22.4.09

::TUNGGU ABAH::


Macam biasalah, dlm seminggu..sekali/2 kali musti laki aku kene gi antar ayam ikan jejauh. Semalam kene ke Pengkalan Hulu. So, mmg aku kene balik trus la dari opis ke rumah. Biasanya aku amik anak2 balik umah mandi apa bagai, malam baru kuar balik gi amik laki aku kt tmpt keje dia kt batu kep tu. Tp smalam aku malas la nk buat camtu. Nak mengebohkan bebudak tu. Aku tak larat. Dah le malam sebelom tu aku tido 3 jam je. Aku setup KEDAI aku sampai kul 2 pagi, kul 5 dah kene bangun! huhuhu

So, smalam aku trus balik umah mandi & amik Along baru ke nursery amik bebudak tu sume. Then, kami trus ke Giant Bt Kep tu. Aku lepaskan anak-anak aku main kat situ. Senang aku duk relax je kat foodcourt tu.


tolakkkkkkkkk

oiiii!! elok2 la main BB oiii..isk!

ganasnye kowang main..

mana aku x tepekik telolong kt situ!

Opet lak brani betol tau..main panjat je besi2 kt situ.

sampai ke atas!! terkangkang2 aku gi selamatkan dia..

dia boleh sengeh je! sampai ade org tu ingat Opet dah 3 tahun!

melampau la makcik ni..huhuhu


Along yg mengedik

Anak2 aku ghaib!

Ha..pilih la nak! Pilih!
Amik la apa nak..
Amik jeee..
(kalau kt kedai $5 boleh la blagak..kahhhh)
nak apa ye..yg ni cantek tak?

dah siap sopin menan (sopin tu! kahhhh)
gilo!
anak-anak aku balun eskem la memalam buta tu.
kalau tadi kedai $5, kali ni mkn eskem 99sen tu..
ha!! amik nakkk..amik!!
makan eskem tu sampai lobam!

Gambar angah je yg dpt aku paparkan.
kalau kowang tgk gambar BB tgh jilat eskem aku takut ade yg stim pulak kang!
dah le eskem dia yg elok je panjang..jilat baikkkkkkkkk punye!
kahhhhhhhhhhh
Balik dari amik laki aku trus singgah kedai order nasik goreng,
makan kt umah je. Bebudak tu dah keletihan...

Ni pagi tadi la ni..
kat kedai $5 tu BB amik kepak
mmg dh lama dia sebut benda ni sbb ada kawan dia bwk ke sekolah..
dia pon nak!

Angah lak angel.
Along beli key chain ada nama dia, SYIKIN
Opet??? Opet takde..dia takmo!
selamattttttttttttt :P
dia nk interprem jek!

18 comments:

el said...

abg kaman x bw balik ikan udang ketam ke ai...

ai ~ leh tak bufren golap ko jd model tudung..kahhhhhhhhhh

Mizz_Ila said...

hehe... ely mmg nampak beso ..cam dak 3 tahun. best la budak2 main2..dpt menan.. sayangla kat mama dia

Ciklinn said...

wah bergumbira budak2 tu dpt main kat playground tu.....

kak ai..linnberkenan sungguhlah dgn opett... comell bangettt... sudah ada yg tempah ka?

atie said...

suka nyer ngan kepak si bb tue..kalau atie yg pakai gi keje rasa2 orang kata per yer...em....

☆ lieya latif ☆ said...

baiknye opet tak mo ape2...bajet betul budak sorang ni kak ai, senang nak bawak gi jalan nie he he he he

Unknown said...

yang plg kecik tu opet ye?geram tgk dia.comey!nama pun cute..

uishhh..ganas tul anak2 hang main.
macam2 style ade tuh.heheheee

nasz said...

meriah tgk ko berjalan2 ngn anak2 ko kak ai. seronok je nampak...

elly @ suely said...

aku kan kak, ckup tkot nak leps qmie sowang2 main kat playground sbb memg die pon suke wt aksi yg mengerikan! ekekeke... ble aku ikut je bontot dia, x de la die bani ngat nk wat yg bukan2 sbb tkut mama die babab hehehe...
opet sonokla ade kakak2 die leh tgk n main sesame ngan dia hehehe... tp kan kak, aku rs opet ni muke dia len skit dr kakak2 die kan?

Syafa said...

kak ai!!!suspek la ko leh handle 4 anak tu berpeleseran kat shoping mall!!!huhuh....aku yg sorang ni pun dah semputtt...wa salute luuuu....
weh..aku gelak gile nengok si bb wat aksi stun terbalik tu..kahhhhhhhhh...hebat gile dia..dia blaja skill tu kat mane eh???huhuh...

Big Mamma Bukhari said...

gelagat kak ai dan anak2nya selalu mencuit hatiku ini..

have a nice day kak ai..

muah!!

Ummi Nuhlan said...

amboi...seronot ler tgk bebudak ni main2..kak ai..ko bagi la oopet kat aku

Ummi Nuhlan said...

kak ai...den pon xmampu..tapi den ni degil...huhuhuuh..apa lagi..slapppppppppppp je kat krdt.huhuhuhuhuhu...terpaksa.....
perlis ni panas...mlm2 xleh pejam mata panas..dah la esoknye keje awai pagi bute nak bangun....mau xbangun aku...
tq ler kak ai atas doamu itu... eh kak ai..kalo ada dgr org nak bagi bela baby..bagitaw ler imah...

Ummi Nuhlan said...

kak ai....pi amik tag kat umah imah

Anonymous said...

Getir jugak nak mengelolai nak2 yg ghamai ni kan.. merata2 peginye.. ahaks!

iena hamdi said...

ai... len kali kalau ko g giat batu kep tu.. call aku.. leh dating aku... huhuhu

Tijah said...

kahkahkahhhh!!!

klakar blog ko! haruslah aku link nih!

Ummi Nuhlan said...

kak ai..rebung kat perlis ni memang senang nak jumpa..rebung tu pi ikut MIL cari kat hutan belakang umah....syiok.......laukku lauk org kampung je..ihihihi..

iera_ayien said...

zah... sama mcm anak2 aku, x larat aku nak kepong, mau sakit tekak aku terjerit terlolong aku...zikry ni pon sensitif , bebudak langgar dia nangis pastu dia hentam balik,...hehehehe..

lama dah nak bgtau ko...aku suka opet yg baju putih gaun tu...yg ko tempek kat side bar tu...mcm anak patung.....comeiiii

klik klik (^_^)