20.4.12

::2ND STAGE TINGA ANGAH::

 18.4.12 - Angah buat operation telinga utk 2nd stage. Kali ni doc buka kulit kepala yg sebelom ni dia tanam besi/tapak utk skru/pin. Pastu doc akan kluarkan bagi nampak pin2 tu.. (1 utk alat pendengaran BAHA, 2 utk telinga palsu VISTAFIX)

Angah mcm biasa je, relax. Sekejap je nk tidokan dia, tak mcm yg 1st stage dulu tu. Lambat skit nk bagi dia tido. Kali ni doc cucuk je ubat, terus terlentok.

 dulu bapak dia yg temankan masuk OT, kali ni aku lak jadi pakar bedah
ala, temankan smp dia tido je. merasa jap la aku jadi ala2 doktor bedah. haihhh, apesal la dulu aku x blajar elok2, kalau tak aku dah kokak2 pewot org. nyum nyum ;P

 procedure tu mkn masa dlm 2 jam lebih

 time ni dia lalok2 lagi..

 tunggu masa nk discharge. buat kt day care HUKM. mmg tak warded, jaga dia kt umah je.

balik tu kami laki bini bukan main kebulur tahap gaban! yelah, sesama puasa dgn angah. Sian lak kalau dia tgk kami makan. Tp lps operation tu angah dpt makan bubur + eskem hosp bagi. Kami bedal roti aje. huihhh, kami punye lapar x tau nk ckp camne. Elok smp rumah ptg tu tgk mak dah siap masakkan nasi & lauk. huhuhu, mekaseh mak. lebiu so muchy2!

 19.4.12 - muka ceria dipagi hari (ceria ke..?)
ptg smalam aku buka balutan kepala dia. ha, trus nampak 'butang2'. Rasanya, appt Isnin ni Prof Asma nk bukak butang2 tu kot. 

 dia kene jahit jugak, aku ingat doc tebuk je kulit kepala tu ikut saiz pin. yg besi tengah2 tu le skru/pin nya..

 2 kt belah depan tu pin utk telinga palsu, yg 1 kt belakang tu utk alat pendengaran BAHA.
risau sungguh dak angah, dia takut doc potong tinga tetik dia tu ;) telinga VISTAFIX tu nnt akan ikut acuan telinga si BB. Berangkut la si BB gi hosp lak lepas ni...

kita tgk mcm ngeri je kan? tp angah ckp dia takde pon rasa sakit. tp dia tak berani sentuh la. cuma dia ckp rasa mcm ada 'benda' kt kepala dia tu. mmg ada la nak oii...besi dlm tengkorak tu. Insyaallah doc kata lagi sebulan dia dpt le alat BAHA tu. yg terlinga pulak mmg mkn masa yg lama sbb custom made. Yg tukang buatnya pulak ada sorang je dlm M'sia ni, En. Bob. Angah ni org ke 3 yang buat telinga palsu Vistafix kt sni. Semoga Angah cepat2 sembuh & cepat2 dpt dengar jelas, amin...

8 PENGOMEN:

rossysweety on 4/20/12, 8:29 AM said...

kesiannya angah!!! sabar ek...

Rina Ellisa on 4/20/12, 9:19 AM said...

semoga cepat sembuh.. Amin :)

Ina Khairina on 4/20/12, 1:47 PM said...

alahai takutnya tgok....tp angah kuat semangat kan?mesti x sabar nak dpt telinga baru....semoga cpt sembuh ye angah!

kakngah on 4/20/12, 4:18 PM said...

caya la angh!
nok.. kem salam kat si bob tu..
:P

Anonymous said...

untie doakan moga segalanya dipermudahkan untuk angah...moga cepat sembuh

ieda on 4/20/12, 7:59 PM said...

moga telinga angah dapat disiapkan dgn segera..tak sabar plk nk tgk..

p/s: doktor pakar bedah pompuan tu lawa la...

deaf-angel on 4/21/12, 10:17 AM said...

Cam Bionic Woman.

Tapi apa pun,
Alhamdulillah, dah mula proses operation Angah ni semua.
Semoga sampai akhir proses berjalan lancar.

el on 4/21/12, 12:23 PM said...

tulah kebal tul angah..aku tgk pun naik ngeri melompat aku huhuhuhu

klik klik (^_^)

 

My Life as a Mother and Wife Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei