21.8.08

erkkkkk!!!

Abah : BB..gi kencing sayang. Nk tido kene kencing dulu kan? Gi toilet.

BB : Ala...takmo la abah. BB x rasa nk kencing pon.


Abah : BB kene kencing. Td kan baru lepas minum susu.


BB : Tadi BB dah kencing la bah.


Abah : Bila?


BB : Tadi lahhhhhhh (w/hal ptg masa mandi tu)


Ermmmm...malas dah abah dia nk layan. Org lain sume beratur depan toilet nk kencing. Mmg rutin kt umah aku sebelum nk tido tu bagi minum susu & milo kt anak2 aku pastu gi kencing.


leh lak tgh mlm tadi dlm kul 3pg, aku dengar si ely 'ek ek ek'. mlm tadi dowang sume tido kt depan tV ngadap pintu bilik aku. aku ngan apaknye tido dlm bilik (x tutup pintu)..aku pikirkan si ely nk minum susu. Aku pon bangun. Laki aku pon mmg wajib la bangun skali. Biasa dia yg buatkan susu utk ely. Sementara laki aku watkan ely susu, aku angkat dia letak kt tempat lapang skit sbb dh terimpit ngan kaki si BB. Aik!!! Apesal basah sgt baju ely ni?? Takkan peloh smp lencun baju?? masa tu si ely ni merengek lagi. Pastu aku dah tak sedap ati, aku raba bontot BB. Ya Allah!!!! DIA TERKENCING SUDAH!!! eeeeeeeeeee geram tul aku!.. Tp dah tentu tu keje bapak dia nk ngemas2. Mandikan BB. Aku lak lap badan ely ngan wet tissue je. Takkan aku nk mandikan dia memalam buta ni lak kan?? (malas sebenornye..ahakss). Dah siap aku lap badan ely, baru le dia diam. Mmg dia x selesa basah kene kencing si BB. Sian adeq...berkubang kau dlm air kencing kak BB kau yer? Yg si BB lak, mendiamkan diri. Abah dia mmg tegor dia la..


Abah : ha.. tu sebab la abah suh BB Kencing dulu!! DEGIL!.. kan dh terkencing!


BB : ....... (diam seribu bahasa)


Aku : Lain kali kalau BB kencing lagi kt tilam, mama letak kau kt luar tu!


BB : (molot dia dah cebek tahan nangis)


Dah siap bagi adeq ely susu, aku masuk sambung tido balik dlm bilik. Laki aku temankan BB sampai tido kt depan tu. Tp, sementara nk tido tu, kebetulan BB ngadap pintu bilik aku, aku baring tu..aku julur lidah..kahhhhhhhhh aku ejek dia!! geram tul!..aku siap ckp "tido luar! tido luar!!"


Abah : dah la Yang..jangan la kacau dia lagi. Dia nk tido...


Aku : (cepat2 buat2 pejam mata. Tp pastu mmg pejam trus la..keh keh)


5 comments:

emellia said...

ko memang sama la perangai aku. suka nyakat budak-budak kat umah tu. aku tak kira.. kalu terkencing malam tu aku suh mandi gak. tak kose aku nak lap2.

elly said...

rajin plak mama nye tengah2 malam amik2 gbr bagai kahhhhhhh...
eh cantikla toto tu kak ai...
comforter ker?

bibu said...

sonang ko...anak2 sume leh tido asing...kalo aku ampeh... 2-2 cari ketiak aku..tah ape yg spesel tiak aku pon tataw

nasz said...

hahaha, mama ai jahat. sian kat BB...
tp seronok kan sakat budak2, dorg tak reti nak lawan. aku sukeeeee!!!

mamarais said...

sempat gak ko amik gambar pagi2 buta..hu3xxx...sian BB...

klik klik (^_^)