20.3.14

::PT3::

20.3.14

Haritu tetiba dpt berita MOE tangguhkan dulu PBS. Ada benda yg nk diubah. Walhal time tu betul2 lepas aku laki bini gi skolah along dengar taklimat pasal PBS & PPMR. Aku memula tu agak konpius dgn penerangan yg cikgu2 bagi. Tp akhir2 waktu taklimat tu ada sorang cikgu yg baru balik dari kursus PBS ni bagi keterangan. haaaa..time tu lah baru aku paham. Rasa lega skit di situ. Tp elok lps tu dpt tau pulak yg PBS ni ditangguhkan. 1 April ni nnt baru ada balik. Aku tengok, bagus gak apa yg dowang ubah tu. Kesian kt cikgu2 sebelum ni. Katanya benda tu nk kene buat online. Tau2 jelah kan, brape ramai cikgu yg ada kat muka bumi Malaysia ni? Memasing kene berebut nk isi, sah2 la hang. dah tu kene lak berjaga kul 2-3 pagi nk dptkan online secara aman. Kesian sgt..So, skang kementerian dah ubah jadi offline. jadi, kuranglah bebanan cikgu2 ^_____^

Dari PMR tukar jadi PPMR. Skang tukar lagi nama, exam utk form 3 yg mula dari tahun ni dipanggil dgn nama PT3 (dah mcm nama robot. hehe..) Pentaksiran Tingkatan 3.

Aku sendiri pun tak tau camne nk criter apa yg aku rasa bila ada anak yg tahun ni ada exam beso gini. Rasa nebes tu dh tentu lah ada kan. Tp aku tak letak harapan tinggi kat Along. Sbb aku tau tahap dia camne, apa yg dia minat. Cuma skang ni kami laki bini bagi semangat je kt dia. Bulan dpn baru dia start tuisyen. Dia mintak nk blajar Sains & Math. Sekolah dia pun ada buat kelas tambahan. Tp tulah, usaha jelah sedaya mana. Along ni tingin nk masuk Vokasional. Tu yg aku bagi semangat kt dia. Nak masuk sana pun nk kene ada result exam yg elok. Bukannye senang2 gitu je. InsyaAllah, Mama doakan yg terbaik utk Along ^_____^






2 comments:

deaf-angel said...

Along - No TV! No Phone! Everyday prektis Maths, study study study.
Pastikan maths ngan science pass kalau boleh ngan baik.
Nak gi mana2 lepas ni senang, ni dua subjek boleh apa2 bidang pun boleh gi.

A.I said...

deaf-angle,
Uncle Rock (merasa kau jd pakcik) - Baiklah uncle, InsyaAllah Along akan belajar sebaik mungkin. Terima kasih... :)

klik klik (^_^)