23.12.14

::PT3 + SEKOLAH ANAK::

23.12.14


Ini betol2 dah tak reti nk letak tajuk apa :P

Pagi smalam aku teman along & the geng gi amik result PT3. Yelah, kita sebagai mak ni dah boleh agak tahap anak2 camne. So, mmg aku sendiri dah boleh tau keputusan peksa along. Aku tau dia dah usaha utk PT3 ni. Dengar cikgu ckp smalam pun mmg kesian la kt bebudak 1st batch ni. Kira mcm bahan ujikaji. Yg mana IQ tinggi tu mmg boleh la score A banyak2. Mcm along ni tahap dia sederhana. Along ni cenderung ke arah 'praktikal'. Lain anak, lain pesennye kan. Smalam Along & geng2 dia semua aku tengok lebih kurang sama je result. Dah mcm ais kacang. hahaha...semua ada ABC...D. A seketol je. Tp Alhamdullilah, rezeki along tahap tu je. Terima jelah. Tp utk SPM nnt tak kasi can dah. Kene kuatkan lagi usaha. InsyaAllah ^_^



 Along....oooo Along...
mama yg debor mcm nk tercabot nyawa :P 
touchingnye tengok anak2 yg dpt 5A ke atas naik stage amik sijil. Ada sorang kt SMK Rawang ni yg dpt 10A.. :)




sebelum bagi sijil, cikgu berucap dulu bagi kata2 semangat...bagus tul. takde la dtg boleng2 gitu trus amik result. yelah, ni kan 1st trial KPM utk PT3 ni. harap2 lps ni lebih teratur & well manage. utk kesenangan anak2 jugak ;)

 ni pulak hari sabtu haritu. pepagi lagi aku dah kejut bebudak bangun bersiap2 gi settlekan beli buku & barang2 sekolah. Senang pepagi kluar. tu pon sampai ke petang berpusing2. Rawang -Selayang - Rawang. gitewww...

singgah kedai buku kt 3 skolah yg berlainan...gigihhhh..anak sepah2 kata ko


aku mcm biasalah. mana penah beli keperluan kt Jusco yg tempat mahal2 tu. Memula aku gi Sakan. Giler kentang kot. Semua size baju anak2 aku dah takde. Trus aku angkut bebudak gi kedai uncle cina. ha...beli kt situ je. Jenoh anak2 aku beratur ikut giliran nk ukur & try baju. Tahun ni aku belikan baju je. Kain masih boleh guna. Kasut pun sorang sepasang. Beg, utk along & angah je sbb beg adek & bb masih boleh guna. Adek pon ada dpt hadiah beg haritu sekolah bagi. Tu pon beg along & angah aku beli kt kedai One Choice. Kt situ banyak beg yg fancy & cute. Murah2 lak tu. Puas ati. Pastu aku beli alat tulis kt mydin. senang aku beli borong je. sempat la kot guna setengah tahun..


 malam tu, sesambil jeling2 tengok bola..kami membungkus buku & susun alat tulis. 
Selesaiiiiiiiii.... ^______^








6 comments:

deaf-angel said...

Amboi shopping...

apapun tahniah Along.
Semoga makin cemerlang nanti untuk SPM.

Ibu n Abah said...

Kesian betul anak kita jadi ujikaji PT3
Suasana waktu ambil keputusan tak seperti PMR. PMR ramai yg pulang menyeringai... Siap ada sorak2 lagi. PT3 senyap dan sunyi.
Kabarnya tahun hadapan nak ulang semula PMR.
What????????????

A.I said...

deaf-angle,
sopin wajib ujung tahun. heh heh..
maceh..InsyaAllah :)

Akak,
kan kan? berbeza sgt2. kesian sungguh tau. cikgu pun ai tengo berusaha bg kata2 semangat. dah rezeki anak2 kita camni, nk buat camne...terima jelah. ni ai try masukkan along vokasional. tak tau dpt ke idak...

sweet_saya said...

sis, betul tak perlu pressure lg anak bila dah keluar result.. semoga usaha lebih utk SPM

pasal jusco tu kan.. sebab saya kerja kat midvalley, saya selalu juga membeli kay aeon jusco.. murah utk certain2 barang bila time promo.. mydin n tesco n econsave pun guna statergy yang sama...

cuma utk mudahkan sis. sis boleh download application smartshopper.. kat sini dia update mana barang boleh dapat paling murah..

sy concern pasal barang murah sebab kene beli susu n pampers anak berlambak-lambak.. hihihihi.. susu kat jusco selalu promotion memang sgt murah tak boleh banding ngan tesco or mydin

mamabeauty said...

takper yang penting Along dah berusaha.. tengoklah dia minat apa.. tak semestinya belajar tinggi esok kerja pun okay..

SPM pun ada lagi utk buat yang lebih baik..

wah dah siap persiapan sekolah ya, saya belum lagi..

A.I said...

sweet_saya,
a'ah...tp mmg betol la. kalau mcm baju2 raye akak suka gak beli kt jusco sbb offer giler2 murah. tp time skolah ni je mcm mahal bila nk compare ngan tmpt lain. utk sekolah mmg akak dah biasa beli kt mydin/sakan/kedai uncle cina kt rawang tu je..hehe..

mamabeauty,
InsyaAllah...tuler, dah settle ni lega rasa hati ^_^

klik klik (^_^)