3.3.09

::AKU & KAUM KERABATKU_SABTU::


Hari Sabtu lepas kan aku ada bgtau aku gi tolong adik aku AJ mengandam anak buah aku kawen kat Sentul. Dia amik Full Package dari AJ. Hari sabtu tu ada persalinan baju. So, aku pon tolong le apa yg patut. Ye lah kan, kalau nk salin2 baju ni nak kene seluk sana, seluk sini. Harus le aku yg selukkan. Kalau AJ yg seluk, mau makan penampar ngan anak buah dia si Aliff tu! keh keh..

Aku kat sana sampai ke tengah malam sbb nunggu dowang potong kek bagai.Tp sonok giler sbb dpt jumpa ngan kaum kerabat. Jarang dpt jumpa camni melainkan kalau ade kenduri kendara. Sabtu tu pon aku gi ngan Along je. Anak2 aku yg lain laki aku yg jaga. Senang aku nk wat keje. Yg syiok tu aku sebenornya mmg dah lama tak jumpa ngan pengantin tu sendiri tau. Biasa jumpa mama dia je (cousin aku). Skali jumpa dia dh ternganga. Yg buat juboq aku luas tu sbb dia puji aku giler melambung! Anak2 buah aku ni mmg panggil aku Kak Intan. Sbb kami ni mcm sebaya je. nasib le kan..keh keh 'Ya Allah Kak Intan ke ni?? Apesal makin tua makin cantek ni??!!' ohhhhhhhhhhh..sila muntah ijau ye kengkawan! pastu dia ckp sib bek dia dh kawen, kalau tak mau terkawen ngan mak sedara sendiri. keh keh...Ada lagi puji-pujian yg maha hebat aku dpt masa duk kt sana. Tp kang kowang tak tergamak lak nk baca blog aku ni. Patut aku letak tajuk N3 ni 'EDISI MERIAK' gitu! wakakakakakaka..
Hari Ahad tu dowang nikah. Entry tu nanti kemudian aku tepek kat sini. Leh aku kenalkan lagi sedara mara yg aku jumpa kat sana ngan kowang. Mana lah tau sekali sedara-maraku, sedara-maramu jua! haaa! Leh berjejak kasih kita nanti.. :P

Layankan jelah gambar2 kat bawah ni. Ade shot2 tertentu aku berangan aku le PhotoG kat situ. Walhal aku pakai camera digital cabuk je. Segan tul ngan PhotoG Shah + Laila Majnun tu!! Dowang dari Teratai Pictures (team Cinta Aliah) Wei, bila kowang nk hire aku join kowang ni??? keh keh..


Sesi menepek bermula..
aku first time kenal ngan bini Aliff ni.
Tekejut beruk aku tengok Zie ni tau.
Sebijik Jia, pelakon dlm criter RonaRoniMacaroni tu.
Along pon ckp ngan aku "mama..kakak ni pelakon yg Jia tu ye ma?"
aku ade talent tak nk jd PhotoG kengkawannnnnn?
(cakap 'ye' tau.. ;P)

Anak2 buahku sayang
Aizat, Aliff (pengantin) + Erul

Kak Ina!! Kau nk gantung diri ke wei??!!

aik! sape le tuuuuuu..

Pengantin dah terbaring kt dlm dewan
baju biru tu Kak Chik aku

~ The Team~
baju biru blakang tu pon anak buah aku, KN




Me + KN
blakang tu Along anak aku ye.. ;P
Brenti rehat jap
Sempat lagi berkoke :P
Tu diaaaaaaa!!! Gelek ai...gelek!!!
yg giler lawak tu, aku stat gelek je, ujan turun!
wakakakakaka..giler tul.
Suke tul makcik2 + pakcik2 yg tgh merewang tu
aku bergelek sakan cam org giler..
kehkeh
apesal kau tak bergelek skali Laila?? isk!

mengedik ngan panten boolywood
Jenuh kan nk salin2 baju?
tingat time aku kawen dulu
letih nk mampos!
tp at least dpt merasa..
bila lagi nk rasa pakai baju2 tu kan?
Shah menembak panten!
Turn along lak posing..

lagik..

Pak Andam Rock, AJ + Anak buah barunya, Zie
Me + AJ
~Sista + Brada~
Me + PhotoG Laila Majnun
aku dengki ngan camera kau tu!
huh!
Me + Ayong
Ni ler cousin aku a.k.a Mama Pengantin Lelaki, Aliff

Me + Kak Chik

Along + Bola-bola
Me + Aliff
Dia ni giler payah nk senyum masa bergambar tau.
sampai aku tengking2 dia suruh senyum!
'i tak reti nk senyum la u'
isk budak ni!
sian panten tinggal kat blakang tu!
Pak Andam + PhotoG Shah sibuk nk posing..
huhuhuhu
Model Gorgio Armani

Meh aku letak reben bagi cantek skit pisau ni.
Kek tu ditaja oleh adik panten, KN
cantek kek yg kau sponsor tu KN..
Halim - pembantu setia AJ


Cak!


Nanti aku hapdet lagi gambar masa kenduri kawen tu ye...leh tengok sampai muntah! ekekekeke..

12 comments:

fazilzura said...

Weh kak mon .. amboi2 lebih cm dia plak pengantin yek ..
kalau takat nak tumpang sanding leh jek... ajak abg Kaman dok sebelah yek .. heheheh
tp ure team is the best la... sure happing aka pening2 lalat sume tu ,,

Mizz_Ila said...

lawo hasil keje tangan AJ.. lawo gak ko kak ai.. hahah...ko ni gelek kat kenduri kawin gak. sah x puas gelek dlm kotak merah aritu.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

lawa hasil tangan c aj..
mmg cun..
ko tlg2 ni ada side income la erk??
hehehe..klu aku nak join skali blh x?
aku pun nak seluk2..
hehehe

eLYies said...

amboi..sakannya akak tu..dia plak yg over dr aj..wakakkakak..tp keja2 aj bagus la..cantik sungguh...cayalah

sayang mama papa said...

wah cantik aaaa a.j mek up mmg menjadi tollah.sukanya ko gelek ye ai gelek punya gelek ni ingat laki kat rumah tak ni

♥ Eda ♥ said...

rindu plak nak g kendurik kawin... best eh melepak2 dgn pengantin...lag2 plak ko mulut havoc...makin havoc kendurik org..napelah time aku kawin dulu tak kenal korang..hehe :P

Unknown said...

erk..aku dah muntah ceklat tadi ngeh2...wah kemain sakan berposing n koke

Fiza Nordin said...

amboi3x!!!!laki & anak2 tinggai kat umah dia bukan main gelek sakan! balik!!! balik!!! balik!!!

elly @ suely said...

ko bila lak nak jadi mak andam kak? ekekeke... wat bisness adik badik bes nie hehehe... amik tag kat blog aku eh!

Big Mamma Bukhari said...

salam kak ai..
t pun ada abang ipar dan biras yg buat bisnes mengandam nie.. diaorg dok kelate.. mmg seronok tgk mrk dok siapkan barang2 pengantin.. dari dlm bilik... pelamin.. ke khemah ke fotografi.. suka tgk benda2 gini.. tp nak buat.. kita malas.. huhu...

Anonymous said...

Boleh la buka bridal house sendiri Kak Aii..wah sekali sekala jumpe sepupu sepapat sure lupa diri kan kak

Anak Wak Yat n Kak Som said...

bez yer kwen.. nk kwen gak.. nti dpt bnyk hadiah... tp mude lg la... bru 16thn.. hahahh pdhal dh msk 22.. i ttp nk ngaku kiter ni 16... xkire2

klik klik (^_^)