11.1.09

::4TH BIRTHDAY AINNUR QISTINA@BB QITIE::

10~Jan~2009

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

10-01-09 genap le umur BB @ Ainnur Qistina 4 tahun. Dah besar dah anak hebat mama ni. Dah sekolah dah pon. Kebetulan selang sehari dari birthday Angah aku branak kan BB. Alhamdullilah, BB pon seorang anak yg baik dah selalu menceriakan aku laki bini.
Masa memula aku dpt tau aku peknenkan si BB ni mmg aku terkejut beruk la. Aku mmg tak sangka aku peknen sbb aku makan pil perancang. Lagi pon masa tu Angah baby lagi. Baru setahun 3 bulan. Kan aku kene tumpukan lebih perhatian aku pada Angah. huhuhu..Masa dpt tau tu aku tension giler. Perasaan fobia tu ade lagi. Aku takut anak aku yg ni pon 'istimewa' juga sbb aku telan pil perancang 2 bulan. Aku tak tau aku peknen sbb bila time peod aku turun gak tapi stain je. Dah 2 bulan turun stain tu yg aku pi jumpa doc. Doc trus uh aku buat urine test, and kompom aku peknen! Di sebabkan aku terlalu tension, aku bleeding masa peknenkan dia. Smp 4 bulan. Baru bleeding tu stop.
Masa 4 bulan tu jugak, aku refer ke pakar di spital selayang. Nak cek takut dia 'special' ke hapa kan..sampai sana doc scan la pewot aku. Aku criter pasal aku makan pil perancang masa aku peknen, doc ckp kemungkinan utk dia cacat mmg kurang. Tp...hormon baby akan bertukar. Kalau keluar baby girl, hormon lelaki akan tinggi. Kalau keluar baby lelaki, hormon perempuan akan tinggi! Huh!!??? Aku stat riso dah. Doc ckp takde ubat utk itu. it's just that kita sendiri yg kene didik dia..huhuhu..apo la nasib aku ni.. ;(
Nk di pendekkan criter, sakit beranak itu adalah tahap melampau dan berkali2 aku teran campai nk putus nyawa pon dia takmo keluar. Mana tak, baru buka 7cm aku dah tak tahan. Aku teran gak. Sib bek staff nurse yg jaga aku tu baik. Dia layankan jelah aku ni. Mmg dlm reramai anak, BB la yg paling seksa aku banakkan. Tp, yg bestnye..dia yg paling senang jaga! Takde kerenah langsung! best! Kowang bayangkanlah..masuk je umur dia 2 tahun. Dengan sendirinya dia dah takmo pakai pampers! geli katanya..'eeee..eeee..eli!' tp melampau gak sbb time tu jugak dia dah takmo minum susu! mmg dia berdikari. Dia yg banyak jaga Angah dia. Dia mmg anak yg HEBAT. Pandai berdikari. Tp skang ni dia menyusu semula atas paksaan aku, abah + misi klinik kg kat umah aku. keh keh..susu ceklat. Dia ni mmg banyak AUTA. Dia lah penceria aku. Memacam benda yg buatkan aku x jadi marah dgn dia sbb nk tahan gelak dengar kelancangan mulot dia yg cerdik bercakap tu! keh keh..
aritu aku criter kat dia camne susahnye aku banakkan dia.
'lepas susah payah mama teran BB keluar dari pewot mama, BB trus nk minum susu tetek mama ni'
'eeeee..tetek mama??!!'
'heii! tetek ni la yg kasi BB susu masa kecik dulu! tak baik camtu tau'
'ooo..dlm tetek mama tu ade susu coklat ye mama?'
'susu putih la BB! susu coklat tu baru skang je BB minum!'
'macam tak cukup je minum susu mama.. sikit jelah susu tu ye mama?'
'nape lak BB ckp sikit?'
'tu...tetek mama 'skit' je BB tengok!'
errkkk!!!
Kata2 doktor dulu adalah sangattttt benar! Mmg rambut dia pon x tumbuh cam rambut budak pompuan. Rambut dia tumbuh mengembang cam rambut budak lelaki. Ropol2 adalah musuh ketat dia. Dia penah campak kat Angah penties ropol2 yg aku belikan utk dia. Dia takmo men anak patong. Nk men helikopter, kete, ball, pistol. Dia melalak bila aku suh dia pakai baju budak pompuan. Dia nk pakai seluar ngan baju power rangers! adoiii..dah terbalik lak kau ngan paksu kau ye. kahhhhhh...opposite attract! keh keh..
Tp, benda ni tak lama. Masa aku dlm pantang branakkan si Ely BamBam, aku pujuk dia pelan2 pakai baju pompuan. Men sekali ngan dia anak patong..Alhamdullilah, harini dia dah betul2 jadi budak pompuan tulen! Aritu aku nampak dia berangan jadi mak. Men ngan patong kertas tu. SYUKUR!!!
Mama & Abah mengharapkan BB akan trus jadi anak yg hebat! We love u so much!!!


