Rasa susah nak bernafas tu pun sbb keadaan kidney aku skang. (akak pun sama gak ye masa tahap mcm ai ni?) Dah tak boleh nak buat apa. Kene tanggung jelah selagi ada nyawa. Dah stage 4 katenyerr. Td pun doc tu tanye ' u ni betul ke ok?' hehe...sbb pelik agaknya dia tengok aku cool aje tersengeh2 cam kerang busuk (walhal tgh control sbb agak scary bila dgr doc tu xplain) First time aku dirawat doc ni. Dia tak biasa dgn aku yg sewel ni kot...hehehe..

stok gegula aku utk sebulan ^____^
tak muat masuk dlm beg



12 comments:

Ibu n Abah said...

Ai...
Simptom yg akak kena mula2 mmg mcm tu..
Siap loya2 dan muntah2... Pastu kaki bengkak..
Akak harap ada cara terbaik nak
Bgtau u.. Maybe bunyinya menakutkan tapi rawatannya ada Ai.. Akak dah 5 tahun dialysis... Alhamdulillah... Ada masa okay (bila jaga air dan diet) ada masanya... Hahahahaha semput... (Bila buat degil
Langgar pantang air dan diet)
Tapi nak ceritanya...
Rawatan untuk sakit buahpinggang ada.. Peluang nak
Sihat tetap ada....

Anonymous said...

Semoga Allah permudahkan segalanya kak

deaf-angel said...

Yep, semoga segala urusan dan kesihatan ko dipeemudahkan, insyallah.

A.I said...

Akak,
hihi..kak, ai ni pun jenis degil gak. tp kadang tu kepala ni duk asyik terpikir hari2 yg akan dtg sbb bila dengar doc explain mmg agak menggerunkan. saje buat2 cool. hehehe...Insyaallah ye kak. Semoga yg terbaik utk kita..

Emy,
Amin...... mekaseh :)

Deaf-angle,
Insyaallah...amin. mekaseh beb

Kniedaz said...

jangan degil..ubat kena makan...huhu

Akma said...

salam kak, jaga kesihatan tu. jangan laa degil sangat.. perabih kan gegula tuu. ngeh3 :D

A.I said...

Kniedaz,
hihihi...ubat aku mkn, tp pantang mkn tu yg payah ;)

Akma,
kenyang aku nk perabiskan gegula ni semua. hehehe..

Anonymous said...

Moga AI dipermudahkan . Terus berubat dan ikut treatment. Selama saya silent reader je. Insyaallah ada jalannya.

A.I said...

Anon,
Insyaallah...mekaseh ye ^____^

nurul said...

kak ai taknak try herba cina? herba korea/jepun pun boleh tapi mahal sikit. sebab ada kawan cina dia kata orang cina selalu minum sup ginseng tu bukan suka sup sgt pun tapi utk kesihatan. tak ingat ada 1 herba tu boleh turunkan kolestrol. ada jugak yg boleh turunkan tekanan darah (kalo darah tinggi le).

tapi kawan cina tu kata budak2 cina skrg pun dah taknak mkn sup ginseng tu. lagi suka fast food je.

ummifirzanah said...

degil ea... tak bek cmtu... jg makan ye AI... semoga dipermudahkan yek...

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Salam ai...lama x drop komen cni..tek k..jgn risau utk hdpi dialisis tu...at thr 1st 6 mons ur akn rasa ssh..tp caya la lps tu akn biasa dgn rutin tu n da bole phm itu ini. ..n bole carry on mcm org lain..7 yrs oledi if org x knl weols ada yg x tau my abg tu jlno treatment tu 3 kli sminggu...

klik klik (^_^)