28.2.14

::MUSIM NYAMOK::

28.2.14

Memacam musim ada. Haritu musim hujan, musim sejuk, pastu musim panas. Skang ni musim nyamuk lak! Aku ada ikut geng2 RKT kt penthouse aku gi melawat jiran2 yg tak sihat. Ramainya bebudak yg masuk wad sbb denggi. Org tua pun ada. Rasanya tak pernah lagi org kene denggi ramai2 berjemaah kat blok aku sebelum ni. Biasanya sorang dua je. Tp kali ni ramai yg kene. Ya Allah, mintak dijauhkan la. Dah le kt umah aku tu aku membela pokok2 daun. Mmg aku salin air takut ada jentik2.

Bila ada kes denggi, memang tetiap hari le org Jabatan Kesihatan dtg menyembur. hoihhh..macho2 uols. dah mcm ghostbuster aku tengok dowang. hahaha..(menyempat je kau kan pompuan :P) macam biasalah, bila dowang sampai semua kene halau turun ke bawah. aku mmg biasanya tak turun pun. Saje nk sama2 mabok dgn nyamuk. hahaha..laki aku je yg turun tunggu bebudak balik skolah. Tp dowang berlonggok main kt padang. Ada yg berlonggok kat tmpt parking. Aku je yg berlonggok skali ngan nyamok2 tu berebut nak sedut asap tu :P



sembur setiap tingkat, kat bawah..longkang pun dowang sembur..



sengaja aku ngangakan pintu luas2 bagi asap tu masuk ke rumah..
mekaseh penyembur nyamuk ^______^



6 comments:

Mar Mansor said...

saya baru perasan 2, 3 ari ni tido malam ada nyamuk

cikji said...

betul kak, loni mmg musim denggi

Kniedaz said...

betul byk nyamuk...musim dia kot..sediakan ridsect sebelum kena gigit

A.I said...

Mar Mansor,
memang banyak nyamoknye skang ni. huhu..

cikji,
kan? spital mana2 pun penoh :/

Kniedaz,
kejap je sembur, datang balik. nyamok ketegaq :P

ieda said...

tak pening ka bau asap tu?akak tak boleh tahan..

kat rumah akak pun banyak nyamuk esp dlm bilik mandi...nabila sampai ketakutan...hehehe...tapi dia tak panggil nyamuk...dia kata lalat...jenuh bgtau itu nyamuk...lalat juga yg dia sebut.

deaf-angel said...

kesian abang2 macho tu ingat tuan rumah nak hidangkan air sirap ke, epok-epok ke, non ada.

klik klik (^_^)