12.2.11

::AJAL MEK DH SAMPAI::


TAK disangka2 langsung!! Cuti Raya Cina haritu Abg Kaman blk kg, smp sni hari Ahad. Hari Selasa pagi Mek dah xde (-_-). Bukan setakat sanak saudara je yg tak percaya mek meninggal, org kg sendiri pon terkejut. Selama ni semua bergantung pada Mek. Mek la yg uruskan apa2 kenduri org kg (masak). Mek jugak la yg uruskan org lepas bersalin. Segala2nya MEK! Hari Mek meninggal tu pon 2 org makcik rebah. Pengsan x percaya ngan apa yg dilihat.

Isnin tu Mek g klinik swasta jmp dgn doc sbb badan x brape sihat. Doc tu kasi ubat tyroid + ubat darah tinggi (2-2 ubat tu Mek x pernah mkn sebelom ni). Lps mkn ubat mlm tu, Mek jadi x stabil. Dia rebah dlm bilik air dgn keadaan yg pucat + kebiru-biruan. Tp masa tu Mek masih boleh berckp. Dia sendiri yg mintak di bawa ke hosp. Memula smp kt hosp tu nmpk dia mcm makin ok. Tp dlm kul 2pg tu keadaan dia jadi teruk. Naemah ckp, mulut dia tak lekang2 sebut ALLAH. Baring x kene, duduk berlunjur pon x kene.."sakit" katanya =(

Dlm kul 4 tu dpt call dari Naemah kata Mek makin tenat. So, aku laki bini pon cepat2 ngemas baju. Kami sepakat utk tidak membawa anak2. Along ada ujian. Dowang sekolah cam biasa kecuali BB. Anak2 aku sume duk ngan mak (rumah rawang). Lps hntr bebudak tu, kami trus g umah Bedy (adik laki aku). Ingat nk g sekete je ngan family dia. Masa tgh on the way g sana, aku dpt call dari Nemah...Mek dah takde. Ya Allah!! (-_-)

Dah le memacam dugaan aku laki bini. Kete aku, Cik Kia tu buat hal pulak. Makanya, Bedy jln dulu, aku ngan abg kaman susur kendian. Kami pinjam kete Iena je. Adoi...time2 tu pulak kete rosak. Kami smp ke Kelantan dlm kul 12 lebih. Sepanjang jalan tu Abg Kaman nanges aje. Yelah, mak kan. Nasib baek la baru jmp haritu. Selang Sehari je pon. Dpt le abg kaman tido ngan Mek.

Aku, Abg Kaman, Bedy, Makcu, Eka & Kak Ja mandikan Mek. Kami sesama ribakan Arwah. Sayu sgt masa tu. Rasa betol2 mcm x percaya. Yelah, selama ni yg sakit..abah. Mek yg pergi..tu le ajal kan?

Kami anak branak solat dhuha & bacaan Yassin kt kubur 3 hari berturut2. Tahlil pon buat 3 mlm. Ptg smalam baru aku + abg kaman smp ke sni. Smp ke harini pon aku mcm x bleh nk caye yg Mek tu dah takde. Bln depan Naemah nikah. Sedih sungguh! Biasa Mek la yg uruskan semuanya. Arwah dah byk rancang utk majlis nikah tu. Mengikut kata abah, biar la kita semua teruskan majlis tu ikot perancangan sebelom ni. Mmg itu yg arwah harapkan. Yg bezanya, majlis tu disusuli ngan kenduri arwah..huhuhu..Mak + family aku sume rasa sedih sesangat. Memasing teringat betapa baik + rapat hubungan Mek dgn dowang..

Semoga Roh Arwah dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..








AL~FATIHAH

33 comments:

Tijah said...

alfatihah!
semoga arwah dicucuri rahmah...

Shima Md. Zahar said...

salam takziah yer kak ai dan abang kaman..semoga roh mek di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...

