4.9.13

::MAKAN...MAKAN...MAKAN::

4.9.13

Aku skang ni sebenarnya dah 3 hari duk terbongkang kt rumah. Isnin haritu gi spital selayang doc bagi mc  hari. Esok baru aku start keje balik. Skang ni teruk betol selera makan aku. Kadang2 je mood nak makan tu datang. Datang time pewot betul2 kebulur..



tingin nak mkn mihun sup buatan sendiri. 
makan sampai comot2 mulut. gasak la..puas ati den. 
tp aku sorang je yg makan dgn mihun. yg lain makan sup dgn nasik.

makan la kowang cempedak goreng ni sampai lobam.
kalau beli siap, mahal..memasing makan terkulat2.
ni aku beli 4 bijik, suh mak adunkan tepung. hehe..aku x reti nak adun. 
ni le pestime aku goreng cempedak. huhuu..
amik kau. smp 2 hari makan. ema sebelah umah pun dpt mkn sampai lobam. 
hahaha..


ini lauk terbaek dlm hidup aku..ada lauk ni, kompom selera dtg.
licin pinggan. sambil cili api sardin 'makerel' meletop juboq + telo mate kobau

pagi ni sendawa doyan.
smalam kaman bawak balik roti jala + pengat doyan, madam masak..



ok, dah...tu je. bubyeeeeeeeeee...ai lebiu all..
^______^


8 comments:

Rizziela said...

sedapnya Nampak sup tu..tp kaki ayam tu buat potong selera saya :D

Ibu n Abah said...

Ai..
Mee hoon sup mmg sedap masak sendiri
Cempedak pun
Sambal sardin pun
Roti jala n serawa durian
Mmmmmmmmm mmg buat bukak selera.

A.I said...

Rizziela,
huihhhh...kaki tu yg sodap tu. hehehe..

Akak,
kannnnn...semua naikkan nafsu mkn. hahaha...

el said...

selera kau ai meletop2 hahaha

A.I said...

El,
tapi menu aku tak meletops mcm menu2 kau beb. segan mak...huhu

fazilzura said...

amboi kak ..
ko mc tp selera kaloh gajah

ilasofi said...

ASSALAMUALAIKUM akak..akak ada cuba cari ke buah jambu mawar yang sy bgtau dulu..insyaAllah mujarab untuk pesakit buah pinggang..ayah sy cerita yang kena cuci buah pinggang pun Alhamdulillah lega..doktor pun terkejut..akak bg email akak nnt sy send gambar buah jambu mawar tu..assalamualaikum

A.I said...

Ilasofi,
Waalaikumsalam. Tak carik pun ila. tak tau camne rupa dia. hehe...ila bleh email akak : aimama77@gmail.com / inbox FB akak : Aizah Aliuddin

Mekaseh ^___^

klik klik (^_^)