23.1.14

::ADEK SAYANG FAMILY::

23.1.14

Adek mmg rajin buat kad ucapan. Dia suka sgt tulis2 & kaler apa2. Apa pun yg dia buat & bagi kat aku, semuanya aku simpan. Ada yg aku letak kat meja opis. DeDek Nande mama ni cidik ^____^  Dah le bila dia balik dari skolah tu, trus meluru masok dlm umah carik aku nak pelok. Kalau dia tengok aku tengah baring, dihempapnye badan aku. dah puas romol2, rogol2 aku, baru dia mandi. Anje sungguh si dedek tu. Gerammmmm!!! Tp depan org mendiva sgt kau dek oii:P


ni salah satu kad yg terbaru dia buat..

'Saya Sayang Keluarga Saya. Adik Sayang Mama, Abah, Toti, Sofi (toti sofi pun hadooo. hehe) Adik Sayang Keluarga. 1 luv Family.

Cantek tulisan dia kan? ^______^

gambar family adik ^____^
pandai dia lukis along lagi tinggi dari aku. hahaha..

 tengok tu toti, sofi. Kak Dek lukis gmbar kowang.
kowang ni pun dah dianggapnye adikbradik dia tau ;)

gemok tol la anak aku yg sekor ni..ish.
ni pun sama gak manjanya ni. pandai mintak makan, pandai mintak nak kluar dari 'rumah' dia.  tp banyak membuta je kejenya. makan, tido, makan tido. pastu mintak nak kluar main.aku biasa lepaskan dowang dlm bilik air je. kalau lepaskan dlm rumah, kene sorang yg jaga. tengok mana dowang gi. kang selit ntah celah mana. Jenoh lak nak carik. Along bagi idea suh ikatkan ngan benang, pastu biarkan belon gas terapong. so, celah mana pon dowang gi kita bleh trace. Banyak cantek muka kau long? satu hal lak mama nk labur duit belikan dowang ni belon gas. Tak kose. Baik aku belikan kicap bagi kowang adik bradik makan ngan nasik. ada gak faedahnye :P



7 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

comel la si adek ..ada abakat menulis..n dia pndai luah kan he rfeeling atas kertas..pintar anak u..cntik lagi mcm amk dia..

ieda said...

rambut bapaknya stylo....pacak-pacak...hehehe..

Rizziela said...

good gurl la dedek ni..syg dedek gak

Rizziela said...

good gurl la dedek ni..syg dedek gak

A.I said...

CT,
a'ah T, dia mmg rajin sungguh melakar. mmg kene ada kertas, pensil + kaler bila dia main :) cantik mcm aku kan T? kah kah kahhhhhhhh

Ieda,
hehehe...tu pon nasib baik la ada gak pacak2nya. buatnye dia biarkan botak camne? hehe

Rizziela,
^______^ mekaseh

deaf said...

makin membesar ye sofi and toti tu. Dulu kecik je kan.

Ko tahu conscience tak?
Sapa tahu adek ada conscience yang terbaik dalam sanubari dia. Untung dia. Ko sekeluarga pun tumpang untung la.


A.I said...

Deaf,
...tapi sofi tu mcm terbantut skit. toti je yg mcm dinasour :P
tak pernah lak aku terpikir adek ada conscience. agaknye la kot kan? Alhamdullilah.. :)


klik klik (^_^)