13.7.11

::MC BERDUA-DUAAN::


DAH 2 hari aku x sedap badan. Bekas tebuk kt pewot aku saki tnyilu2 smp ke bawah pusat tu. Tidur mlm pon x boleh nk lena sbb bila silap gerak, sakit dia smp rasa nk terkencing! Anak aku yg ke 3, si BB pulak dari ptg smalam badan dia dh panas. Mlm td demamnya kuat.

Dah alang2, aku bawak dia skali g klinik $1 nu.
Tup2 ptg tadi dia tunjukkan kt aku ada mcm kudis kt pewot dia. Bila aku cek2 rupanya dah naik 1 badan! Siap ada yg berair2 bagai. Rupanya, chickenpox uolls! Sian kt dia merengek2 sakit bila tergesel2 ngan baju/seluar. Esok kene bawak g klinik lagi. Nk mintak krim sapu biar dia reda skit. Pastu nk bg dia minum air kelapa.

Nampak gayanya terpaksalah org sakit, jaga org sakit. Gitu. xmo la nyusahkan mak. Mak pon x brape sihat tu. Muka dia bengkak sbb sakit gg (taring). Tu pon dah surut skit sbb smalam dia amik injection kt klinik. Kalau x, nk bukak mata pon tak boleh sbb bengkak teruk sgt. huhuhu...siannya mak, siannya kami! -____-"







10 comments:

kaklong said...

nampak gayanya ko tak leh menumis dlm rumah la kan AI?



sapu bedak+daun bambu..hilang sikit gatal2 dia tu..
kesian adik...susah hati tgk anak2 sakit kan?

A.I said...

KAKLONG,
TULER, ORG KATA XLEH MENUMIS. KAK, BUKAN SI ADEK, TP BB ;)

Ibu n Abah said...

Ai...
dalam pada menjaga anak sakit tu, jagalah sekali kesihatan tu...
banyakkan rehat kalau dah sakit kat perot tu... jangan renyah sangat...
BB mesti dapat MC lama sebab chicken pox.. Ai pun tumpanglah berehat sama ya...

lieyalatif said...

alahai siannye kak oiiii.....anak beranak tak s ihat hah...harap ko cepat laa sihat kak yeak.....si bb ni mmg mau2 2 mgu baru baik dari chicken pox ni....lieya ni pun kat umah kak, baru je si mija ni baik...kene plak kat mia...tak larat dah nak amik cuti...so pos die balik melaka dok sane....nenek nak jaga....lega sikit.....hehehehe

fazilzura said...

alahai cian nye ler.. now mmg musim sakit kak ..
mcm2 sakit ado .. daku nye sore rock ni punx ok2 lg.. huhuhu

jgn lupe kak kasi mandi bb dgn daun semambu tu

shiori_LA said...

semoga BB dan Ai cepat sembuh ye.....

CathJ said...

kena cucuk perut??? auch....

take care yer...

A.I said...

AKAK,
OK KAK, MEKASEH =)

LIEYA,
TULER...MMG MUSIM SAKIT SKANG NI KAN? CUACA X CANTEK..BUKAN MAIN MANJA LA SI MIA TU DUK NGAN NENEK DIA. hehe..

JUB,
AKU X TAU NK CARIK KTNE DAUN TU. AKU TEPEK NGAN KRIM YG DOC KASI JE. huhuhu

KAK SHIORI,
MEKASEH KAK ;)

CATHJ,
YE, KENE TEBOK. KAU LAGI DASYAT..BELAH! hehehe...

deaf-angel said...

wishing you guys a speedy recovery.

oi, chickenpox ni nanti senang jangkit2 wei..
so ko kena la buat cam filem filem omputih yang kuarantin tu semua haha

A.I said...

DEAF-ANGLE,
TQ MY PREN! =)

klik klik (^_^)