18.2.16

::KEK BANTAT::

18.2.16

Cuti raye cina hari tu dari takde buat apa melangak kat umah tu, aku belikan bebarang suh budak2 tu gotong royong buat kek. alaa..kek ceklat kukus yg biasa aku buat sebelum ni. tp kali ni betul2 aku biarkan dorang buat. lagi pulak time tu aku demam. aku duduk kat tepi, arah2kan je dorang. kami tunggu adek balik dari sekolah agama dulu baru sesama buat. meriah la dapur aku. biasanya kalau memasak memang aku sorang je kt situ. aku tak suka ada orang lain duk tolong2. kekok rasa ;P

nak pecahkan telur pun siap bahagi2 sorang brape bijik. gigih nau

si toti domok ni pun sama sibuk. sib bek angah tak kukus ko skali tau. ish..

ini lah kejadian kek tu. dapat la 2 bijik. tp bantat uols. hahahahaha..dah mcm kuih bingka! rupanya tak cukup kacau. dorang kacau ala2 sendu kot. tp takpe la. rupa je yg burok. tp rasa tetap sama sedap. dah ceklatnye pun guna yg van houten punye. mmg menjilat jari le. nak2 pulak bila time nk makan, panaskan dulu kek tu dlm microwave, pastu makan kasi banjir kuah ceklat tu. perghhhh...melekat2 kat gigi. hihi

jadi tak jadi belakang kira. yg penting kita hapdet kt insta presentation bagi baek punye. 
muahahahahahahaha



6 comments:

tyneedy said...

dah posa tengok cekelat meleleh tu boleh goda iman. hihihi.. gud job anak2 dara.. nanti buat lagi bagi acik merasa....

A.I said...

tyneedy,
a'ah, nnt kitaorg try buat lagi. mintak2 la lepas ni jadi yg gebu pulak. hehe

deaf-angel said...

Wahhh lain kali buat la nasik ayam penyek pulak

dalilayusof said...

Selalu gak buat tak jadi, tapi dengan ajaibnya tibe2 jadi..seronokla plak..bese camtulah. Anak-anak kalau jadik tak jadik dorg tetap makan dengan penuh selera,. bersemangat mak dia nak masak lagi..he2

lieyalatif said...

yg penting kerjasama tu ade kak ahahahaaah

akak lieya pun ade kisah ni jugak...tgu rabu lieya up hahaahahhaaha

Download film box office said...

Sedap betul ni aku boleh tau resepi nya ?

klik klik (^_^)