30.5.11

::TIDO TANPA LAKI::

BEBUKAN je tajuk. Aku dh x reti nk tepek tajuk apa skang ni. Tp mmg betol pon. Aku x jumpa ngan laki aku dari hari Jumaat. Pepagi buta Ahad tu baru dpt jumpa. Dia blk je dari keje trus g umah AJ. Tolong pasang pelamin kt 2 tempat smp la kul 7pg Sabtu. Pastu aku jmp sekejap dia kt umah AJ sbb pepagi buta aku dtg amik barang pengantin. Then aku terus g Greenwood nk mekapkan client. Dia amik pakej. Sekali ngan mekap nikah & sanding (hari yg sama). Bebudak aku tgglkan kt umah mak lps subuh. Lps aku blah tu dowang gi pasang lg 1 pelamin (utk pakej hari ahad punye). Tghari baru blk umah rehat jap dlm 3 jam. Pastu tu sambung gi bukak pelamin pulak. hohoho...kowang boleh bayangkan tak betapa havocnya kami minggu ni? (tu pon kalau kowang paham la apa yg aku tulis ni ;P)

Makanya, pepagi buta Ahad tu baru kami dpt jumpa betol2. Kami anak branak tido x henggat dunia sbb kepenatan. Smalam bangun trus siap2. Sempat gak la b'fast kt umah jap. Pastu laki aku turun bawah dulu sbb dia kene tlg merewang ada jiran kawenkan anak. Aku siap2, angkut bebudak tu mkn nasi kt bawah. Elok gak la sbb aku x yah masak. Lepak bwh smp kul 3, pastu naik tidokan bebudak tu. Mlm td ingatkan nk kluar makan. Tp rezeki kami anak branak, tuan umah pengantin tu bagi nasik & lauk pauk. Makanya, mkn la kami anak branak nasi pengantin tu. Senang keje aku. hehehe...

Sian gak kt bebudak tu. Ingatkan nk bawak dowang g Pusat Sains Negara. Cmne nak bwk sbb memasing ada keje. Minggu dpn pon x boleh sbb sabtu & ahad aku ada keje. Abg Kaman lak mungkin blk Kelantan. Dari minggu lps Abah sakit masuk spital kt Kota Bahru nu. huhuhu...Kebetulan bos abg kaman anak branak nk g bercuti, dpt le abg kaman blk kg. Skang ni kan laki aku dh dpt keje baru. Mekaseh sesangat pada CT. Dia yg tlg carikkan...Abg kaman pon nmpk gumbira & selesa ngan keje dia skang ni. Idak le ditindas mcm dedulu tu. Insyaallah, biar le keje ni elok smp bebila. Aku pon hepi tgk abg kaman hepi ^___^


Aku dah hapdet
BLOG MEKAP. Gi le jenguk2...hehe


mekap nikah (pagi)


mekap sanding (tghari)


mak hayam kertu ;P

7 comments:

fazilzura said...

wakakaak gambo last tu sure wajib ..

amboi2 kak , lepas ni slim le abg kaman , dok excercise kesanun sini .. ni sure masyukkkk ni .. akak pun , jgn lupe jaga kesihatan key .

Murah rezeki kalian

deaf-angel said...

what??!!

abang kaman ditindas?

kita bako je! kita bako!!

A.I said...

JUB,
hehe..DIA SKANG NI DAH OFFICIALLY TEAM CINTA. DPT GAK LA DIA $ POKET =)

DEAF-ANGLE,
YE. TP TU DULU. SKANG DAH KEJE TMPT LAIN NI DAH OK. LEGA!

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

hohohohoho...mmg penat tahap gaban,sampai skg a.mi pitam nk muntah ... huhuhuhuhu , tetibe sedeh plak rase coz keje sampai sakit2...(tetibe emo skit) HOW ??? Tapi sgt2 enjoy & Alhamdulillah sume lancar .... & client puas hati ... Luv u Kakngah & abg kaman

A.I said...

AJ,
KENE JAGA GAK LA BADAN TU. KALAU SAKIT SOK CAMNE NK KEJE LAGI? TAKE CARE K...LUV U TOO...muahhhh!

ieda said...

musim cuti sekolah menderu2lah rezeki AI...kerja baik2.jgn lupa jaga makan...hohoho
tahniah to kaman....ada uniform dak?

A.I said...

IEDA,
ALHAMDULLILAH KAK. REZEKI ANAK2. hehe, KAMAN X DPR UNIFORM. DIA PAKAI BAJU KEMEJA MASA DIA KEJE OPIS DEDULU ^__^

klik klik (^_^)