26.6.14

::UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI::

26.6.14

Wahhhhhhhh..tajuk ala2 kata kiasan dah ni. heh heh..

Idak le ukur sendiri pun. Isnin malam haritu aku usung bebudak sume gi Lembah Beringin. Tempah baju raye. Huk alohhh, aku nk criter pon segan. Siyes wei, aku ni tak biasa langsung nk beli2 kain ke apa. Siap berpeloh2 tangan nk masuk pilih kain kat nagoya. Melampau kan? tp tu le aku. Tak reti langsung. Baju anak2 aku pun kalau suh org buatkan bukan lah org len. Aku campak je kain kt si ema sebelah umah tu atau pun campak kt mak jahitkan. Last aku beli kain masa AJ nk kawen dulu. Adalah 3 tahun dah kot. Tu pon belikan kain kosong je. Jenoh nk pilih. tak reti aku. ntah nape..biasa aku beli siap je. Borong kt Hari Hari udah. Rezeki bebudak tahun ni, ema (jiran sebelah yg jaga anak2 aku) buatkan dowang baju kurung. Boleh la pakai raye ke 2 nnt. Selamat bajet mak kau nak!

Tahun ni adik bradik aku sume beraya kat Melaka, makanya kene ikut tema. si AJ nak sume pakai kaler biru turqoise. Kebetulan lak aku berkenan tengok gambar2 dress bebudak yg kawan aku, Ngah (linda) update kt FB dia. Sume cantik2 & cute. Dah le dia je yg aku rasa sanggup amik tempahan last2 minit mcm aku ni. Tu pun jenoh la dia nk melayan aku cara nk beli kain. huhu...tobat kau dgn aku kan ngah?? haha..So, haritu berjaya la aku beli kain (bodo bodo je) 14meter. Ngah nnt buatkan bebudak tu baju jubah dress. Mekaseh ye ngah sbb kau sgt bertabah dgn aku. hak hak..

semua ikut giliran ukur badan.
sampai tang BB, si Ngah siap tulis nama kt kertas ukuran tu 'BEN10'
hahaha...sukalah dak bb ;P

 aloh, awat melengkung badan si angah ni? haha

mekaseh bebanyak ye Ngah, lebiu!
^_______^




8 comments:

Norma NML said...

Mesti cantik bila ramai anak ppuan sedondon ..

Eye_nee said...

perghhh!!! bertekois lah korang taun ni yer...

azlina aliuddin said...

Musti cantik nnti! Aku beli siap jer. Jenuhla nak cari warne turquise tu..tak jumpe lagi smpi skrg..hehe

Kuazue Mohd said...

hihihi... cik azue tak menempah lama dah...

A.I said...

Norma NML,
Boleh tahan bertahun2 pakai corak yg sama sbb menurun pakai nnt. haha..4-4 sedondon ;)

Eye_nee,
ye kak. ni sume idea si AJ

Iena,
Kalau kau tengok corak kain tu mesti kau gelak na. sepah2 org jual yg kurung siap punye corak tu. haha..semeter 4 hengget je pon :P

Kuazue Mohd,
Tuler, sama la kami pun. ni le baru hegeh2 rasa nk menempah. hehe..

FARYN said...

hahahaa..kak..
aku dah tgk baju raya AJ tu, dia tunjuk masa aku dtg rumah dia..

deaf-angel said...

Wah mesti dressing raya paling glamour kat blok rumah ko tu korang la ye??

silap2 masuk URTV uolsss.

A.I said...

Faryn,
kennnnnnnnn...sbb dia lah sume kene follow kaler tu. hauk sgt tau! haha..

deaf-angle,
melampau kau tau. eh, dah lama giler aku tak teringat ngan URTV tu. bleh kau lak yg ingat. haha..

klik klik (^_^)