21.1.09

::DAH SELAMAT::

SYUKURRRR! setelah pelbagai dogaan, Ely telah selamat dienjet atau dlm kata lain dicocok oleh misi pada jam 3:30 ptg tadi di Klinik Desa Kg. Kenanga, Rawang. Ayat tak bleh blah! keh keh..



Oleh kerana agak 'terseksa' dengan dogaan2 tadi, laki aku telah membelanjakan kami dengan makanan kegemaran. Utk Ely, dah tentu ChupaChup. Dan utk aku, elok2 disaat akhir nk merayakan raya cina..beef prosperity burger! cedapppnye...mekaseh abang!


Ely tengah layan chupachup
sedia untuk aku ngap!

Ptg tadi Era.fm ade call aku sbb aku terpilih utk telegram digi music tu. Giler gedik aku menjawab tepon dari Bern + Chem (x reti nk eja nama dowang). Kiranya aku dedicate lagu utk laki aku le..keh keh..kunun!



Ptg td gak, kaki Ely dah stat membengkak. Sian dia..meragam je. Asyik sebut 'akit...akit..' sambil tunjuk kaki tempat enjet tu. Elok pulak petang tadi 'Ayah' dia (laki ema) ade kat luar, apalagi, mengadu domba la dia kat 'Ayah' dia tu. Pelok takmo lepas2. Bukan main manja lagi! Tak abis kat situ, dah masuk dalam..kira dh malam la jugak, dlm kul 8 lebih camtu..'Ayah' dia dtg jenguk dia kt umah nk tau Ely camne. Dah letak minyak lom kat kaki dia. Yg paling aku tekejut tu, sebelum tu ely bukan main merengek sakit. Takleh nk jalan langsung. Bila dia try nk jalan, terjengket2 kaki dia pastu nangis. Kowang tau tak? bila dia dengar je sore 'Ayah' dia, dia leh BERLARI !!! tp dlm keadaan terjengket2 lah! Ya Allah..mmg le ely ni..takleh nk pisah langsung ngan 'Ayah' dia! Trus 'Ayah' dia bawak dia balik umah. ooohh..bagi new readers, 'Ayah' ely ni sebenarnya dulu laki pengasuh dia. Ema, jiran sebelah umah aku ni. Mmg dowang ni terover sayang kt Ely. Aku dh agak dah..dia bawak balik umah sbb nk letak minyak kt kaki Ely. Walhal sebelom tu aku dah siap tuam lagi tempat bengkak injection tu. huhuhu..ada gak la dlm sejam dia bawak lari anak aku tu ke sebelah umah. Bila dia pulangkan Ely..HA! Kan betul! Abis dilumurnya Ely ngan minyak gamat. Bukan takat kat tempat bengkak tu. Abis 1 badan dia lumur! keh keh keh..risau benar dia Ely sakit..

Oh ye..aku menaip ni dalam kesengsaraan sebenarnya. Sakit mata aku ni dah merebak ke mata yg belah kiri lak. Sakit + gatal + pedih! ;( Ditambah lak ngan sakit tekak. Adoiii..Aku dah leh rasa takde satu bahagian badan aku pon yg tak sakit. Sume sakit! molot aku pon. Dah takde mood nk bercakap. sakit tekak ni wei..(eh, bhg lagi satu tu tak sakit..tp dah diketegorikan sebagai darurat. no mood ma! bangggggg, intan 'mc' ye bannngggggg ;P)


10 comments:

Fiza Nordin said...

alamak makin cumey la menantu aku tu...syian dia sakit kene enjet ye...esok tah camne pulakla dgn mierza.dia pun tak bape sihat tu,batuk dan selesema.nasib baiklah dia tak demam sekali.

mc'd...ko buat aku teringin la.harus aku mendapatkannya.tapi biler eh....

KiRaNa @ uMMiKMaL&iRFaN said...

wakakkaa....ko ni lawak la kak...
adehh...
tapi aku suka....suka...dan suka...
setiap entry ko kan..buat hidup aku beseri...wakakkaa
sian ely....xpo la nak..nak bosar dah ekh...gitu le...kalo sakit tuh... asik nk ngadu je...
mama kau pon sama ely!!~

semoga mata kau bertambah baik untuk hari esok...jgn tempek lg gambo mata ko kat sini kak.. kang abis kami kena sama...kekke

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

hower "ayah" ely tu kak...takpe la...at least ko tahu, selain ko ada lg yg sayang giler kat ely tu ....ely pun cam tahu2 jer nak mengadu domba ngan "ayah" dia tu ...hik hik hik sabar kak sabar

ooo.....petang semlm tu, ko er kak erk....zana ada dgr....nama penuh aizah...tp paggil ai....keh keh keh...dlm hati dah cam tahu2 jer ko tu kak....yg kelakar tu, diaorg call laki ko, masuk voice mail plak ....siap ko berlakon konon2 ko cakap kat laki ko laki....siap kiss bagai ...keh keh keh......laki ko dgr tak kak....?

sedap suara ko kak!

A.I said...

FIZA,
la..nantu aku pon x sihat gak ye? huhuhu..ni pon ely demam. nk jalan pon payah. kaki bengkak. sib bek aku mc, leh jaga...

KIR,
berseri idup kau??? keh keh..wei, mata aku makin terok la ;(

ZANA,
kahhhhhhhhhhhh...kau dengar yek? ala..sebenornye ERA tu tipu!!!! konon try call laki aku. huh! kau tau, sebenarnye laki aku ade skali ngan aku kt umah ni masa dia call tu!! haram tak bunyik enpon dia. W/hal..ok je line. nipu je dowang tu. wat gimilk! keh keh...

sayang mama papa said...

ciannya ely cakit ye.....tapi tak apa kan sbb lepasa enjet dapat upah

eiza in the house.. said...

sedapnya kak...dpt ngap bebyk nie..hehehe:)

A.I said...

FARHANAZ,
mmg cian woo..lepas balik tu meragam je dia.. ;(

EIZA,
sedap ngap burger tu! rasa ilang jap sakit. keh keh

Anonymous said...

erm..salam, kak...ngaper erk..kejap gambo paki tudung..kejap tak pakai..pelik..ada makna ker pakai tudung cm tu...salah tu kak oii...

A.I said...

Anonymous,
takpe la Anonymous. at least akk ni tak hipokrit. Gambar2 yg ade kt sini kejap pakai tudung, kejap melayang tudung..itu kehendak akk nk tepek kat blog akk ni sendiri..anyway, mekaseh sbb ingatkan akk ye..

kasya baiduri said...
This comment has been removed by the author.

klik klik (^_^)