21.10.10

::WONDERPET KECHENTAAN AKU::

SEMALAM criter pasal Biah Superwomen, harini nak criter pasal Wonderpet pulak. (AKAK la yg kasi nama ni kat kaman. heh heh)

Ni gambar aku curik2 amik mlm kelmarin. Camni la keadaan dia tetiap malam. Sume org dah tido, dia sensorang terkulat2 cuci & gantung baju. Sebelom tu dia dah siap kasi anak2 sume makan. Dan dia akan pastikan aku makan dulu sebelom tido tu. Mmg kami sesama wat keje umah. Kalau cam hari biasa ni, nak kene siapkan baju2 anak utk esoknya tu..nak siapkan beg & baju skolah bagai. Eh, memacam la. Kowang pon tau kan..betapa kalutnya time balik keje tu. Sume benda nk diuruskan. Dah siap sume baru aku mandi & dipaksa makan. Biasanya dlm kul 10 mlm, anak2 sume dah siap nk tido. Kaman akan suh aku tido skali dan dia akan settlekan baju yg nk dibasuh..

Beruntung tau ada wondetpet kt umah. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Sayang sungguh aku kt dia. Walaupon dia tak berduit & sekaya cam laki org len, tp aku tetap bersyukur sbb dia sayang aku & anak2 (^_^), sayangggggggggggggg abang sesangat!









35 comments:

saveme_zero said...

mmg brsyukur sgt ko dpt abg kaman ni kai..wlu dia ada kekurangan..tapi allah beri dia kelebihan yg lain..yg lebih nikmatnya ko rasa.

kak long said...

aku nk sayang gak kat dia boleh?


apa yg penting? kerjasama...!

Jiejah @ Iza said...

mmg ko untungggggg sgt ai , kene bersyukur walaupun hidup x kaya raya .. tp ko kaya k/sayang okeh.

oohhh abe kaman !!! eh .

ILA HAFIZ said...

memang berbaloi-baloi!!! LOVE la abg kaman.. hahaha

Rizziela said...

Untungnya kak Ai kan dpt si kaman tu

Saya pun untung gak coz hubby menolong gak tapi tak lah serajin Kaman...

Kaman siap suruh tido ...dia settle keje rumah..tapi saya kena suruh dia settle keje rumah sebelum saya tido :D

kakngah said...

abg kaman..
i lap u lah!


bkn senang wey nk dpt wonderpet.
ko bela babaik tau.. hihihi!!!

el said...

bertuah ko ai dpt wonderpet yg sgt2 rajin...ssh woo nk dpt..jaga lelok eh..:)
aku jenuh telek pic2 x npk lew..geram aku..aku nk tgk apa yg abg kaman buat tu..nti amek yg lg clear eh :)

Ciklinn said...

huhuhuh best nyer kak oii... aku pun cayang dia gak.. hahhahah

A.I said...

SUSU,
YELAH, MEMASING ADA KEKURANG & KELEBIHAN. BERSYUKUR NGAN APA YG ADA.. :)

KAK LONG,
MOH KITA RERAMAI PAKAT SAYANG KT DIA! hahaha..

JIEJAH,
HEP! HEP! ;P
TULER, INSYAALLAH..BIAR LE NIKMAT KASIH SAYANG TU SAMPAI UJUNG NYAWA..amin.

ILA,
haha...HE LUV U TOO! (^_^)

RIZZIELA,
AT LEAST DIA MENOLONG GAK. DARI X TOLONG LANGSUNG. DAH LE KEJE SESAMA KAN? SYUKUR SESANGAT :)

KAKNGAH,
HE LAP U 2! ;)
BAEKKK KNGAH. AKAN AKU BELA DIA ELOK2 (^_^)

A.I said...

EL,
haha...DAH NAMA PON AMIK GAMBAR CURIK2. TAKKAN AKU NK GUNA FLASH LAK ;P

CIKLINN,
huii..VANGGA LA DIA MASA BACA BLOG NI MLM KANG. SUME PAKAT SAYANG KT DIA. haha..

lidasyah said...

kak ai.. bertuah badan. ye la masing2 ada kelebihan kekuranagan masing2 kan.. tp kelebihan En Kaman ni takde kat semua lelaki..

best la kak..

Hazey said...

Alhamdulillah Ai dikurniakan seorang 'wonderpet' yang sangat bertanggungjawab dan penyayang..!

Softtouch [Hanim] said...

baiknya abg kaman..mcm nilah kan suami isteri yg mana boleh tlg n buat sesama , kita buat bersama..Alahmdulillah suami sy pun boleh menolong wpun xsehebat abg kaman...kim salam abg kaman yer...awwww......

Bibu said...

wonderpet ko mmg hebat!!tak dinafikan ..susah taw nak cari wonderpet camni.wonderpet aku dah boleh diharap gak la skrg ni sejak mut balik huhu..kesian tgk aku stresss je hahaha

A.I said...

