29.11.10

::LAWATAN RASMI KE 2 BUAH HOSPITAL::

Jumaat aritu gigih aku, datin biah + ayoi pepagi gi spital. Mmg aku kene gi sana haritu. Ayoi lak nk buat checkup mata. Kesian kt dia, bila sakit tu serang smp mata jadi merah & bengkak. Yg paling x tahan bila blakang kepala dia pon rasa sakit yg teramat sgt. Tp masa buat buat test kt spital, doc ckp dia tak dpt nk trace apa2 yg luar biasa sbb masa cek tu sakit tu takde. kebetulan mlm sebelom tu dh kene. Sian kt dia, seminggu mesti kene dlm 2-3 kali :( yg doc tau mmg mata dia rabun. Lps ni ada appt lagi, apa2 nnt baru buat brain scan ke apa2. Kene ikot procedure hosp gomen la. Bukan sesenang nk buat scan. Kalau private tu yelah. Jam2 tu jugak dia boleh buat. Tp kene sediakan duit jelah. hrrmmm...

Dah siap buat memacam test, tghari tu berlari pulak ke HUKM. Aku ingat dah x sempat sbb masa smp tu aku tgk ramai nurse2 keluar. Tp sib bek la sempat. Appt ngan Prof Asma tu dpt Rabu ni. Alhamdullilah...

Dari HUKM, drop Ayoi kt KL Central. Budak ni komited sungguh ngan keje dia tau. Dh dpt MC pon nk gak masok opis. isk..patot la big boss promote kau naik pangkat :) Mak yg tak bape nk sihat tu pulak aku angkut masok opis. Sayang pulak nk amik 1/2 day. Bulan 12 ni byk nk amik cuti. hehe..Maka, berehat la datin biah kt port aku biasa tido tu..rehat ye mak :)


control cun ;)


sian mak...x sihat pon nk follow. isk


siap tapau nasik lemak sambal daging.
special ni wei, mak masak sendiri tau.


Datin Biah & Coach bagai aur dengan tebing.
hahaha..


makan..makan..


kowang jgn x caye,
aku makan ni jd bahan tontonan ok.
dah mcm buat show je aku kt situ..


punyelah ramai org yg adap aku makan ;P


mak berehat kt port aku :)


bubye doggy..
doggy tu aku kasi kt mak.
dari melepet je dia kt opis dok kt bawah kaki aku,
baik bagi kt mak letak kt umah dia buat kawan.
takyah bela2 kucing lagi la.
yg ni dia tak tau makan, tak berak ;P
mak jaga dia elok2 tau.
minatang ni dh ada nama.
BEBEK
(nama kucing mak yg mati tu)






12 comments:

Mizz_Ila said...

alahai kesiannya ayoi & mak biah. semoga kalian anak banak cepat sembuh & diberi kekuatan. ko gak kak ai. jaga kesihatan ye. sayang kowang!

Softtouch [Hanim] said...

semoga adik akak tu ayol xdelah hdiap pnyakit yg serius...wa mak akak siap tapaukan bekal lagi...eh boleh yer bawak mak p opis..baiknya tmpat keje kak ai ...untung...

☆ lieya latif ☆ said...

akak, mauuu tak jadi tontonan...yg lain tu terliur tau amik bau nasi lemak sedap tu heheeheh.....

moga2 sume urusan akak dipermudahkan Allah swt kak yeak...

A.I said...

ILA,
MEKASEH LALINK. CAYANG NGAN KAU JUGAK! muahhhh..

HANIM,
A'AH, MINTAK DIJAUHKAN LA DARI APA2 YG SERIUS KT KEPALA DIA TU. DH LE ORGAN LAIN DAH ROSAK CAM AKU GAK ;P
ALA, BUKANNYE MAK KACAU AKU WAT KEJE PON. OPIS AKU NI OK JE. hehe..

LIEYA,
KAN? SAJE JE AKU NK RIAK NGAN NASIK LEMAK MANTOP MAK AKU TU. hahaha..

kak ina kl said...

keciannya mak kamu..2 orang anak sakit ..dugaan kan..

happy birthday ai..semuga bertambah awet muda..semuga berbahagia bersama keluarga tercinta.

jaga diri bebaik yer

shiori_LA said...

penatnya ye Ai berulang alik ke hospital..semoga semuanya ok ok je....

kakngah said...

gigih datin biah meneman korang yer...mmg superb mommy.
haih.. i lap u lah datin..




nok,
kat rawang dah ada restoran ayam penyet. ko dah cube ke???

mAmAbuDaK said...

biah dah ada boipren...

A.I said...

KAK INA,
TULER KAK. NASIB MAK AI ADA ANAK YG KRONIK2 GINI. hehe..MACEH ATAS DOA TU KAK :)

SHIORI,
DAH JADI KEBIASAAN DAH KAK. TP KALI NI JARAK SPITAL JAUH2 PULAK. RABU NI NK KENE GI LAG HUKM. hrmmm

KAKNGAH,
KAMI MMG ANAK BRANAK YG GIGIH ;P
eh, NAPE AKU X TAU KT RAWANG DH ADA AYAM PENYET? KAT MANA NGAH?

YAM,
YE, BEBEK NAMANYA.

deaf-angel said...

wey, nasik lemak tu dah rupa macam beli kat kedai ye.. cantik kemas je tersusun..aku suka tengok.

anyway, tu ah mak ko sayang korang, sanggup ikut korang gi spital cek up padahal semua dah besar panjang dah berdikari.


all the best untuk follow up check up ko, angah and ayoi

Ibu n Abah said...

Ai..
dah namanya mak... sakit macamana pun tetaplah menemankan anak-anaknya... Memang Datin Biah adalah mak yang terbaek....
bila tang nasi lomak tu yang buat lomah somangat tu..... sodap tu....

A.I said...

DEAF-ANGLE,
MAK AKU MMG RATU KEMAS & TERSUSUN. KAU TAK TGK UMAH DIA LG, KALAU BOLEH SUDU2 TU SUME PON DIA NK SUSUN ;P haha. TP TULAH KASIH SAYANG MAK KAN? KAMI PON SAYANGGGGG SGT NGAN DIA :)

AKAK,
KAN? SAMA LA KITA KAK. SAKIT2 PON ANAK MUSTI DIDAHULUKAN. haha..NASIK LEMAK TU KALAU AKAK NK RASA DATIN BIAH PUNYA, MEH LA DTG RAWANG. KOMPOM AKAK PITAM RASA KESEDAPAN DIA! lalalala

klik klik (^_^)