22.11.13

::ENPON AKU :( ::

22.11.13


KOWANG ingat lagi tak dgn enpon aku NI? dah berkurun aku guna enpon ni. Tu pun masa tu aku beli ngan adik ipar aku sbb dia tukar enpon baru. Sayang giler aku ngan enpon ni. Enpon aku ni kat rumah mmg main campak2 je. Anak2 pun tompang men skali. Si Along pun sebelum ada enpon skang dia menompang berwassap kengkawan dia guna enpon ni. Mmg le enpon aku ni asyik kejunggggggg je. Kadang tu gelap tetiba. Yg paling melampau, selalu je application dlm tu ilang. Masuk akal tak kalau SMS pun tak wujud dlm enpon aku ni secara tetiba? kene shutdownkan dia dulu, on balik baru ada semula. hohoho...gitu kaedahnye.

Penah jugak enpon aku ni tak boleh senang2 nk on. Nak intai2 pesbuk ke, nak wassap ke..melainkan bila ada sms masuk, baru screen dia boleh on. (kalau kowang tak boleh nk bayangkan aku tak paksa) hahaha. Geng2 aku tau la camne gayanya enpon aku time tu. Siap paksa suh dowang sms sbb aku nk bukak tengok fesbuk! giler sakai tol kau pompuan. Sedey sgt idop kau!!!

Tapi kannnnnnnnnnnn...sekarang ni kannnnnnnnnnn...enpon kesayangan aku ni dah rosak. dalam erti kata lain dah jahanam al qatam!!! dah tak boleh nk guna langsung. Tak yah kowang nk tau nape. Ada lah tragedi yg terjadi itu hari. HUwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! apa lah naseb aku ni. Nak borak ngan geng group BFF aku pun dah tak boleh. Kalau nk beli baru sekarang ni, mmg tak lah. Duit makan anak branak pun yang hado je. Nak buat persiapan bebudak skolah lagi. Ni mau aku berlari2 anak gi berhutang ngan Kot Maut CourtsMammoth ni nnt. Amik enpon canggih2 trus. heh heh heh....(sengeh mcm rupa syaitonnnn)

Maka dengan ini, saya ingin mengumumkan bahawa enpon saya dah SEMINGGU jahanam sepenohnye. segala aktiviti berwasap dihentikan serta merta. Saya hanya menggunakan enpon cabok lama yg ada kt umah. Yang hanya boleh sms & call sahaja. Sekian, Harap maklum.



HTC Wildfire dlm kenangan
(nk carik cover pun payah sbb jarang org guna. sebut je nama, amoi2 tu geleng2 kepala. hehehe)

walaupun dah tak berguna lagi, tp enpon ni tetap tido skali ngan aku. aku letak dia kat tempat yg biasa aku letak time aku tido (kat kepala katil). Aku bab2 ni mmg touching skit. aku takkan buang. Sama mcm camera aku, KIMI dulu tu. Aku bungkus simpan elok2 letak dlm laci. sentimental value. yelah, aku ni spesis yg susah nak dapat beli apa2 pun barang sendiri. mmg aku hargai sungguh apa pun yg aku ada. huhuhu...idop mak sedey sgt nyah hey!! sob sob sob.... -_____-'


Aku yg sebenornya tak kisah sgt pun ngan enpon sbb aku bukannye spesis yg gilerkan gajet. Asalkan boleh sms & call pun dah ok bagi aku. Tp masalahnya skang ni, aku skang guna line Digi skali ngan line tenet. Yg tenet tu, guna ke tak guna ke..kene byr gak $40 minimum. Kalau nk tukar ke prepaid balik, aku kene gi Berjaya Times Square sana. Tak boleh nk buat kt area Selayang ni. Aku dah tanye haritu. So, skang ni aku kerugian di situ :(



9 comments:

el said...

ai jgn amek kat kot maut..sgt2 mahal rugi je tmpat lain lg murah kot lau nak berhutang..toksah dah pi kot maut tu k..skun byk henfon canggih2 yg murah2..ritu nyonya aku ni dpt free hp canggih kat tesco tp alah yg tuk student pya voucher tu kan aku pun x igt ape..tp free je..hang pi lah tya adik badik sedara mara boleh kut wat cam tu selagi umor x lebih 30 hehe

A.I said...

EL,
a'ah..aku tau el, mmg giler2 maut punye berganda2 mahal kat kot maut tu. saje je aku sebut gitu. aku ni tak kisah pun ngan enpon sebenornya. asal bleh call & sms udah. tp rugi sbb aku punye digi line tenet. kene bayar gak kalau x guna pun. nk tukar yg prepaid, kene gi jauh kt berjaya times square tu. ntah bila nk ginye ntah le...

deaf-angel said...

rasanya lepas ni produktiviti kerja ko mesti meningkat cemerlang..

ye la dah takde gangguan..Fokus di tempat kerja, fokus di rumah...

cehhhhh....

sebenarnya aku tak paham orang 24jam berkepit ngan handpon ketawa sorang2.

Unknown said...

alaaa tak dapat lah nak bermanja dengan ai lagi hahahah ... takpe..ada rezeki leh beli yg baru.. buat yg mana lebih penting..ewah hari tu ko nasihat aku lepas ni aku pulak yg ceramah kat ko hahahha

A.I said...

Deaf Angle,
Elehhh, time enpon tu ok pun produktiviti aku berjalan dengan lancar dan jayanya jugak hokeyyyy. hahahaha...eh, aku le yg bleh gelak sorang2 ngdap enpon. tp idak le 24jam aku berkepit. smp kt umah, enpon tu milik semua. gitu kaedahye. hahahaha

Uncle,
Choii!! takde kene-mengena enpon aku tu dengan nk bermanja2 bagai ye. kau jgn nak macam2 tau uncle. penampor sedas kang. kah kah kahhhhh...yelah, aku pun mikir gak ni. nk kene berutang ke, nak beli cash dgn duit yg non hado ni. ape kata uncle belikan je aku ni S4? amacam? ada bran? ngeeeeeeeeee

makchaq said...

Makchaq pun guna enpon antik.. makchaq ni bab gadjet slow melampau.. dapat enpon baru dekat setaun baru pandai guna.. jadi lebih baik pakai enpon lama ni..

Yang sedihnya enpon makchaq tu sama- tak pasal2 kojol.. nak on punya la jenuh.. msg belum pernah hilang lagi tapi call list memang tak dak la..
lagi satu biulnya no yg save tu jadi entah apa2.. nama lain no lain.. kadang2 bila angkat siap " hi.. nora.." sebab keluaq nama nora.. rupa2nya anak makchaq yang tepon... entah apa2..
tapi malas nak tukaq lagi selagi boleh cal ok la..

A.I said...

makchaq,
Ha...!! sama la kita makchaq ^_^ tak reti gajet2 ni. duk terkial2 kejap2 tanye kt si along. hahaha..
sama lak tu biul enpon lama kita. kadang bila org call, kluar nama org lain. tp suara mak biah yg bunyik! hahahaha..senasib kita rupanya. ada geng :)

QASEEH HATIKU QASEEH said...

kesian...g la beli thru pakej dkt digi yg ada kontrak tu byr monly jgk. ..sm dgn hrga d luar kdg tu murah lg..beza nya kita terikat la...

A.I said...

CT,
Oh ye la kan. Bleh la nnt aku survey2 plan pakej digi tu. tak teringat langsung. mekaceh beb... :)

klik klik (^_^)