13.11.15

::DEEPAVALI BERSAMA OPAH::

13.11.15

Raya Deepavali haritu aku berlonggok kat umah mak. Opah dari perak pun ada. Opah ni mak tiri arwah abah aku. Keturunan cina. Tu yg aku usik2 panggil dia nyonya tu. haha..Pak kecik pun ada (adik abah). Tetengah malam sebelum tu lagi dah dihantarnya wasap tunjuk gambar Opah dah siap masakkan sambal udang sungai utk aku. terliur weiiiiii... 

Meriah giler. Dalam tak sihat aku time tu pon aku gagahkan diri gak jumpa dorang sebab bukannye selalu dpt jumpa. Sumpah samapi krem2 dada aku gelak haritu. hehe..



 sayanggggggggg opah!

campur lauk biah + lauk opah

 merecik!!!!
opah bawak 2 bekas sambal udang ni. fresh gegiler sebab baru naik dari sungai. Tempoyak & ulam2 pun opah ada bawak skali. tu yg aku cirit hari sebeday aku kelmarin tu. haha..

bubur ayura. opah keraskan kat esbok, tu yg jadi rupa ni.
aku benornya tak kenan ngan bubur ni, tp yg ini aku makan! ..sebab sedap :)

InsyaAllah bulan 12 nanti aku lak serang perak. tp pegi rumah kakak ipar pak kecik kat teluk intan. duk kt tepi sungai tangkap udang. bestnyerrrrrrrrrrrrrr ^_^






2 comments:

eynda said...

Opah cantikkkkk.... lauk pauk tu pun konfirm sedap... takde yg boleh lawan sedap lauk pauk kampung style :-)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Udang sungai memang sedap dan manis kan A.I..
Akak dulu masa kecik-kecik selalu jugak menangguk udang sungai..
Lepas tu siap cari pucuk paku di tepi sungai tu..
Buat gulai udang dgn pucuk paku..
Semua nya fresh..
Memang sedap..

klik klik (^_^)