24.1.14

::REZEKI DARI TINGKAT 2::

24.1.14

Aku sebenornya tak brape sihat dari Ahad tu lagi. Demam. Tp nasib baik la bukan spesis demam yg tak boleh bangun tu. Aku tetap gi keje jugak sbb dah alang2 3 hari berturut2 aku kene ulang alik gi spital. Isnin aku gi cocok dare (dah le demam time tu, kene cocok 2-2 lengan lak. Misi tu kata darah aku pekat sgt, payah nk tarik. kene buat 2 kali), pastu selasa aku bawak Along. Dah siap2 aku letakkan kad dia kat Daycare tu, baru perasan rupanya aku tersilap tarikh :P berangkut la aku ngan Along gi opis. Esoknya pulak (rabu) datang balik ke sana. Along buat 2nd treatment muka dia yg kene pox virus tu. Tp benda tu dah makin berkurangan. Lega aku. Kalau x dulu, kesian tengok dia. Org ingat mcm jerawat/ketuat. Walhal bukan...So, minggu ni mmg minggu giler babun aku la. Ke hulu ke hilir dlm2 tak sihat tu pun. hohoho (eh, sori. dah termengadu domba lak aku kt sni) moh kita sambung citer ^______^

Pada suatu petang yg huru hara (biasalah, time ptg-mlm mmg gitu la kat umah aku. bebudak nk mkn, pegi mengaji, buat homework, nak kene siapkan brg2 skolah utk esoknye bagai. sila bayangkan ye) aku dpt call + sms dari jiran tingkat 2 aku yg cantek bak Tok Ti. Katanya ada delivery. Wow! aku dah agak, mesti makanan ni. Sebab dia ni rajin masak. Haritu dia bagi aku makan muffin pisang ceklat. Perghhhhh! terbaek melatops uols. Dah boleh jadi mastercep ni. Lps ni aku panggil kau Mastercep Ana ye beb. heh heh..

Skali kau..betol makanan. Panas2 lagi. Ciken Mendi (chicken mandi, bukan ayam mandi manda ye. harap maklum). Rezeki anak branak sungguh la. Udah le time tu kepala aku mmg tgh keras kejung. Baru je nak tanye bebudak tu nk mkn apa mlm tu. Nak nasik (telor mata) ke, megi. hehehe. Skali dapat ciken mendi. Ha....kau hado?? Ayoyo...mekaseh bebanyak ye Ana. Cayunk kau ketat-ketat. Kau takde rasa2 nak pindah tingkat 10 ni ke? Senang aku singgah balik keje tu ngecak kau lauk. mih mih mih


sebekas beso nasik ni..sedap woiii

hayam goleks
nyum nyummm

completed!

..mmg terbaek lah

bebudak balik ngaji terus serang meja dulu. tp memula tu dowang ingat nasik hayam. hehe, nampak sgt aku tak penah bawak bebudak ni makan nasik ni kan? aku ckp je tu nasik arab ;) 

Mekaseh Cep Ana Cantek, Lebiu.. ^________^

ada pantun utk kau,

TERIMA KASEH DAUN KELADI,
BILA MASAK APA2, BAGI LAH LAGI.

lalalalalalalalala






6 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Meriah makanan, kesihatan pun jaga jaga sikit lalink..

A.I said...

Abg Abil,
Ye, don wori lalink... :)

ieda said...

syukur dapat jiran prihatin....rezeki melimpah ruah.
....tengok pun dah tau rasa sedap...

A.I said...

Ieda,
betol kak. syukur. mmg sodap nasi + ayam tu ^_^

BUNDA said...

Alhamdulillah..rezki...
Salam hujung minggu dari bunda...

A.I said...

Bunda,
Salam bunda ^____^

klik klik (^_^)