16.8.12

::RUMAH RAYE KATANYE::

16.8.12 

DALAM kepala mengeras smalam pon sempat gak le aku menukar langsir & buang segala habuk sawang kt umah tu smalam.  Sejuk je mata tengok, lapang je lobang idung aku ni bernapas tanpa sawang!

tukar langsir. langsir tu sebenornya adik aku si Iena yg bagi. Aku ni bukan spesis yg reti nk beli2 langsir ke..nak tukar2 langsir karpet bagai. ntah le..mmg x reti le. Asalkan ada, tu pon dh cukup. Mekaseh ye Na..jadi makin cantek dah umah aku dgn kain langsir raye thn lepas kau tu ^______^

bunga ni aku beli RM20, pastu gubah sendiri. Pestime umah aku berbunga2. Aku lagi suka pokok daun2 hidup. Tp kalau bunga simple gini ok le..cantek jugak...

bilik pon dah aku buang abuk2 sume. Langsir pon dah bersalin. Kowang percaya tak? Langsir biru tu umur dia dah 14 tahun!! langsir rumah pertama aku. heh heh..

bilik bebudak yg dah beralih posisi katil. lapang skit kawasan utk dowang susun2 buku skolah belah kanan tu..


15 comments:

nome said...

wahhh meriah beb! semua dah tukar2...cayaklah! rajin tol ko menyusun atur umah...selamat ari raya sis, mintak maaf zahir dan batin yer...

Eye_nee said...

amboi Ai..ko dah siap2 mengemas rumah
yer..akk pg td masa bersahur baru rendam sarung kusyen..hahah..langsir non ado tukar..basuh pun tidak..thn lepas punya...bunga2 pun yelek..biskut satu jenis je yg ada...kerepek kacang semua belum beli lagi...haihhhh...akkrasakelamkabutsgt...

Zana Adieyza said...

wah, dah siap kemas rumah... bagusnya.. zana malam ni baru nak kemas semua.. hihihi.. jawabnya malam ni mmg x tidur la..

A.I said...

NOME,
TAK SUSUN APA PON. BUANG ABUK2 JE..SAMA LA KITA YE. SELAMAT HARI RAYE & MAAP ZAHIR BATIN.. :)

EYE_NEE,
MMG KENE KEMAS2 DULU KAK. KALAU X NNT KELAM KABUT. ESOK DAH NK BLK MELAKA..

ZANA,
RUMAH JE YG DAH SIAP. BRG2 NK BAWAK BLK KG BLOM SIAP LAGI. MLM NI BARU NK NGEMAS. huhuhu...

Bibu Wilda said...

kemas je umah ko..tolong kemas umah aku boleh?

Ibu n Abah said...

rajin nak menyambut raya...

A.I said...

BIBU,
BOLEH. BAGI UPAH! ^_____^

Nanie@NMS said...

Salam Ai,

Katil bebudak tuh melintang tingkap, langsir jarang, wahhhh..kesian tak leh bangun lewat ler, mesti matahari panah tepat..hi3x

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri, Maaf Zahir Batin.

A.I said...

AKAK,
ALA KADAR JE KAK..

AUNTIE NANI,
hehe..BIORKAN DOWANG. TAK BOLEH TIDO SMP SIANG. hehe..
SELAMAT HARI RAYE & MAAF ZAHIR BATIN UTK AUNTIE SEKELUARGA JUGA..

adarnadzmie said...
This comment has been removed by the author.
adarnadzmie said...

Huuuuhuuuu...akak lom kemas umah lg...tak larat nak bawa pewot dahhh...

ko dah boleh dah Ai... cantik dah umah ko...hehe

slmt Hari Raya Aidilfitri... maaf zahir batin

A.I said...

KAK NORMI,
ALAHAI..CIANNYE. SOH LE CIK ABG TLG BUANG ABUK2 TU SUME :)

SELAMAT HARI RAYE & MAAF ZAHIR BATIN UTK AKAK JUGA.. :)

POSH76 said...

santek..yg pnting kemas...salam aidilfitri maaf zahir batin

A.I said...

POSH,
MEKASEH :) UMAH AKU NI KECIK JE..SELAMAT HARI RAYE, MAAF ZAHIR BATIN UTK KAU JUGAK...

Anonymous said...

pandai akak gubah bunga cntikkk

klik klik (^_^)