26.11.13

::TAK STABIL::

26.11.13





..Sepi hati terjadi lagi, Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir, di bibir saja
 Aku ini yang bisa mengerti, walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku, biarkan saja, Biar saja hanya ku yang tahu
 Sejarah cinta dan hidupku, penuh duri dan banyak ranjau 
Butuh kesabaran yang penuh, untuk tetap ku berdiri 
 ada saatnya ku bicara, bila hatiku telah bulat 
Sepanjang ku bisa atasi semua, aku tetap diam..




Ok, cerita takde kene mengena ngan lagu sedey kt atas ni ye. saje je aku tepek bagi feeling2 kowang baca blog ni mcm baca novel. walhal...yang hado! 

Kat umah aku skang ni kurang sorang umat. Angah dah aku lantingkan kat melaka. Aku hantar dia skali ngan mak & anak iena Sabtu malam haritu. Esok lusa nak lanting si Along lak ke rumah CT/Sam. Sbb senang nnt AJ nk kutip dia bawak balik melaka ujung minggu ni. Tak yah la susah2 nnt si AJ tu nk dtg rawang. Rumah dia ngan rumah Sam dekat je. Makanya ujung minggu ni tinggal BB & Adek jelah nnt ngan aku. 

Aku ni sebenornye tak brape nak sihat sgt skang ni. (saje nak ngengade mengadu domba ngan kowang) Takde selera nk makan (elok gak, slim skit pewot mak ni nyah hey!), kepala rasa berpusing2 asyik nk termuntah beluwek je keje aku. Ha...kowang jgn nk macam2 ye. Jangan nk propa sangat hokey. Takde maknenya aku bunting. Pewot aku dah tak boleh nk proses budak. Kat mana lak nak aku letakkan budak dlm pewot ni. hohoho..ni semua aku rasa sebab efek masalah dalaman & luaran aku kot. Mental & fizikal tak brape nk stabil. Gitewwwwwwwwwww...

dah tak tau lak camne nk tulis penutup...ish

K,bai!! (pinjam sat ayat kau ye el :P)









6 comments:

Ibu n Abah said...

Ai...
Macam nak serupa sympton akak mula2 dulu
Jangan fikirkan sangat sebab setiap penyakit ada ubatnya...
Akak dah alami dan berani kata begini....
Alhamdulillah.. Nak pulih 100% mmg tidaklaaaa tetapi sekurang2nya akak sihat sekarang berbanding dgn mula diagnos dulu...
Dialysis bukanlah hukuman... Ianya rawatan agar kita jadi lebih stabil dan lebih baik daripada menanggung penyakit...
Take care yaaaaaaa

A.I said...

Akak,
Mekaseh akak ^_^ InsyaAllah, kalau doktor nnt kata dh sampai masa nk buat dialisis, ai ikut je. Sbb tau tu yg terbaik. dah tengok ada anak jiran kat sni. Dulu selalu je sakit2. Tp sejak buat dialisis ni dia kata rasa lebih sihat..

Emy Omar said...

Semoga kembali sembuh seperti sediakala kak

A.I said...

Emy,
Amin....mekaseh emy sayang :)

el said...

weols semua syg hang ai
weols semua doakan yang hang sihat2 je taw
jaga diri taw
nti dh dpt wat dialisis tu hope bertambah2 sihatnya..doakan dibuat cepat dok dialisis tu..huhu

jgn babai2 sgt..haha

A.I said...

EL,
ye, aku pun syg kat kau...kat kowang2 jugak. huhuhu..

klik klik (^_^)