11.7.14

::SALAM JUMAAT UOLS::

11.7.14

Sunyi tak berhapdet blog goblok aku ni. Aku pun benornya dah 3 hari tak masok opis. Badan tak brape sihat. Ntah nape aku rasa kebas2 ujung lidah, ujung jari kaki & tangan. Dgn rasa tak sihat badan (mental pun tak brape nk sihat gak ni. huhu), mmg tak selesa. Cuak lak aku bila google2 jumpa tu adalah antara tanda2 awal nk kene strok. Apakah?? oh nooo! Cuak punye pasal, aku pun membawa diriku yg ala2 keliwon tak cukup makan ni g klinik. Doktor kata kalau strok kene sebelah je yg kebas mencocok2 tu. aku ni 2-2 belah skali. Lega mak uols! tp tuler, doktor kata darah aku terlalu pekat. Tu sebab la tak brape nk sampai ke hujung2. Kolesterol aku pun mmg tinggi mencanak2, 12. Dengan buah yg dah tak brape nk stabil, mmg memacam la duk berperang kt dlm badan ni. Doktor bagi aku ubat otot & relaxkan muscle. Setelah ditambah dgn ubat2 yg wajib aku telan tetiap hari, semuanya ada 9 bijik. Memacam bentuk & size. Tp mcm biasalah, takde hal langsung kt aku. Sekali telan je udah. Buat mcm tengah kolom gegula Polo. bolehhh? hehe..

Awal pagi rabu haritu kami dpt perkhabaran yg agak tak best nk dengar. Baby kpd Pak Su Lah (pak sedara kaman) yg umurnya baru 6 hari meninggal. Anak Syurga tu tercungap2 dari hari sebelomnya tu. Bila di bawa ke hospital, baru dpt tau yg injap jantung dia bocor. Ni le pestime aku kendong baby yang dah takde nyawa. Tp rasa mcm baby tu tengah tido je. Yang aku lak dah terbiasa, siap henjut2 tangan kononnye gaya kasi baby tu lena. Huhuhu...bila dicium2, sejuk je muka dia. Takpelah kan? untungnya MakSu & PakSu ada anak yg tolong kat Syurga nanti. Memang kesian tengok MakSu haritu. Duk nangis2 kata baby nak susu. Yelah kan, tetiba anak jadi gitu. Mestilah tak dpt nk terima lagi. Harap2 MakSu kuatkan lagi semangat dia utk terima dugaan dari Tuhan ni.. 

Aku ni kan, boleh je tengok gambar2 org kene kelar ke, xcident ngeri ke. Tp jangan gambar/video tu pasal budak / binatang. Aku mmg tak boleh. Kadang tu smp rasa nk demam pun ada. Sayunya rasa bila tengok budak terseksa gitu. Skang ni kan tengah berperang hebat kt Gaza sana. Aku tengok sekali imbas je gambar2 tu semua. Ya Allah, kejamnya Israel! Nak sedapkan hati. aku pikirkan yg dowang mati Syahid & anak2 tu semua penunggu Syurga..   -____-


 PRAYforGAZA



5 comments:

Unknown said...

tingginya paras kolesterol tu...AI cubalah minum jus sayur2an @ buah2an..tapi plainlah...jgn letak gula...boleh ja search kat google resepi juicing.

deaf-angel said...

Cammana ko nak jadi nurse kat gaza tu kalau ko asyik terpeleot je?

Please take care...anggap je pil2 tu kurma.

Faizah said...

kak ai...take care kakak....jgn byk fikir ya...ikut cakap doc tu kakak...

Faizah said...

kak ai...take care kakak....jgn byk fikir ya...ikut cakap doc tu kakak...

A.I said...

Kak Ieda,
InsyaAllah kak, nnt ai cuba. mekaseh :)

deaf-angle,
kannn...sampai tahap aku kunyah2 je pil tu sume buat mkn berbuka & bersahur. ngeeeeeeeeee...

Faizah,
TQ dik.... :)

klik klik (^_^)