23.10.14

::COTI2 LANGKAWI::

23.10.14

MEKASEH bebanyak pada mak & AJ yg bawak aku gi bercoti ke langkawi 4 hari dari 17.10 sampai 20.10. Hadiah sakit kononnye sbb lps ni aku kan dah payah nk gi bercoti lelama gitu. Mak org paling sronok haritu sbb dia dpt gi tempat nostalgia dia dgn arwah abah. Dulu abah aku penah duk sana 3tahun. Kami berempat ke sana. Aku, mak, AJ & naemah.. bebudak ngan pak budak tinggai kt umah je. Sana bukan tempat utk bebudak pon. Kami duk kt Malibest, Pantai Cenang. Dah rasa mcm kat Miami sbb sume omputih seksi meksi. Jln gi 7 eleven pon pakai bikini je. Kenyang aku tengok tek org kat sana. hak hak...


punyelah scary tengok kipas kapal tobang firefly ni..skali amik ko! dpt duk betol2 kt kipas :P
gegar2 goyang2 inul aku kat atas tu sementara nk stabil atas awan. kecik bebenor kapal tobangnye. dulu pegi naik MAS. tak rase gayat pon. (time tu pon company yg sponsor. nama nk kluar duit sendiri mmg takde laaaa) ngeeeeee...




gambar wajib sebelom terbang..

masa ni dah ok...canteknye pemandangan. rasa mcm aku nk kunyah2 je awan tu. mcm gegula kapas.


dpt mkn kek ngan soya. jadik le...sedap.


sejam 15minit baru smp ke langkawi.
yeahuuuuuu

canteknyeeee





sampai kt Malibest, kita cuci2 mata dulu...va va vaaaaaa...

Dataran Lang


mak niiiiii...dia buat muka lawak lak. haha...mak saye chumel!


kami

Beras Terbakar

ahkak + ahdik..


me + my ahdik ipor


dah tak nampak pon beras tebakonye..

eeeeeee...serram!! tu kepala ular batu. taman ular ni dah ditutup rupanya...ish


bestnye...





Oriental Village

tempat wajib. borong ceklat kt sni. tp kami tak pandang langsung pinggan mangkok hayun dgn piuk belanga. org lain kami tengok..mak oiii....bersungguh sopin ;)

best betoi lepak cuci2 mate kat tepi pantai ni..

kenyang iols kat sana. hahaha...


pekena laksa & ayam bakaq tepi laut..


challet kami diwaktu malam

motip biah pandang pokok klapak gitu??

cantekkan? ni aku snap guna panorama..
pasir kt pantai ni mcm tepong gamdom lembut dia. air jernih nampak batu & batu karang kt bawah..


kami lagikkk

kat skycab

rupanya hari sebelum tu ada omputih mati jatuh gaung kat telaga tujuh ni. tp kami mmg tak kesana la. tak kuasa nk memanjat!


sayuppp



tak boleh nk bukak mata sgt kt atas tu. silau. tp sojukkkk!






va va va AJ...kehlasssss uols!



cayunk mak ketat2!


ni le bekas tapak tempat tinggal abah kat gunung raya dulu. mmg meriah sgt2 duk kt sni. abah jaga projek lps bersara dari MAS...mak smp nanges teringat kenangan2 dulu...huhu..


kat Underwaterworld. tak masuk pun...


4 bulan jilat pun tak luak!


lepak2 depan challet

sume omputih. biah je org ceklat kt situ. haha..



eceh cehhhh...ala2 pompuan melayu terakhir..

cantek kan...











malam2 kami jenjalan susur kat depan resort. kat sini mmg tak rasa langsung mcm kat malaysia. ala2 kat Bali kononnye sbb bila malam banyak kedai2 & open bar kt tepi jalan tu. meriah..masa ni mlm terakhir kami kt sana..

naemah order air kelapa. kami lepak2 kat tepi tu mkn satay...fefeeling kononnye. tp biasanya kt sana kami carik kedai2 kat kawasan kampung je utk makan. lagi best. murah & sedap :)

motip amik gambar gini?

challet atas pokok pun ada...tp idak le aku. mmg tak smp ke atas le. mau aku kejung!




Malibest yg best!!

siap2 nk balik dah...kat sana AJ sewa kete ni..




epot langkawi


bubye Langkawi....

time balik aku pilih kacang + air epal..

BB sorok ceklat separuh! nakal sungguh tau..haha. rindu mama kt kowang.. ^___^

sume dpt baju Langkawi... ^______^

Sementara boleh bertahan & tunggu masa utk mencuci dare ni..masuk jelah opis. Lagipun banyak urusan nk kene settle. semuanya mcm tergantung2. tp mmg kene bertabah la. sbb mmg bila dengar pengalaman org, semua pun mcm ni masa memula nk masuk fasa 'hidup baru' ni. Huru hara nk settlekan itu ini..harap2 hati & diri kuat utk selesaikan semua & mulakan proses mencuci dare...mih mih mih...



6 comments:

deaf-angel said...

best wishes always dear fren dalam menjalani kehidupan seharian...

Anyway, apsal takde gambo korang tendang2 air kat tepi pantai tu sambil nyanyi lagu bercanda di tepian pantai tu?

A.I said...

deaf-angle,
thanks pren :)

gambar aku tendang2 air & guling2 atas pasir aku x boleh publish. org len pakai 2 pieces. aku pakai without any pieces :P hak hak...

mamabeauty said...

InsyaAllah all is well, semoga tabah

Eye_nee said...

Beb...tabahkan hati lu yer...bila akk ada masalah kan..aku selalu ingatkan ko...ko yg masih mampu berlawak...masih mampu buat kelaka laka...masih mapu bergurau gurau...ko terima semua dgn positif..biar dlm hati ko hanya ko saja yg tahu..tp sekurang2nya dgn bebrbuat begitu ko tak heret anak2 sekali dlm kesakitan ko tu...wa respek sgt kat lu ni beb..Semoga Allah sentiasa melinndungi kehidupan ko..dan terus berikan ko ketabahan dan keredhaan utk ko tempuh hidup ini...dah pjg komen aku dgn emo sekali..chooiii...

Anonymous said...

setuju sangat dengan eye_nee.
you have a very happy, loving family!

A.I said...

Choiiii! Hihi..tq kakak. Lebiu!

klik klik (^_^)