12.3.15

::ANTIK::

12.3.15

Barang yg antik ye..bukan aku yg antik. Aje giler nak mengaku diri sendiri dah antik? ;P 

Kat umah aku tu kemain banyak brg2 antik. Antik maksud aku ni barang2 yg asal dari rumah lama dulu masa aku kecik2 lagi. Yg jadi banyak benda antik kat umah aku tu sebab lepas je aku kawen, mak aku gedik gi beli umah kat Melaka. Kononnye ada kampong le kami adik beradik ni. Kami ni membesar kat Kg Nakhoda - Sungai Tua (Selayang). Kaum kerabat mak ramai yg kt Melaka nu. Masa mak pindah kluar tu..,(ko tengok betapa divanya aku, aku yg patut keluar dari rumah tu sebab baru kawen kan? ni tak. mak aku yg pindah kluar. muahahahaha) banyak barang yg mak aku tak angkut. Berlagak biah ngan din time tu, dowang beli perabut baru semuanya. So, aku yg baru kawen ni mmg takde beli apa pon. Guna pakai je semua yg mak dah tinggalkan kt umah tu. (amboiii kau kaman, senang tol kawen ngan aku kan...dpt full package ko) :P

Tahun ni dah masok 17 tahun aku kawen. Ha...kowang bayangkan. Betapa lamanya barang2 yg mak aku tinggalkan, yg dh wujud dari aku kecik lagi. Tp ada gak barang yg dah takde. Dah rompong kene makan dek anai2. Pinggan mangkok, bekas kuih semua ada lagi aku simpan. Legend sangat kan...ok, ni aku tunjukkan skit apa yg aku masih guna utk harian sekarang ni..

aku mmg old fashion lagi yek..guna baldi bokeh boras ni lagi. ni tak antik sgt. tp dah 15thn la umur dia. aku beli masa pindah masuk rumah ni...

 ha...yg antiknya benda yg aku guna nk cedok & ukur beras tu...

POT
taraaaaaaaaaa!!! cer kowang teka brape umur tin susu ni?? ngeh ngeh ngehh..
ok..ok..umur dia dalam 25thn lebih dah tau. huhu...sayang giler kot dgn pot ni. Turun temurun dari mak aku ni. Kau mampu, harta pusaka kau tin susu karat?? aku je yg mampu hokeyy.. ^____^

meja ni pulak dah nak dekat 30tahun!! Adik aku di AJ & Ayoi time tu baru nak pandai jalan arwah abah beli ni kt Singer menawan keluarga bahagia tu..
kukuh lagi kayu meja ni. berat...tp kerusi tinggal 3 jelah. tu pun aku kene letak kusyen lain. kusi tu dah takde span..

ni saje aku nk tunjuk kt kowang. beg aku isi setip & eyeliner yg aku usung hari2..beg ni umur dia dah 17 tahun ^_____^

rak ni pon sama. haritu belek2 album lama kt umah mak, terkejut anak2 aku tengok rak ni ada dah dlm gambar tu walhal time tu aku skolah lagi. hehe..


Ish, yg sebenarnya banyakkkkkkk lagi barang2 antik kt umah aku tu. Ada yg aku dah simpan atas bumbung umah aku. Untung tol dpt duk flet paling atas ni. Tingkat atas bumbung tu boleh buat tmpt simpan barang. ha...feeling ala2 penthouse sgt kenn...



8 comments:

deaf-angel said...

Rasa macam aku tengah tengok cerita "opah" 80an dulu. Sapa yang busybody tu? Joyah

lieyalatif said...

mmg old sekul tin cedok beras tu kak ..... lame tuuuu hehehehe....kenangan tu...leh masuk muzium tuh...

JaJa'Z said...

Hi deaf angle

A.I said...

deaf-angle,
a'ah. joyah. zaman citer opah tu aku duk kt Selayang. nostalgia sgt..

lieya,
ha..kannnn. hahaha

jaja,
hep! nk ngorat ye? hahaha...

norsalihah shaleh said...

pot cedok beras akak tu memg win la..hahaha

zinziemeewah

A.I said...

norsalihah shaleh,
keeennnnnnnnn...hehe

sarah said...

mudanya awakkk..cam anak dara...

A.I said...

sarah,
'macam' jelah. walhal dah antik. hahaha..

klik klik (^_^)