27.7.16

::BUDAK BERAYE::

27.7.16

Macam tahun2 sebelom ni jugak la kat rumah aku tu kuih raye ala kadar je. berabad tahun dah tak buat open house. dedulu masa buat pun share dengan si ema kat sebelah. tak pun aku buat makan2 jemput adik bradik semua sekaligus. la ni takde dah buat makan2 gitu. iols is tak larat.. 

Tahun ni awal2 lagi aku dah ada kt rumah. sunyi je flet aku time tu. aku ingatkan takde la budak dtg beraye. Sib bek la balik dari cuci dare raye ke 3 tu aku siap2 letak kuih raye & ceklat dalam balang. budak tak putus2 datang meraye. meriah betol. tp rasanya tahun ni ramai budak dtg dari blok sebelah & rumah teres. Dah hujung2 raye gini baru kengkawan skolah anak2 aku dtg beraye ^_^

kuih raye & candy yg aku letak dlm balang plastik 90sen. hehe..
baiklah aku letak candy gini sebab bebudak bukannye nak makan sgt pun kuih2 raye. dorang lagi suke makan ceklat..suka aku tengok dorang makan beria :)

memula tu aku letak kat meja makan. tp tak muat lak. meja makan lejen aku ni kusinya tinggal 3 ketol je. 

last2 aku letak kat bawah je, senang. aku lapikkan meja tulis bebudak ni dengan kain. ha..beraye la korang kat bawah tu. nak makan sambil gegolek pon boleh..

kat flet aku tu mmg gini. kul 9malam pun ada bebudak dtg beraye lagi. ini bukan weekend tau, ni hari biasa. tp kalau ada yg dtg kul 10, memang aku layan kat pintu umah je. aku bagi bebudak tu gegula & duit raye je sebab time gitu anak2 aku dah tido. umah pun dah bergelap, camne nak ajak masuk. haa..merasa sgt la korang beraye ala2 malam halloween. hehe..

ini pon xtvt beraye rutin kat umah aku..selain dari dpt makan ceklat, dapat duit raye, dorang boleh main skali. tapi bukanlah main game apa pon..main congkak ;P

playdoh pon boleh main..uli la cupcake sendiri..

masa ni dalam bilik pun ada group lain. group anak muda remaja ;) meriah rumah..


Aku suka je bebudak datang beraye. kat area rumah aku ni bebudak masih berjalan raye lagi. ada tempat yg dah takde camni lagi kan? harap2 tahun depan masih ada lagi la camni.. ^_^


8 comments:

Kak Vit said...

meriahnya! ada pakej boleh main congkak dan toys lagi.. 😆😆😆

adarnadzmie said...

seronok klu mcm ni... selalunya raya pertama jer meriah budak beraya...

A.I said...

lia ummiirfan,
hehe..memang akak tak bagi dorang men enpon. men gitu lagi best :)

normi,
kan kak..tp kat umah ai tu selagi tak habis raye, jangan simpan lagi balang kueh. minggu ni pon kompom ada lagi yg beraye ni. hehe

wani ezryl * said...

salam singgah. wahh best best! kalau sy budak-budak lah, memang rumah awak first yg sy serbu! haha

A.I said...

wani ezryl,
hehe..suka je bebudak serbu umah. meriah ^_^

Ibu n Abah said...

Seronoknya beraya dirumah Ai
Nak jadi budak2 kecik balik lah
Tapi kita nak mee goreng
Kita taknak chekelat

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Susan said...

Really decent post. I have been checking out a few of your blogs and I love your this good stuff. Keep posting. Find out today's Celebrity birthdays and discover who shares your birthday. We make it simple and entertaining to learn about celebrities.

klik klik (^_^)