4.5.12

::SAKIT BADAN, SAKIT ATI::


Badan aku dah start tak sihat dari 1/5 haritu lagi. Tp smalam dah mula demam. Tp lagi aku gagahkan diri juga dtg opis. Mlm tadi demam aku makin teruk smp rasa mcm kepala nk pecah, tulang2 sume mereput sakit. Kaki aku bengkak mcm kaki gajah. Terik kulit kali aku! Bila tekan, daging tu mcm takmo naik balik. Makanya, mlm td kaki aku jd bahan mainan anak2. Dowang tekan2, pastu raba2. Siap ikut giliran. Yg best tu lepas main, memasing cium kaki aku. sayang benor, kata syurga tu bawah tapak kaki ibu kan? ;) x senonoh. tp aku relakan aje sbb tak terdaya nk ckp apa2. Si Kaman lak ada job pasang pelamin dgn AJ kt Ampang. Along le yg tlg uruskan umah & adik2nya makan. Aku dah x larat lgsg nk amik peduli. 
Aku tak boleh nk tido sbb badan x selesa, kepala lak sakit sgt2. Lps bebudak tido, aku bangun trus telan 4 bijik panadol. Ha, amik! baru bleh lelap mata. huhuhu..Bangun pagi ni badan still demam lagi. Bila tanye kt Kaman dia boleh temankan g klinik ke idak, katanya tak boleh sbb bos takde nk hantar anak2 dia gi skolah. Aku bangun, trus masuk bilik air mandi. Dah le aku mmg kene turun hantar BB & Adek gi skolah. Alang2 aku siap, trus aku menonong gi opis. Ha, kau mampu? tp keadaan aku kt opis skang ni sama je dgn mayat idop! jap lagi aku nk baring. huhuhu

Smalam Bob Kuman meninggal kan? Dah smp ajal dia..Al~Fatihah -_____-" (penutup)


7 comments:

el said...

alahai my luv sorg ni...x sihat eh
nape x amek MC jek...nape x mintak datin biah tulun..dia xde eh...ko jg diri lelok eh...jgn sebarangan...kalo x larat sgt ha tido je kt opis..abis waktu balik..xlarat balik suh sape2 anto..adoyaiii take care ok..tang anak2 tu xmenahan..syurga dibwh tapakkaki ibu huhuhu so tacing

A.I said...

EL,
DATIN BIAH KT MELAKA -___-" huhuhu. MMG TAK LARAT NI. TUNGGU MASA NK BARING AJE..

kaklong said...

sebaik ada anak dara tolong tengokan adik2..itulah untungnya ada anak pompuan besau ni....
:)

Marina Monroe said...

Salam Ai,

Firstly, auntie nak ucap terima kasih kerana sudi dtg majlis perkahwinan Peej.

Auntie amat memahami sakit yg Ak tanggung sebab auntie pun gitu juga.
Tugas harian perlu dilakukan walaupun sakit amat2.

Bersabar yea Ai..selagi ada nyawa sebagai isteri dan ibu, tanggung jawab harus dilaksanakan.
Moga Ai cepat sembuh.

ieda said...

AI..
jgn telan panadol sampai 4 biji sekali...buah pinggang takleh nak buang lebihan dia..nanti lagi tak sihat..
anyway...moga cepat sembuh AI..

bonda_tie said...

sabarlah ai.
semoga terus tabah..
selagi kita boleh bernafas, mari kita gagahkan diri utk terus maju.
Insyaallah... segala kesakitan ini adalah tanda kasih sayang Allah untuk kita.
pasti ade hikmahnye.

A.I said...

KAK LONG,
TULER..SIB BEK ADA ANAK DARA TU..

AUNTIE NANI,
MEKASEH AUNTIE. AI PON BERBESAR ATI SGT DPT INVITATION DARI PIJA & AUNTIE. KENYANG ANAK BRANAK HARITU. SUME LAUK SEDAP2 :)

IEDA,
TP KAN KAKAK DOKTOR,..KALAU AI TELAN 2 BIJIK JE, RASA MCM TAK KEBAH :( huhuhu

BONDA TIE,
AMIN...MEKASEH BONDA TIE :)

klik klik (^_^)