6.10.10

::OPEN FLET::

AHAD haritu panhouse aku ada buat umah terbuka. Gigih kengkaum bapak bakar lemang mlm tu. Sampai subuh ahad baru siap bakar. 150 batang kau! isk...laki aku pon terjebak gak la. Sampai tertido kt bawah. Tp sronok gitu kan? gotong royong sesama 2 blok panhouse kos rendah. ngeh ngeh..

dah siap! jom turunnnnnnn..
aik. anak aku ada 5 org ke?
hehe..kan anak aku, anak ema. anak ema, anak aku.
ok le tu. baju pon sepesen ;P





org tak bape nk ramai sangat.
agaknya ramai yg keluar ke tempat lain kot..


ini blok aku..


nampak tak aku yg gelap gulita tu?
kejap je dpt duduk kt kusi.
Adek dah merengek2 nk tido.
kan masa tu dia demam..
so, ikotkan jelah.
duduk la kami kat atas tikar.
sedap skit badan dia nk baring..


ha..amik!
dia tido dari sebelom majlis start, sampai la abis.
org dah mengemas kerusi, baru aku kejut dia bangun.
lena sungguh dia tido.
ngantok lepas makan ubat kot...
aku tapau je makanan utk dia, makan kt umah.



ntah apa la yg si ema gosip ngan along tu.
yg pakai tudung merah mengandung tu keje kt bhg OT Spital Selayang.
Lps aku operate aritu, aku kene dok kt bhg observation.
dia ada kt situ. bleh pulak dia tak prasan aku.
walhal, dia yg uruskan aku kuar dari OT.
hehe, mana tidak? nama aku lain dari yg biasa dia panggil.
dia panggil aku intan. nama ori aku aizah.
dah le ms tu aku tgh mamai, pakai serkup kepala ngan oksigen.
masa jumpa aritu beria2 dia mintak maap.
mmg tak prasan. lahaii..nak mintak maap apanya,
bukan sengaja dia nk menyombong kan?
dah masa tu rupa ngan nama aku lain,
nak wat camne.
miahahahaha


ni le lemang yg laki aku ngan geng dia dok bakar smp ke subuh tu..
SEDAP lemak berkrim!!


laksa termantop!
2 mangkuk aku bedal.
siap lepas majlis tu, laki aku tapaukan bawak blk umah lagi.



makan eskem pulak...


boria.
ni keje si ema la ni.
gigih dia buatkan along baju tu.
kain echah lak dia gi carik nk bagi sama ngan anak2 aku.
hehe..cayalah lu!


ratu keliwon pusat bernanah..
miahahahaha




14 comments:

nome said...

mmg penthouse ko terbaik la! semua org bg kerjasama....bagus tol...makanan plak meriah2 belaka

el said...

bakar lemang smpi subuh perghhh mmg mavelesss tgk lemang tu :)
mmg best penhse ko tu aiii sm2 gotong royong cayalah

Softtouch [Hanim] said...

rajin yer penhouse akak buat..semua nya bg kerjasama..ikatan kejiranan kat sana kuat yer..bagus bagus..lemamng tu gerenti sedaplah..xdelah mcm yg jual2 kat tepijln tu kan...

ILA HAFIZ said...

perghhh hebat. umah aku pun ada nak wat camni tp kami x dpt nak dtg sbb baru balik dr jakarta. malas..

MUMMYMUJID said...

Ya Allah ko ni dah baik ke blom tempat jahit yang bedal baekkkkk punya bisa2..

shiori_LA said...

salam Ai;
meriahnya sambutan raya kat flat Ai....akak punya hari sabtu ni....9hb oktober 2010 hehehe

eLYies said...

mmg salute jiran-jiran kak ai...bagus semua..

(aku ni je jiran tak bagus...tak bertegur ngan jiran2..tak reti la nak berborak..bukan sombong..biler berjumpa..mulut terkedu..tertutup rapat..huhuhuu)

normi said...

sakit2 gak.. makan2 tak boleh lepas kan.. harap ai sihat seperti sedia kala...

A.I said...

NOME,
MMG BEST DUDUK KT SNI. RASA MCM SUME NI SEDARA MARA SENDIRI (^_^)

EL,
LEMANG TU SEDAP WEI. LEMAKKKKK ;)

HANIM,
A'AH. KITAORG KT SNI MMG SUME RAPAT. LEMANG TU SEDAP TAU. X SAMA NGAN YG KT TEPI JLN TU LANGSUNG ;P

ILA,
RUGI OOO X GI. MASA GINI LA DPT KUMPUL NGAN JENJIRAN. hehe...SEMOGA SELAMA PERGI & PULANG YA BUK ;)

YAM,
UIK! BISA? LEMANG + LAKSA TU BISA KE? hohoho...TAK TAU PON..

KAK SHIORI,
oo..AKAK PUNYE TMPT SABTU NI YE? MUSTI MERIAH TU NNT.. (^_^)

YIES,
DOWANG MMG SUKA MASAK GOTONG ROYONG GITU. KENGKAUM IBU MASAK RENDANG AYAM TUA. GIGIH ooo...MEH LA PINDAH SNI. heh heh

NORMI,
AI NI PANTANG KALAU X MAKAN KAK. ngeeeee..SAKIT2 PON KENE MAKAN JUGAK. KANG JD CAM TENGKORAK IDOP PULAK ;)

shiemz said...

Hns...lama x terjah blog ke blog la haihh... uishh hakakkuuu... makin ramping.... jeles diriku melihatnya... hahaha... samat ahri raya naa..

Lyana said...

kita semua sepakat...di kampung hai pening lalat....

hikhikhik...salah kampung plak...

memang sepakat btol lah korang ni kak ai...meriah

A.I said...

SHIEMZ,
hehe..LAMA DAH KAU X JENGUK SNI YE (^_^) SLAMAT HARI RAYE UTK KAU JUGAK..

LYANA,
YE, KAMI MMG SEPAKAT. SAMA JE NGAN PENDUDUK KAMPUNG PELING LALAT TU ;P

kak ina kl said...

bagus betul masyarakat kat tempat kamu ni..mufakat...cantik per anak dara pakai sedondon..suker akak tenguk..

Ati Masrif said...

seronokkan suasana kejiranan ko ...t api bila kita pi rawang area tak pernah nampak flet tinggi2 mcm ni...

klik klik (^_^)