13.11.13

::BERJIMBA DGN JIRAN TETANGGA @ JERAM::

13.11.13

Abis je majlis Adek kt Gombak tu, dlm ujan lebat yg amat kami berdesup ke Jeram. Jeram ni sape yg tak tau tu pantai kt Kuala Selangor. Pantai Indah, Pantai Remis..area tu le. Kalau dari rumah aku kt Rawang nk ke sana, ikut LATAR highaway dlm 45 minit je sampai la..

Haritu kul 7 lebih baru kami sampai. Elok gak, sampai tu org dah siap2 bakar ayam & ikan BBQ. heh heh, masuk umah mandi2 salin baju trus turun makan.. ^______^ sori kawan2, tak dpt nk tolong apa. tolong makan je. ngeeeeeeeeeee...


hamper dari aku utk acara tukar2 hamper nnt.
aku nk buat kelainan sebenornya. asyik le tipuware ni. dah berlambak kat umah kami kt blok kenanga tu. apa2 pun mesti hadiah tipuware. Kononnye kali ni aku nk buat lain skit, letak teddy bear bungkus skali ngan jajan. Dah si kaman lak mcm tak brape nk berkenan. pastu last2 dia sendiri yg nyesal takmo ikut idea bernas lagi intelligent dari aku tu. puihhh! :P takpelah, len kali nnt aku buat gitu..

tempat ni namanya Pantai Indah Seaview Resort
Kat sni rasanya ini le bangunan yg paling tinggi yg ada kt Jeram. Kalau kowang nk duk kat sni mmg senang la nk carik. hehe..rege murah giler, RM100 je semalam. ada kitchen, ada 3 bilik...luas & selesa ^____^
tp kat sana boleh tengok laut jelah, tak bleh mandi sbb pantai dia bukan utk mandi. Pastu bleh shoping kerang & ikan2 segar kat Pasar Pantai Remis. Malam, kowang bleh gi makan ikan bakar. sana mmg femes ngan Medan Ikan Bakar..

antara jiran tetangga yg join..ramai gak, ada lebih kurang 30 family.
gamat uols!

aku duk bersila kat tikar je..senang nk berlunjur tengok org karok. heh heh..

setiap family dpt ayam bako sekor, ikan siakap besor sekor ngan ikan cencaru 2 ekor.
sup kaki hayam pun hado. Sume pun sedap..

ucapan dari abg zaki, skandal si along. hahahaha..
dia ni pengerusi penthouse kami..


ternganga adek tengok tayangan video masa kami gi Jeram yg lepas haritu..kiut!

ok, yg ni klakar..hadiah aku cabut undi, family a.zaki yg dpt..

bila turn abg zaki cabut undi, aku lak yg dpt hadiah dari dia..hehe..
kebetulan sungguh..

kami ada buat pertandingan karok mlm tu. ala...suka2 je. 
memacam gaya ada. aku gelak mcm nk tercirit! adoi la hai...
tp yg ni best, feeling romantika..dowang ni mmg pasangan romantik kat flet kami tu.
kakak ni gojes tau. tp dah nk terima menantu. kalau jenjalan ngan anak2 dia, mesti org ingat dia adik bradik ngan anak2nye..kakak cantek, uols mmg terbaek! ^_____^

ini kowang jgn amek hati ye..hahahaha
perosak majlis namanya ni...si kaman nyanyi mcm nk berak. 
melampau la kau bang :P

sandarkan pada kenangan la konon..
mmg mak dah tersandar pun ni nyah hei ;)

ni bukan kedai makan tau...harap maklum. hehe..kami sewa tmpt ni ngan resort. senang nk buat apa2. ni sarapan pagi. time ni je aku sempat nk tolong dowang prepare bekpes. aku tolong sapukan sardin kt roti je. Kami mkn nasi lemak, nasi goreng & sandwish..
pastu ada upacara penyampaian sijil penyertaan, tp aku tak join. si kaman je yg stay kt situ..

aku gi terjun kolam! muahahahaha...jom bebudak!!

ha..amik kau! ramainye la org..yg ramai tu anak2 jiran tetanga aku.
aku sorang je mak org dlm kolam tu. elehhh, bukannye org perasan pun.
sama besar je dgn bebudak remaja yg lain.
wahhhhhhhhhhhhhh statement kau sgt giler pompuan!
muahahahaha...gasak ko situ.


sronok bebudak ni...


ha...giler kentang tak anak2 aku? dari kolam yg sepenuh2 alam. smp le dah takde org langsung. duk berkubang tak bangun2. Aku je naik jap kemas2 nak check out. Bebudak ni bersiap balik dari kolam ni je. yelah, sian dowang dah ketinggalan nk main kolam hari sebelumnya tu. biar la dowang berendam sampai kembang mana yg dowang nak.. ^____^


Dah puas dowang berendam, sebelum balik tu aku gi shopping kerang, ketam kt pasar pantai remis jap. Best kat sana..sume fresh2 & murahhhhhhhhhh. pasar tu betul2 ngadap laut ni..

cendawan ni aku beli dari india estet yg duk kt tepi jalan on the way balik...manis uolls!

kerang idop - $3 je sekilo

setelah berbulan2 aku duk ngidam nk makan ketam, akhirnya dpt. giler sakai kau ni pompuan. nak beli ketam pun sengkak! :P
aku beli 11 ekor - RM30 je. makan sampai melecet molot. kui kui kui..

ok, tu aje. lepas ni tak tau la ke mana pulak penthouse aku ni nk berjimba2..aku follow je ^____^





3 comments:

Kniedaz said...

dahsyat la boleh kumpul banyak family buat gathering camni..best sungguh!

QASEEH HATIKU QASEEH said...

murah nya ketam tu..seronot la...sporting semua...bes

A.I said...

Kniedaz,
Dowang kt sini semua mmg sporting ^___^

CT,
Kat jeram je yg murahnye. kalau beli kat tempat lain mahal. sekilo smp $28. huhu..

klik klik (^_^)