Shima Md. Zahar said...

salam takziah yer kak ai dan abang kaman..semoga roh mek di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...

kak long said...

al-fatihah,semga roh dicucuri rahmat..!
amin...!

el said...

aku dpt berita ni pun terkejut
tulah kan ajal semua di tanganNYA
semoga roh ditempatkan bersama2 org2 yg beriman...al-fatihah

takziah tuk ai n abg kaman sekeluarga

saveme_zero said...

huhuhu...allah lebih menyayangi dia k ai. moga keluarga ko tabah hadapinya k

[s][u][e][h][a][n][n] said...

salam takziah untuk akak n abang kaman...Allah lebih sayangkan dia...

semoga terus tabah n redha dengan ketentuan ALLAH...

Al Fatihah...

mAmAbuDaK said...

al-Fatihah...mak mertua ibu kita juga...

f.i.e.z.a said...

al fatihah.takziah dari fieza ye.

misz punat said...

salam takziah buat kak ai & abg kaman ye..tabahkan hati dan kuatkan semngat~

Hazey said...

Takziah dan alfatihah..!

ieda said...

takziah buat akak dan suami...semoga rohnya dicucuri rahmat..al-fatihah

grow2g3th3r said...

Al-Fatihah....
Takzih buat ko dan sekeluarga.... Sesungguhnya, MATI itu PASTI... semoga tabah menghadapinya.... Kuatkan semangat... cekalkan hati...

Al-Fatihah.

kakngah said...

Al-Fatihah

salam takziah dr aku sekeluarga yer..

Fiza Nordin said...

begitulah klu dah ajal...semoga abg kaman & ko besan, tabah & redha dengan pemergian mek dan sama2lah kita berdoa moga roh arwah ditempatkan bersama mereka yg soleh dan beriman, amin!

takziah utk abg kaman & ko ye besan....

*sent komen kali kedua...yg pertama tadi tak tau ntah ke mane ditelannye....mengong!

emma...bukan nama sebenar said...

innalillah kak...ajal memang kita x boleh nk elak
ema pon risau gak bila duk jauh dr maka ayah nih,dahla diorg da tua..risau bnd2 camni
tp ajal bukan untuk yg tua je kan..ntah kita yg muda pergi dulu
ape2pon takziah buat keluarga akak

ibu_umairah said...

al-fatihah......ujian kita sama!!
mil as pun meninggal pada 25/1....

Kak T, JB said...

Al=FATIHAH.
Semoga suami dan Ai serta keluarga Dia ambik balik hak Dia. Kita juga akan menyusul.....

Marina Monroe said...

al-fatihah,semga roh dicucuri rahmat..! amin..Salam Takziah buat Ai sekeluarga...

Watie Abd Rahman said...

al fatihah! aku bru tau ai. salam takziah dr aku skuarge.. :(

CathJ said...

Takziah yer.. so sorry to hear this...sedih nya...

take care..

Emy Omar said...

Takziah kak..semoga rohnya dicucuri rahmat..insyallah..AL-FATIHAH

Rosfida Abu Sufi said...

Alfatihah. Moga roh arwah ditempatkan dikalangan mereka yang disayangi Allah SWT. Amin.

ieda said...

takziah daripada akak...ujian yg besar buat keluarga kaman esp naemah..moga tabah menghadapainya.
moga Allah tempatkan mek bersama hambanya yg beriman...alfatihah.

elly @ suely said...

takziah kak ai n abg kaman 1 kuarga... al fatihah buat arwah mek....

Bibu said...

Harap sume org tabah ye Ai lebey2 lagi Abg Kaman. Smoga arwah lebeh tenang di sisiNya.Amin.

nome said...

x puas lak ucap kat tepon...sekali lg aku nak ucapkan takziah kepada ko, abg kaman dan sefamily...semoga roh mek dicucuri rahmat...

Syasmeen said...

salam takziah yer ai dan abang kaman..moga roh mek di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.Al-Fatuhah

Nur Syafawati said...

takziah buat abg kaman & kak ai dan sekeluarga..semoga roh nya di cucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..Aminn..Al fatihah...

eLYies said...

al fatihah..takziah utk abang kaman dan kak ai

MaDaM LiEzA said...

takziah... Al Fatihah...

atie said...

salam takziah dari atie....semoga kak ai sekeluarga tabah yer....al-fatihah...

Eye_nee said...

Takziah Ai...semoga roh Mek dicucuri rahmat...

Al-Fatihah...

klik klik (^_^)