12.3.09

::WUHUHUUUU!!::


OOOOOOiiiiiiiiiii!!! Nak pitam aku tekejut cipan tengok dinding hall umah murah aku ni wei!!!! Dan serta merta kepala hotak aku ni terbayang muka dak Ely Oopet. Adooii. Takde anak-anak aku yg lain brani nk conteng2 dinding umah aku ni tau. Eeeeeeee kau ni Oopet! Mama geget gak tangan kau tu! Bila aku tanye "ni sape yg conteng ni?" - sambil pandang dia la. Kau tau dia buat apa? Dia sengeh pastu lari gi masuk bilik aku!! eeeeeeeee..geram aku! huhuhu..burok dah dinding aku!

Tengok!!!!!!!!!

**************

Biasa kalau blk dari kerja, letak sume beg2 skolah anak, trus cek homework. Cam bb lak, tak yah cekkan..dia semangat giler tak sempat2 nk mandi dah kuarkan homework. Tak sabar2 nk buat. ooooooooohooo..BB mmg HEBAT! Angah pulak, Alhamdullilah h/work dia tak payah tengok pon dia boleh buat sendiri. Cerdik sangat anak mama ni tau. Kengkadang je bila ade yg agak complicated baru dia menanya. (cam edisi merRIAK anak lak..takpe aku mmg suke meriakkan anak sendiri! kehkeh)

Tetiap hari mmg rutin camni. Letak sume h/work atas meja. Sebelah sni BB punye, sana Angah punye. Along dah biasa siapkan awal2. Mana yg dia tak paham je akan tunggu nk tanye kat aku.

Alhamdullilah, skang ni Angah dah lancar membaca. nampak tak star merah kat atas buku tu? Teacher akan lekatkan 'star' / 'cartoon' sticker & kasi sweets bila mana2 student boleh baca/paham/buat latihan dgn bagus. Anak2 aku cukup sronok bila dpt bende ni. Dan biasanya buku Angah mmg penuh ngan 'star' tu! BB lak banyak dpt sweet dari teacher dia.

Gud girl!!


wei, kowang caye tak ini Angah lukis sendiri tau!
dia bukan tekap, dia tiru je dari teks book..
ade unsur seni kan?
tu ikut aku le tu! (ohhh..RIAKnya kau ai!)
lantak!!
Lantak, Lan botak, Lan makan taik katak
sian kau Lan.. :P
Dah settled sume buku skolah & baju nursery,
baru susun kat tepi dinding dapor ni.
Senang esok paginye trus angkut..
Jgn kowang pitam lak tgk bilik Along ni.
Skang ni kan musin ujan,
laki aku gantung je kain kat dlm ni & store.
Kalau kat luar tu tempias wei..
busuk kain nanti!

12 comments:

elly @ suely said...

wahhhhhhhh... aku pon riso dak qimie nie hehehe... dah pandai conteng2 buku... pasni kalo dbiar dia pegang pen n sewaktu dengannya mst lepas ke dinding gak nie kahhhhhhhhh...

Shima Zahar said...

warghhh... bangga betulll.. pandai sungguh dah oopet elly melakar hasil seni nya ek. kak... ala kak sama la dgn bdk dekat rumah tu.. si abg tak berani nak buat benda2 tu tapi yang si kecik tu.. lagi ornag jegilkan bijik mata lagi dia buat do no.... habih camno.....

ala kak... sesekali riak kan anak sendiri apa salahnya.. anak kita.. saper lagi nak puji kalau bukan kita.... tapi serius... angah punya tulisan dan lukisan tu kemas dan cantik.... angah tu kreatif laa kak... almhamdullilah kak dapat anak cam gitu.....

apisz said...

memang pandai angah tu melukis...

kat dinding tu biase ar...kecik lg...tgn masih nak melukis semua benda..huhu...

D.O.U.B.L.E...S said...

seronok aku dengar..pandai anak2 ko kak...bestnya....teratur je semua...bagus..bagus...

♥ Che NamNam ♥ said...

hekhek..haku bkn nak pitam nengok abg kaman sidai bebaju tuh kak tapi nak tergelak plak...pandai nyer abg kaman tuh..ooo dlm bilik diyer taknak sangkut...sangkut lam bilik anak2 yerk..pandai-pandai...
tapi ingat abg kaman jerk pandai dak ely pun pandai..lam bilik diyer takmo diconteng dinding tapi conteng kat hall jugak...
huhu dak ely sepandai ayahnyer..

~kak pasal watermark tuh nanti haku tunjuk kat blog yerk..senang sikit nanti kau terjah tau~

nasz said...

cantik nye hasil kerja tangan ely. aku ni alhamdulillah anak aku tak pandai conteng dinding. kalo nak buat hasil seni, dia akan mintak kertas, kalo tak pon henpon aku...

Tink said...

hahahah cantik dinding ko ai.
oopet..oopet.
same je mcm ank aku.

FaizAmY said...

dak opet notty ni conteng2 dinding mama ko yg hijo tu..ekekee..saba erk kak ai..rajin anak2 kak ai wat homework..bb blaja kat smart reader erk??

☆ lieya latif ☆ said...

kak ko mmg ibu yg bagus...tersusun jek ......walau pun anak ramai tp care ko tu kemas...aku suke camni kak...senang kalo kehidupan ni teratur.......

bab dinding kene conteng ni mmg aku pun leh pitam kak......kene babap tgn sape yg conteng ni bagi die serik sikit, dah le ko ni pembersihkan kak....sure sakit jek mate ko tgk contengna tuu...he he he

sejuk perut tgk anak2 bijak kan kak, mudah-mudahan mia n mija ikut cam anak2 ko ni kak....bijak2...

saveme_zero said...

sonok ada anak bijak pandai ni..untung ko kak ai.

haniazrul said...

huhu...seb baik umah sy xde pensel kaler/krayon...tp kalo dpt pen, mmg abis laa..

♥ Eda ♥ said...

amboi suka suki je kata laki aku botak...kahhhhh...
elok la ko dah tau anak ko dah lebih pada line mana...so nanti takde la silap bidang... klau dier dah lebih bakat seni tu ko dorongkan..nanti dah beso leh jadik designer..hehe ;)

klik klik (^_^)