20 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

selamat hari lahir bb maktam doakan semuga bb menjadi anak yang solehah dan berjaya dalm pelajaran.menjadi lebih HEBAT..

elly @ suely said...

happy besday bb! semoga jadi anak yang semakin HEBAT!

saveme_zero said...

selamat hari lahir to BB. moga sentiasa menjadi anak yg hebat utk mama & abah ok.

Ibu Mifzal said...

kak ai..syok la birthday anak dekat2..

A.I said...

TQ Allz!!!

Fiza Nordin said...

epi bday baby...semoga menjadi anak yg HEBAT untuk mama & abah selamanya...

Mizz_Ila said...

BB ni cam aku masa kecik. aku enti baju gegel ni. ropol2?? pink?? skirt?? huh... i hate that!!!...

tp xpe kak ai.. aku percaya bila dia dah darjah 5-6..dia akan tukar personalitinya ke arah gadis sunti yg jelita cam aku. tp dlm kelembutan tetap ada kekerasan.. dlm kekerasan tetap ada kelembutan..this is what i feel last year ago...
cuma ko kena selalu bimbing dia.

aku boleh menukang tp aku masih lg boleh memasak...hehehe

pearl'E.J said...

Happy birthday BB... belajar rajin2 n jgn nakal2... :)

Unknown said...

hapi besday ye BB! muga jadi anak yg solehah dan cemerlang!

ZiE said...

happy 4th belated birthday BB. sory auntie baru wish sebab baru ada masa nak lawa blog mama BB. apapun.. semoga BB jadi anak yg solehah, mendgr kata mama & abah tau!!

Tink said...

happy besday bb! semoga jadi anak yang semakin HEBAT

♥ Eda ♥ said...

aah la mek..masa kecik nampak cam lelaki skit..skang ni dah pompuan tulin mek..dont wory..tang yg dier ejek tek ko tu klako la..nampak sgt tek ko ciput mek..kahhhhh.. bangga aku tek aku beso mek...!!

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

happy belated besday to BB...
semoga panjang umur dan murah rezeki, menjadi anak solehah dan mendengar kata org tua..
blajar rajin2 erk..

Syafa said...

apie beday tu bb yg comey!cute!geramm aunty tgkkkk...kamo sememangnyer anak yg baik!!sejuk pewot mama kamo nandong 9 bulan!!!huhu...semoga jadi anak yg solehah yer..

☆ lieya latif ☆ said...

kak...best gile bace pengalaman ko ni...lain dari yang lain....first time dengar amik pil pun boleh melekat...maknenye mmg ade kemungkinan laaa kalo amik pil pun leh pregnant kan...tu la kak, ko ni subur bangat hi hi hihi....

kak, rupenye gitu efek pil tu kan....perubahan hormon...seb baik skrang pompuan tulen....hik hik hik....

ape pun, selamat hari jadi BB ....semoba menjadi anak yg sihat dan bijak selalu...amin.....

Anonymous said...

happy birthday to ainnur qistina@ bb qitie...

pak cik mi ucapkan semoga cepat besar dan jadi budak bijak....

kay kak ai tahniah jaga harta tu bebaik... susah nak buat baru...:)

A.I said...

TQ Auntie & Uncle !! :)

nasz said...

SELAMAT HARI JADI UTK BB N ANGAH...

KAK AI, GAMBOR KO PEGANG BB TU AKU NAMPAK MCM BB DIPEGANG OLEH KAKAK NYE. WAKAKAKAKA

Anonymous said...

Best la dapat sambut birthday anak2 serentak,save budget..apa2 pun happy birthday to both..semoga terus membesar dengan sihat & menjadi anak kebanggaan keluarga,insyallah

A.I said...

NA$,
ooooo..itu aku tau! kahhhhhhhh..sampai skang pon kalau aku pegang dia adalah seumpama kakak memegang adek. wakakakakaka :p

EMY,
a'ah emy, save budget aku. hihi

klik klik (^_^)