LIDASYAH,
hehe..ALHAMDULLILAH (^_^)

HAZEY,
TULER,SYUKUR SANGAT. YELAH, DLM KEADAAN AKU YG MCMNI KAN..SIB BEK ADA DIA ;)

HANIM,
SIB BEK KITA DPT LAKI YG RINGAN TULANG. KITA PON SESAMA BEKERJA. MMG HARUS LA TOLONG MENOLONG..ALA,X YAH AKU SAMPAIKAN SALAM KAU TU. MLM KANG DIA BACA BLOG NI. KOMEN PON ABIS DIA BACA..haha

BIBU,
LOR...MUT DAH BALIK KE? BAPE LAMA? isk..SIB BEK ADA WONDERPET KT UMAH ;)

nome said...

KAMAN adiah istimewa utk korang anak banak....bertuah ko kak...alhamdulillah syukur

Emy Omar said...

Alhamdulillah kak.."wonderpet" akak tu satu dalam seribu..bertuah akak...kalau bujang abang kaman tu sure jadi rebutan tu kak

ieda said...

AI...ngko jgn citer lebih2...nanti ramai yg jatoh chenta dgn kaman ni kang...bukan senang nak cari suami mithali macam ni zaman la ni...haha..joking okay...
beruntung dapat suami mcm ni.duit boleh di cari tapi kasih sayang tu takdak jual kat mana2.

nabila panggil wonderpet...'petpet'.

A.I said...

NOME,
HADIAH DARI ALLAH (^_^)

EMY,
haha..REBUTAN PRIA YE? BRANI LA REBUT DARI AKU SI RADEN KELIWON NI! ;)

IEDA,
KAK..PETPET NI DAH MMG RAMI YG JATOH CINTA NGAN DIA. GENG2 MOMMIES.COM ADA YG SIAP BERKONGSI LAKI LG NGAN AKU KAK. BILA GI GATH KT MEMANA KALAU LAKI MEMASING KEJE, KAMAN LA YG JADI LAKI GANTIAN.TLG TENGOK2KAN ANAK, TLG ANGKATKAN BARANG. haha..HEBAT TOL PETPET AKU.. (^_^)

JaJa'Z said...

kat mana yang ada kekurangan..pasti ada kelebihan yang Allah bagi..

chamizah said...

mmg untung giler akak dpt abg kaman a.k.a wonderpet akak tuh.. sayang beno dia kt akak & sayang bebeno akak kt dia.. kamo saling sayang menyayangi, maka bahagia kamo berdua hingga ke alam syurga... amin...

Lyana said...

abang kaman ni memang superdad lah...

irma said...

eh kak ai....abg kaman pon kaya tau...kaya dgn kasih sayang...i likeee....

Rosfida Abu Sufi said...

Memang beruntung..and yes ..betul kata kau..duit setimbun mana pun, kalau laki tak hargai kita or sayang kat kita, tak guna langsung. So biarlah tak banyak duit macam orang lain, tapi kau kaya dengan kasih sayang! Bahagialah kau Intan!!!!

A.I said...

HUHUHU.. (-_-)
TERHARUNYA DENGAN KOMEN2 KOWANG TU. INSYAALLAH, SEGALA DOA KOWANG TU DIMAKBUL ALLAH..MACEH TAU. LEBIU ALLS!! muahhhhhhhhhhh

-ABG KAMAN PON TOUCHING BACA SUME NI TAU.. :)

♥Azie♥ said...

bertuah akak...

shiori_LA said...

bertuah ko Ai dapat laki rajin nolong....hehehe...dgn anak yang ramai memang berbaloi la....jaga bebaik nooo

Ina said...

Aku pon sayang abg kaman!!

MaDaM LiEzA said...

hu hu untungnye... kaya tak menjamin kebahagiaan le kak.... biar kita cukup makan & pakai... & dilimpahi kasih sayang.. tu confirm bahagia

pinjam abg k man.. boleh?? larikssssssssssssssssss

shah-ila-ain said...

haha..mcm2 komen adee nak pinjam laki ko pun ade kak..haha...lawakkk...

ape pun aku doakan semoga kasih sayang kalian berkekalan...rezki semua dtg dr Allah rezki sikit tp berkat itu yg penting....dan besarkan lah anak2 utk jd org yg berguna dan kelak membantu kalian di dunia akhirat...

A.I said...

MEKASEH KENGKAWAN SUME,
AMIN..AMIN..AMIN..
TERHARU oooo(^_^)

D.O.U.B.L.E...S said...

beruntung ko kak..

A.I said...

CT,
SYUKURRR (^_^)

Ibu n Abah said...

Ai..
akak jelezzzz...
terharunya akak lihatkan suami Ai...
akak nak tambah.. dia bukan saja wonderpet... Kaman adalah suami yang paling hebat di dunia....

A.I said...

AKAK,
alaaa KAK, NK JELES APANYA. SOMI AKAK PON BEST SGT. SAYANG SGT NGAN AKAK..hehe, SIAP TAMBAH TU. AI PULAK YG TERHARU (^_^) MACEH KAK..

klik klik (^_^)