2.11.15

::ANNIVERSARY CUCI DARE::

2.11.15


lain mcm rupa aku dlm gambar ni. jenoh aku terangkan. enpon aku jahanam, masuk wad. ni dorang bagi pinjam henpon lain dulu. huhu..


28.10.15 hari tu genap setahun dah aku dialisis. walaupun dah setahun, tapi benornya aku ni kengkadang macam masih tak percaya yg aku ni pesakit dialisis, yang kene gi cuci darah 3 kali seminggu. sebab bila aku tengok org lain cuci dare kt dlm tv nampak kesian sangat..nampak sedih je. boleh lak lupa diri sendiri pun gitu. boleh? ;P

sampai sekarang pun aku masih lagi rasa sakit bila dicocok jarum beso dinasour tu. Lengan aku dah mula berbonggol2. Tp tuler pulak, org lain bonggol kat tempat cocok. yg aku ni abis yg urat2 fistula tu naik. dah mcm ada anak ular lak bawah kulit aku ni. 

saraf aku pon dah mula tak betol. bahagian kaki selalu je sakit2. tang belakang tak yah ckp la. sentiasa sakit. kengkadang tu ada masa sakit tu datang yg teramat2 sgt sampai kene gi cocok kt klinik baru aku rasa lega. haihhh...makin mereput!

tahap kebosanan tu masih ada lagi. tp aku sedapkan hati aku sendiri, bayangkan yg kengkononnye masa 4 jam mencuci dare tu adalah masa utk aku rehatkan badan sambil lenlunjur kaki & tengok tv ;P

tak tau la sampai bila aku nak kene hadap semua ni. yg aku tau, kene hadap sampai putus nyawa. Semoga dipermudahkan segalanya utk aku & kengkawan lain yg senasib.

Hepi 1st Anniversary mencuci dare to me! 

^_^



6 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

ai ann u ni..my befday..T__T
tabah kan hati ok..my asben dah 9 tahun bt..ok jer..geraf nya mcm besa la ada turun naik turun melonjak melompat mendatar..mcm2 peel...kuat semangat jaga mkn ..p cari2 info tmbhn melalui pakcik google..d hosp tmpt abg bt dialisis ni..ada mkcik2 pakcik2 tu dah 20 tahun lebi bt dialisis..ajal maut kita d tgn Allah swt..suda tertulis sejak azali lg..tak akan cepat sesaat tak akan lambabt sesaat pun..doa jgn putus yaa..

cikel said...

Salam..akak kne jdkn perkara ni sebahagian hidup akak..sy dh 11 tahun hidup sebgai pesakit crohn's..dh jd lali dgn sgl ubatan..masuk keluar wad...yg penting kne selalu percaya yg Allah ada bersama..walopun kdg sy terbabas gak..tp sy bersyukur masih punya ayah yg akan selalu bimbing dn jge sy..itula kekuatan sy untuk trus bertahan..kdg sy rse lemah nk giveup..pastu bila pandg wajah ayah sy..sy soal diri sy ' ayah dh bersusah selama ni x kn nk giveup mcmtu'..sy pun xtahu berape lama lg bila boleh sembuh..sbbtiada ubat yg khusus yg dh menyembuhkan...maafla..terpnjg pulak..

Rizziela said...

Insyallah..semoga segalanya dipermudahkan untuk kak Ai

deaf-angel said...

letak milestone kau nak achieve la...

tunggu anak2 besar, kalau boleh tunggu semua abis sekolah semua Universiti semua dah dapat kerja..
hah...
kan dah ada target.

Anyway,
apasal ko tak kait2 masa tunggu tu? Buat sweater ke? alas meja ke... Langsir ke??

nona senyum2 said...

Cuci darah? fuhhh, memang sakit tuhh~

terus tabah ye sis, huhu ~
ade masa bosan ker, jom lah join GA percutian nih :-

http://nonasani.blogspot.my/2015/11/giveaway-tiket-percuma-penang-and-kl.html

Zawani Rosli said...

semoga Allah terus bg kekuatan.
Tabahkan hati ya, dan teruskan berjuang selagi ada jalan:)
InshaAllah.

klik klik (^_^)