14.2.11

::HARI2 SELEPAS MEK TAKDE::


SEPANJANG 3 hari kami kt sana lps mek takde (selasa - jumaat), setiap mlm buat tahlil. Tu pon dgn bantuan maksu (blakang umah). Dia pulak jatuh sakit lps Mek meninggal haritu. Terbaring je dia demam. Kami berpakat amik list bahan2 nk masak dari dia je..(yelah, biasa semua tu arwah yg uruskan :( )

Tetiap pagi kami anak branak ke kubur. Kt sana kami buat baca Yassin + solat Dhuha..ni le pestime aku alami pengalaman, nguruskan jenazah + hari selepas dikebumikan ikot adat org sana. Dari mandikan smp le ke liang lahat. Agak berbeza skit dari kita yg kt KL/Melaka ni.

Skang ni aku asyik mikirkan hal nikah kawen si AJ + Naemah je. Tak merasa la adik aku tu ber mak mentua. Yg Naemah lak, 2-2 mak takde. Oh ye, utk pengetahuan kowang mak kandung Naemah (adik Mek), meninggal pada tarikh yg sama ngan Mek - 08 Februari. Selang 2 tahun je =( kebetulan sungguh. Sian kt Naemah kan? Dah le nk kawen. Tp Abah ada pesan haritu. Dia nk majlis tu dijalankan ikot perancangan. Dia nk apa yg dirangcang arwah sebelom ni, diteruskan. Insyaallah, jenjiran + sanak saudara semua baik2 & bertanggungjawab. Sama2 la nnt uruskan majlis tu sok.


Mek - 08.02-2011


Adik Mek, Mokcik Limah (mak kandung Naemah) - 08.02.09
yg sebelah arwah mokcik tu kubur Atok..


ini bukan Adek,
(rindu betol ngan dia ms kt sana)
ni mak saudara adek, zipah ;)


azim budak baek!!












aku baca Yassin kt dlm pondok je..


sejuk je kt sni..



cian dia...


Bedy gigih pahat nama Mek kt batu sungai.
nak dijadikan batu nisan..


murah rezeki Mek, tetiap malam ramai sungguh org dtg tahlil..
-cuba kowang carik ktne abah aku?
pak mentua aku tu x bape sihat. dah x leh berjalan.
kaki patah riuk.
doc dah siap simen, dia g bukak. isk..


i luv u so much abah.
"bapak mentuaku, boipren dunia akhiratku.."
muahhhhhhh!!






8 comments:

TuYa said...

salam kak ai..
Takziah ye.
sedihnya Tuya bila tengok pic abah mertua akk tu..
semoga roh arwah mek abg kaman dicucuri rahmatNya

Yu'xan Lee said...

al fatihah...semoga rohnya tenang disana yea kak ai..

VFN said...

kak,terkejut aku baca entry ni.. takziah untuk akak sekeluarga...

nome said...

alhamdulillah ramai yg dtg tahlil kat umah...hanya Allah je yg dpt membalas jasa2 baik mek selama ini...semoga roh mek ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...

sebak aku tgk abg kaman...semoga beliau tabah menghadapi dugaan ini :(

Sue* mamaID said...

salam takziah untuk akak sekeluarga...

A.I said...

MEKASEH KENGKAWAN, ATAS SUME UCAPAN TAKZIAH + DOA2 UTK ARWAH.. -_-

shiori_LA said...

salam takziah Ai..Alfatihah buat arwah..semoga ditempatkan dikalangan orang2 beriman....Amin

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

AL FATIHAH .... semuga Roh Mek , dicucuri Rahmat & ditempatkan di kalangan org2 beriman...Aminnnnnn

klik klik (^_^)