27.5.14

::MENGARI PARI::

27.5.14

Mengari pari tajuk diberi. boleh gitu..? hehe...

Sabtu haritu mmg rezeki along la dapat mkn ikan pari yg fresh. Lama dah dia duk ulang2 sebut nk makan ikan pari. Sebabnya dulu ema penah masakkan bebudak ni kari ikan pari. Duk ulang2 puji kata sedap & nk ratah puas2. Tp yelah pulak kan, nk ratah beria mcmana..kat umah org. Elok pulak pagi haritu aku laki bini gi kedai tengok ada ikan pari segar bugar. Jenis yg sekor2 besar tu. Aku amik sekor, rm19. Boleh la tu sbb bukannye ikan ni dah lobam pucat pun. Mmg real fresh punye. Suh org kedai tu potong siap, balik trus masak. 

Amik ko! kul 10 pagi anak2 aku dah siap makan nasik berlaukkan kari ikan pari. Memasing semangat nk makan. Sronok tengok. Tp mmg sedap pun, isi pari tu manis sampai ke kuah ^_____^ 

laok aku, panaskan balik je..sambal cili api sardin melecet terbako bontot!

kari pari
ratah smp lobam! ^___^

berulamkan bendi + telo asin

sambal blacan mak biah
THORbaek ;)





6 comments:

azlina aliuddin said...

tu diaa bak ang! Menceceh air liuqq

ieda abdullah said...

alamak...silap buka blog....hahaha...lapaq aihhh!!!

A.I said...

iena,
kannnnn..menjejeh jejeh air lior! hahaha

kak ieda,
kahhhhhhhhh..trus lapar kan kak?

adarnadzmie said...

akak pun suka kari ikan pari...klu bakor pong sodap...hihiii

deaf-angel said...

aku kan, kalau kata aku nak makan nasik campur kat gerai, ko taruk la depan aku lauk apa pun, aku nampak ikan pari asam pedas tu jugak aku ambik.

besok... sama jugak...
lusa...sama jugak...
tulat....sama jugak...
tulatnye besok...diet.

A.I said...

Kak Normi,
ai pun benornya suka yg bakar. tp bebudak mintak kari..lebur jelah dlm kari. hehe..

feaf-angle,
perghhhhhh!! yg tu, aku pun sama. pari asam pedas?? terbaek wok!!! -eh, ingat gak kau nk berdiet2 bagai ye? heh heh...

klik klik (^_^)