8.11.11

::BERAYE DI RUMAH SENDIRI::


MERIAH jugak rupanya beraya ngan jenjiran. Aku turun ke bwh dlm kul 10pg nk mengopek bawang & masak2. Tak ramai sgt yg ada. Blok sebelah pon kami panggil join sekali. 2 ekor lembu & 2 ekor kambing dikorbankan. Kowang bayangkan la ngan kami yg tak berapa nk ramai ni, masak & makan daging banyak tu. Yg dibahagi2 kan tu pon ada byk berlebih sbb ramai yg balik kg. Muka aku ni dah smp naik ruam & mulut pecah2 sbb mkn daging + sparepart banyak sangat. heh heh..

Mmg haritu kami x yah masak kt umah. Mkn kat bawah je, dari pagi bawak ke malam. Macam2 ado. Pagi smp ke ptg memasing comot je. Mlm tu baru pakai cantik2 ^_____^ Best la merewang raya mcmni. Rasa mcm jenjiran tu sume sedara mara sendiri....


Laki aku berparang terlunjur2 kaki! Sib bek kawan sebelah x tersilap lapah. haha..
(abg kaman pakai topi kebun tu)

sembelih kat padang, lapah kt bwh umah

memasing bawak pisau + lapik pemotong ;)

ni group tumbuk kerisik, aku tukang goreng je (kuali besar dari aku ;P).


nk bahagikan kat penduduk

yg best tu, aku dpt bawak balik otak + telor + buah pinggang lombu!
trus goreng kt umah, ratah. ayoyo....sodap terangkat!
otak lombu je blom masak lg. Nnt nk buat masak lemak cili api.
daging lak aku bahagi 2 ngan mak.

mlm raye - kokak kepala kambing. mbekkkkkkkkkk!



7 comments:

kakngah said...

aku dah bajet dah..
tang tolo lombu mesti ko yg rembat hahahaha!!!

el said...

tolo lembu tu sure byk lemakkk kan aiii...abg kaman x jeles ke hahahahaha

Emy Omar said...

Meriah kak bila ramai2 macam tu kan..psst best ye kak spare part lembu tu..kita tak pernah mkn :p pandai melantak dagingnya saje hehehe

A.I said...

KAKNGAH,
KANNNNN...KAU MMG SGT2 MEMAHAMI NGAH!

EL,
KALAU DIA JELES PON LANTAK PI LE. YG PENTING STIM! haha...

EMY,
RUGI OOO X MKN SPARE PART. NIKMAT DIA LAIN MACAM! muahahaha

Ibu n Abah said...

Ai..
Alhamdulillah..
kalau dah beraya sakan tu... dan berselara tu, kira dah sihatlah Ai ni... Senang hati akak....
:D

deaf-angel said...

alrite eh, bawah blok pun meriah.

A.I said...

AKAK,
YE KAK. MUDAH-MUDAHAN SIHAT BETUL LE. BUKAN DIBUAT2. hehehe...

DEAG-ANGLE,
MMG X SANGKA. KT BWH BLOK NI PON MERIAH ^____^

klik klik (^_^)