7.7.14

::TAYANG LAOK::

7.7.14

Ngengada sgt nak tayang2 laok bagai kan? walhal masak biasa2 je. aku ni kalau time tak puasa, hari biasa aku goreng2 telor, goreng2 ayam je. nak makan lauk sedap2 kene tunggu weekend la. Tp bulan puasa ni aku masak 1 lauk setiap hari. Biasanya lauk berbuka harini adalah lauk yang sama anak branak aku akan makan masa berbuka esoknya tu. sebab biasanya masa sahur aku gorengkan nasik je. campak segala binatang & sayor dlm tu, sekali telan je senang. ada jugak time sahur aku masak telor mata kicap & goreng naget je mkn ngan nasi kosong. Loya lak tekak kalau pepagi buta tu nk makan yang bersantan bagai ;)

Meh skodeng antara lauk2 yg aku masak sepanjang berbuka minggu lepas..

wajib ada

 ais kosong + air anggur
(8kali ulang tuang. last2 kenyang air je. hohoho)

air tembikai yang aku blend sendiri..sedapp
lagi 1 air wajib kt umah aku, air laici :)

kek batik pilihan tekak anak2 aku.
aku suka makan tepong pelita. tp takde lak dlm ini gambar :P
minggu ni aku ingat nk buat caramel telor pulak nnt..

sambal udang
sambal ni aku dah siap masak awal2. bahagi 2 bekas. sebekas aku simpan dlm freezer, sebekas lagi kt bhg esbok biasa. senang cedok bila nk guna. aku masa sambal udang ni dlm 10minit je uols. senang je keje aku.

sup ayam

daging goreng

boncis goreng telor

salad telor

kurma ayam

 sambal cili api sardin meletop bontot bak hang

kari daging

puding jagung - naemah buat. dapppp!


 lemak ikan masin nenas

cencaru bakor

kambing bakor + kubis goreng

5 comments:

deaf-angel said...

alamak, aku gi tengok gambo makanan2 ni siap scroll down lagi....

patut posting gini aku baca malam je.

Ibu n Abah said...

Aduhai
Laok!
Mmg ngancam ni
Balik kang nak buat sambal sardin
Lebiu bg idea

Alyn Aellynn said...

Hoiii pesal ko msk sedap sgt ni keliwon jelita? Leleh aku tgk lauk ko kak!

fazilzura said...

alohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ko mmg kan , saje nak kasi liuq leleh .. lg2 part kek batik tu , adoyaiiii ..

salam ramadhan kak monnn

A.I said...

deaf-angle,
sila jangan salahkan aku! hak hak..

akak,
hahaha..sambal sardin gak yg mengancam kan kak? lebiu 2 3 4 5..

Alien,
ek elehhhh...laok biasa2 je kot wei.hahaha..

Jub,
meleleh air liur kau? haha..
salam ramadhan :)

klik klik (^_^)