31.10.13

::ASAP NYAMUK::

31.10.13


agak scary keadaan gini kan? tak nampak kaler lain. sume jadi gelap kelabu je..

asap dari semua tingkat...huhu...dah mcm darurat!

percubaan nak masuk ke rumah, tp tak menjadi. trus lari masuk lif balik. turun, tunggu kat bawah.
skang ni musim demam. kat penthouse aku ada org kene denggi. tu yg KKM dtg sembur nyamuk tu. tp rugi sebab tak sempat nak bukak pintu rumah bagi asap tu masuk. huhu...

tp aku duk mikir, tak letih ke nyamuk tu terbang tinggi2 smp tingkat 10 yek? pastu duk bertelor kat pasu bunge. umah aku mmg ada pasu dedaun. tp rasanya takde air bertakong. haih, mintak dijauhkan la dari penyakit. Lelagi kt bebudak. Sian bila tengok anak2 sakit. Rasa mcm nak sedut je sakit tu bior mak yg rasa. 



5 comments:

el said...

smlm umah kami jd mangsa asap ni gak
aku ngan 3 org anak aku mls nak kuar
betutup hidung lah kami lam umah hahahaha

Aya Zuki said...

take care.pastikan tiada air y bertakung :)

Kniedaz said...

lama takde sembur asap..takde kes denggi takdelah diorang sembur

paNavia said...

Dkt taman saya hampir selang sehari fogging sekarang.
Sbb hotspot denggi. Tgh banyak kes.
Husband & anak pun baru discharged dari hospital.
Memang musim sekarang, lebih baik beringat sebelum terlambat :(

Anonymous said...

Akk... Xde nye nyamuk tu nak letih terbang kak.. Dia masuk lif kak.. Mase pintu lif kat bawah... Hehehe
Kir - ummikmal

klik klik (^_^)