19.12.14

::AYOH BERSTIMBOT::

19.12.14

Ada rezeki skit ni, dpt la aku bawak bebudak ni mkn stimbot kat luar. Kalau tak, stim reramai kt umah je sendiri. Bentang tikar, pasang piuk...berstimbotlah anak branak. Kali ni aku bawak dowang gi makan kat Flaming Steamboat Buffet, Setapak (mmg setapak je dari opis aku). Ajak mak skali, takmo lak dia sbb mak tak brape sihat. lagi pun stimbot2 ni bukan taste mak. Mak suke western. Steak2 tu dia suka lah. Hamboi kau biahhh...tekak omputih sgttt.

Last makan kt flaming ni masa bebudak ni kekecik lagi. Mcm payah & mcm tak berbaloi je bawak dowang sbb tak brape nk mkn sgt. Main je yg lebihnya. Tu pon seingat aku, adik aku si ayoi & iena yg blanje. hehe...

Skang ni memasing dah besar. Dah pandai makan sendiri. Siap pilih sendiri nk mkn apa. Dowang yg banyak duduk bangun gi amik sendiri apa yg nk dimakan. Paling sronok, si BB lah. Adek pun boleh tahan banyak makannye. Sampai terik perut memasing. Aku rasa mlm tadi yg paling lama duk makan kt sana, meja kami anak branak la. amik kau...! ni mmg makan sampai lobam. hahaha..

Adek ckp 'mama...boleh tak setiap malam kita makan kat sini? adek suka lah..adek rasa gembira sangat' - pengsan 18kali omak kau dek oiii. setiap mlm tuuuuu...meninggal cepatlah mama kau ni. haha..



memula je duduk sopan. lps tu tonggang langgang dah meja. penoh pinggan & kulit ketam udang bagai. yg BB & Adek, abis je...bangun...abis je..gi amik lagi. tp bagus la sbb amik & makan abis. takde pembaziran langsung..gud...gud..


khamis malam jumaat pon full house tempat ni. ramai yg booked. aku walk in je. tu pon rezeki ada 1 meja yg kosong kt dalam. syukurr sgt2. kalau tak, nanges guling2 aku kt situ kempunan!


dapnye sayor....tapi tak boleh mkn banyak2 sgt...sobsobsob


hai kurita!
minatang ni beso baq hang memula tu tau. dah masak, jadi comel gini. nk telan pun mcm tak smp ati sbb kiut sgt. tp dek kerana tekak aku skang bernapsu naga, makanye...aku telan gak. muahahahaha




repeat 48 kali. miahahahahaha
buang pantang malam tadi. nk tido, telan ubat kolesterol 2 bijik. hehe..


kami makan smp kuah ni susut hokeyy...mmg berbaloi sgt2 bawak dowang ni mkn kt sana. mmg makan bersungguh2. Sronok tengok anak2 makan gitu. tp kowang tak tengok lagi betapa gelojohnye aku kokak ketam2 tu mlm tadi. pakai tangan je. Org lalu lalang kt meja pandang aku pon aku tak heran dah. Gasak ko situ.


semua yg diambil licin....gud job anak2.. ^____^


canteknye anak dara ni...anak sapelah ni ha...?


oooooo...ini maknye. kesiannnnnnnnnnnnnnnnn....




4 comments:

norsalihah shaleh said...

Assalamualaikum.. selamat berkenalan :-)

Saya nampak entry makan laju je baca n mengomen..hehehe.. sedapnya steamboat. selalu dgr org cita pasal flaming stamboat ni tp xpenah pegi try lg.. kna pergi juga la.. n paling saya terkejut tengok muka kamu yg mcm anak dara.. ok, sangat jelus. xsangka anak dah 4, dh ada anak dara pula tu.. MANTAP !!!!

jemputlah ke blog saya zinziemeewah.blogspot.com

Emy Omar said...

Syok kak bila seisi keluarga pun peminat steamboat..kalau kat rumah ni saya sorang je yang peminat tegar.huhuhu x syok makan.xde kaki

mamabeauty said...

bila diroang dah pandai makan cengini bolehla ya bawak.. if kecik2 tu renyahla sikit.. berganti makan pun ya..

A.I said...

norsalihah shaleh,
hahaha...tang makan mmg laju je kan ;) maceh la puji2 kite. kembang rasa bontot. haha..

Emy,
tuler..nak makan ni kene ada geng. baru meriah kan.. :)

mamabeauty,
a'ah..dulu masa kecik makannye fishball je. tu pon jenoh nk pujuk makan. pastu budak kecik kan tak selesa beasap2 gitu. ni dah besar, senang angkut ^_^

klik klik (^_^)