19.1.15

::SELPIE DGN BOIPREN::

19.1.15


SEKALI sekala nak jugak berselpie dgn boipren. Oh syg, kaulah nyawaku...gitewww. kami dating 3 kali seminggu. Sekali jumpa adalah dlm lebih kurang 5 jam termasuk waktu menunggu turn nk duduk sama2. haaa...kau hado? ;P

Alhamdullilah, keadaan aku sekarang idak le setenat yg dulu tu. Lps cuci dare ni badan rasa sihat dari sebelom ni. Tp lemah2, pening & sakit dada lps cuci tu mmg ada lah. Bertahan jelah kejap sementara nk sihat balik esoknye tu. Berat badan aku pun dh naik skit. Kadang2 jadi 45kg, kadang2 ditinggalkan 44kg. Jadi ler. Idak le seteruk masa memula buat dulu..43kg je berat aku. Kerempeng yg amat! abis semua kecut. huhu...nk buat camne, redhakan ajelah..Ujung bulan ni cukup 3 bulan aku mencuci dare. 

Dlm beberapa bulan aku cuci kt centre ni, sekali haritu je misi tersalah cocok. Trus tetiba lengan aku naik macam tangan popeye bengkak. Time tu mesin dah start jln. kira mcm dlm seminit start. trus stopkan dulu mesin. alter dulu lengan aku, tuam dgn ais bagi kurang bengkak baru cocok balik. Tu pon berkali2 jolok jarun yg sebesar gajah tu baru ok (nk bagi efek seram la kononnye. tp mmg beso pun jarum tu uols). Lps tu melebam la lengan aku. Trus jadi tak cantek. E'ehhh...cantek ke ko pompuan? choii sgt... 

Tp aku tak pernah nk salahkan misi tu pon. Sbb biasa ok je dia cocok. Dia pun bukannye sengaja nk kasi aku sakit gitu kan. Kami kat sana dah mcm family  ^___^ 


me & my boipren..
(gambar adalah sgt hauk sbb guna enpon sendu aku. dah la gmbr gelap gulita, jenuh aku nk terangkan bagi nampak muka aku smp blur mesin cuci aku) :P

 uncle & auntie bestpren aku kat situ. 2-2 ni sayang aku tau. aku pon sayang dowang :) ada lagi sorang uncle india & budak india, Prakash tak masuk dlm ini gambar. Dowang la geng aku kt sana sbb sama shift. 1 Malaysia sgt kami kan ^_^


aman, tenteram & bersih..
skang ni 1st hour aku dah boleh tido. dulu tak selesa lagi. skang dah ok. cuma jam2 terakhir tu mmg mata aku celik la kene control cun sbb time tu aku dah mula sakit2 dada & pening mabok kepayang. ngeee...





7 comments:

deaf-angel said...

Wahhh dah boleh adjust ye lepas 3 bulan.
I am happy for you.
Ko dari tido ko lap sikit boipren ko tu, kesian kalau ada habuk melekat.

Ibu n Abah said...

Nama boipren BBraun ya?
Alhamdulillah.
Semuga Ai bertambah sihat.
Mmg akak pun pernah terkena cucuk sampai bengkak. Dalam 7tahun dialysis baru laaa sekali....
Take care Ai...

QASEEH HATIKU QASEEH said...

salam my dear,
syukur alhamdulillah..semoga ai bertabah menghadapi rwtn ini..asben sy da masuk 8 tahun bt dialisis..mcm2 pglmn da d lalui..graf turun naik mcm carta bursa saham..thn 2014 sgt baik..tak da sakit2 yg serius..tawakal pada Tuhan insyaallah kita akan sihat..jaga mkn minum..suplemen kna cari yg sesuai n selesa dgn diri sndiri n poket jgk..almaklum la..hrga suplemen ni mahai...sy cerita dgn my asben psl u..dr awal knl smpi skrg..bla bg tau u da bt dialisis dia pn hepi sbb sblm ni bla cerita condition u mcm mn..dia risau jg n asyik suru bt dialisis cpt2..hehe...ok la bye

MyCherita said...

Salam Ukhwah, Jemput join Segmen GA Mycherita yang sedang berlansung sekarang ye.. Ini Link nya..>>> Segmen Giveaway MyCherita

A.I said...

deaf-angle,
tuler..dpt aku lelap mata jap. wei, boipren aku tu bersih berkilat2 tau. tiap kali guna misi2 tu lap trus. wangi je dia mcm aku. heh heh..

Akak,
a'ah kak. nama dia BBraun. akak kenal dia yek? haha..
akak pon sama, take care tau :)

CT,
kan..kau yg selalu paksa suh aku cuci cepat2 dari dulu lagi. hehe. skang dah cuci dah pon. lega sgt rasanya sbb rasa sihat dari dulu. memula buat je rasa mcm tak stabil. skang dah makin ok. TQ byk2 ye ct. lebiuuuu.... ^_^

mamabeauty said...

alhamdulillah.. happy for you dear..
semoga dipermudahkan semuanya..

Unknown said...

Assalamualaikum

Br je jumpa blog u..:)

btw.. kita serupa.. huhu
sy pun agak br jugak cuci darah ni
bln 9 cam tu..

tp alhamdulillah.. after cuci darah, rs much2 better from b4..
dlu mmg sgt2 lemah..

semoga kita sihat2 selalu :)
maybe we can share our own experience.. ^^

klik klik (^_^)