5.1.12

::TERTETAS PULAK!::

Aku bawak Angah gi HUKM tadi. Buka jahitan yg tak jadi buka haritu. Aku pikirkan jahitan belah bawah tu yg bermasalah, rupanya yg kering belah atas tu. Bila buka benang dia satu2 tadi bleh nampak kulit tu ternganga. Pelik sungguh sbb benda tu dah kering. Ngilu gak le aku tengok tadi. Tp bila tanye kat dia sakit ke idak, dia kata skit pon x rasa apa2. Tak sakit pon. Siap bleh ajak aku gi jengjalan lps tu. Mmg tak le! Dah buka jahitan tu lagi senang kene infection. Dah le ternganga. Tp tadi doc ada kasi ubat sapu. Smp je umah tadi, aku sapukan lagi krim tu. Staff nurse ada pesan suh jaga makan. Mmg kami skang ni 1 umah abis ikut berpantang makan. Takde benda yg gatal2. Telor pon diharamkan buat sementara waktu ni. Byk mkn daging je. Mintak2 le cepat kering luka yg terbuka tu. Isnin ni Angah dah nk mula skolah. Sian dia kalau tmpt tu ternganga lagi. Susah nk pakai tudung sbb dia kluar cecair darah. Mmg le dia x rasa sakit, tp risau gak kan?





Appointment aku berjaya aku anjakkan. Isnin ni amik darah, Isnin depan lagi satu baru jumpa doc. Rabu minggu dpn aku kene bwk Angah jmp doc kt HUKM lagi. Aku ingat nnt, trus je aku usung dia bawa msk opis. Mcm tak best la pulak aku nk amik cuti. Lama dah aku x msk opis. mmg le aku dpt cuti free 2 mgg ni. Tp mcm tak sedap la pulak kan...





8 comments:

kaklong said...

kaklong lagi ngilu!
sakit tak dak angah?

deaf-angel said...

harap masalah luka dan jahitan ni cepat2 settle. betul ko cakap takut infection.

Cik Puan Diksu said...

ish..takutnye.....gilu tengok ......menti sakit...kan...

A.I said...

KAKLONG,
DIA X RASA SAKIT PON KAK LONG..

DEAF ANGLE,
TULER. MMG TU JE YG AKU TAKUT =(

DILLA,
DIA TAK RASA SAKIT PON..TU YG PELIK TU.

ratna said...

Sbnrnya kak saya pun ngeri gak tgk.

NonaKarim said...

jauh jugak ek akak kene bawak angah g ke HUKM tu

QASEEH HATIKU QASEEH said...

adui..ngilu plk sy tingk..cuba jgn bg angah byk be gerak..kulit kepla n kulit d bdan lain..dats y ssh ckit be cantum..klu part lain luka sy berani la syor buna minyak batu..klu g farmasi watson or guardians besa ada jual..logo minyak tu gbr kucing..mmg bgs utk luka..jap ja drh stop n kecut..tp klu d kepala tkt plk..tp sib baek x be nanah..klu be nanah yg bahaya...kena make sure selalu kering..pakai tdg p sekolah tu la berpeluh area tu..baring pn kna hati2 la kot kan..tidur telangkup...sian anak ko kan...ngeriaku tingk..aku yg 2 kali kena belah nie pn buli rasa sakit nya tu..

A.I said...

BARU JAP TADI BAWAK DIA GI UMAH JIRAN DEPAN NI. DIA STAFF NURSE KT OT HOSP. DIA LA YG TLG GAM TMPT TERBUKA TU. SIB BEK PERALATAN DIA SUME ADA. DIA KATA X SEPATUTNYA BUKA SBB KESAN JAHITAN TU X SEMBUH LAGI W/PON DH CUKUP HARI. NASIB BAIK LA DIA ADA. ESOK AKU LAK KENE CUCI & GAMKAN LAGI KULIT TU. JADI DOKTOR LE AKU SOK ;P

klik klik (^_^)