5.8.14

::HARI BANTAI::

5.7.14

Ha..amik ko! dah nk masuk 2 minggu raye baru terhegeh2 nk hapdet belog. Aku pun sepanjang duk beraya kt melaka seminggu tu tak dpt pon nak jenguk2 pesbuk ke apa. Bukan mcm kowang kejap2 kang selpie pastu hapdet. Enpon aku bukannye ada sume tu. Dgn bateri enpon kong, cerdik sgt tak bawak charger. Mcm le ada org lain guna charger yg sama ngan aku. makanya, hari rabu tu dah mmg out abis dah enpon. Aku ni mengengok ajelah adik bradik duk berposing, pehtu memasing hapdet. Menompang gambar jelah aku ni ;P

Sabtu tghari tu kami bertolak blk melaka. Yg bestnye tu, jalan ke sana skit pun tak jem. Aku dengar2 khabar highway ke utara & jalan ke arah kelantan giler babun punye jem. Syukurlah perjalanan kami lancar selancar lancarnyerrr..

Mak aku panggil hari yg sehari sebelum raye tu, hari bantai. Mmg dari kecik2 dulu aku dah dengar dia sebut2 pasal hari bantai. Sbb time hari bantai tuler kami sume sibok nk masak & ngemas itu ini..

Sofi pun balik kampong

bebudak memasing ada xtvt. dak ayoi belikan dowang buku kaler + kaler pensil..
murah hati sungguh kau yoi ^__^

adek mmg cukup berkenan la bab2 ni..
bersungguh ha..

ni bukan bapak ayam ye, ni bapak cuci ayam :P
thn ni mak masak 13ekor ayam tua buat rendang..

ye..silalah potong2 bawang, serai kunyit segala macam ye..
mak kata, org sakit keronik sebutan kronik mak. haha mcm aku tak yah tolong. jadi mandor je. hak hak

sampai kat celah luar ni kau masak ye CT ;)
ni cep terbaek kami. time ni ct masakkan kari ikan utk berbuka..

bahagian melepak2 smbl layan movie

gilir2 jaga rendang..
time ni bibik + abg long yg mengacau.
aku ada gak try buat2 rajin mengacau, skali rendang tu mengelegak jatuh bertepek atas kaki aku.
menggelupur mak nyah heyy! melecur kaki mak :/

dapnyerrr!
sampai tercirit2 makan. hahaha..

sume ada
rendang ayam tuo, rendang daging cili api si iena masak & lauk paok utk berbuka..

bebudak berbuka kt luar umah...

kakak2, abang2, bapak2, mak2 sume berbuka dlm umah. dengan tema, cedok la kau sendiri! ala2 buffet la konon..

lps berbuka, kami solat + tahlil

ketupat + nasik impit pun dah siap mlm tu

pesta makan eskem!
paksu Ayoi gak tukang sponsornye..dia ni mmg rajin bebenor melayan bebudak..

pelita disusun di malam raye..
eceh ceh cehhhh

dgn aku skali berlari2 men bunge api. sib bek tak tersadong kaki.
org sakit keronik mmg camni. tolong kt dapor tak larat, cer suh men bunge api ke, ajak g pekan alor gajah ke..larat aje. hak hak hakkk
tp bila abis bebudak ni sume men bunge api, mercun ngan pop2, aku tolong gak la ngemas.  tetiba aku jadi pekerja MPAG, sapu jalan tar tu. hayoyo...


4 comments:

deaf-angel said...

meriah sey

rambutan atas meja tu ko ke tukang panjat pokok?

ViRuS DeTeCTeD said...

Hari mantai la kak...

Anonymous said...

adoiii trsentap perut tgk rendg tu kak oiii.. sure mantopssssss..

wakakakak thn ni pun daku join main pop2 ngn bunge api .. jd penakut plak ngn bunge api, almaklom le .. dh lama x main ..
amni selumber je pgg.. smp api2 tu dia nk pgg..

A.I said...

deaf-angle,
kalau aku yg panjat mmg yg lain tak dpt mkn la. aku berlawan mkn ngan monyet kt atas pokok tu :P

Virus Detected,
lorrrrr...mantai ke? hahahaha..37thn dah aku idop ingatkan mak sebut bantai. kahhhhhh

Jub,
mmg lazat hokeyyy...berulang2 mkn rendang tu. huhu..dapnye

klik klik (^_^)