15.9.08

::Macam-Macam ADA::

Aku malas nk bercerita panjang. Aku tak bape cihat arr..So, bagi kepuasan hati aku nk beRIAK, aku criter berdasarkan gambar jelah yek..huhuhu

JUMAAT: Buka pose kt luar lagi. Kali ni kt Station Kopitiam. Tempat ni seaakan2 Old Town. Dia tiru Old Town kot..hehehe..aku amik set for 2/3. Dpt nasik, kurma, air bandung, ayam masak petai, tomyam seafood & ikan bakar. Ok lah..rasa dia pon so-so..hihihi





SABTU : Masa ni aku dah stat tak sihat. Ingat dh nk mati. Tp umur panjang lagi. Dlm keadaan aku pose, aku bertungkus lumus masak utk iena (adik aku) sekeluarga nk berbuka kt umah aku. Special menu aku, AYAM TERGOLEK ala tertonggek, Ikan cencaru msk asam pedas, sayur campur, wantan (iena beli). Mak aiiii...lepas ratah ayam yg gemuk tu, iena leh tambah 2 kali nasik!! SEDAP SANGAT katanye!! (kembang jubo aku). Tak sia-sia aku masak. Org hargai...Tp, aku sendiri tak lalu nk mkn nasik. Takde selera..huhuhu..


Sebelom kami berbuka tu, org aprtment call bomba. Terbakar lak rumput kt tepi pagar tu. Menggelabah sume alihkan kete yg parking kt tepi pagar tu. Kan skang ni cuaca panas? Rumput tu leh terbakar lak...Sian bomba. Org lain sibuk berbuka, kau sibuk padam api. GUD JOB!!


AHAD : Naemah (SIL yg duduk ngan aku tu) cam biasa hari jumaat dah pegi umah BIL aku kt subang. Dia tak tau yg aku laki bini nk suprisekan dia sempena bestday dia harini. So, kami planning berbuka kt sana. Pas berbuka masa dia sibuk kt dapor, aku gi amik kek yg aku simpan kt dlm kete, pasang lilin, aku anak banak beratur nyanyi lagu bestday kt dapor. Punye la dia tekejut terharu smp nangis2 tiup lilin kek tu! hihi..sbb dari pagi aku tak sms dia wish bestday. Kengkononnye aku terlupa la..hihihi..Hadiah pas-pasni ye nekmah. huhuhu..ni last dia sambut bestday ngan aku. Dia dh nk balik kg. Pasni EMA (pengasuh ely) lah yg jaga anak2 aku lak..

Pic buka pose di rumah BIL aku @ Subang


Umah aku yg aku tingin sgt nk ubah RUPA dia. Skit pon jadik la..aku ingat aku nk cat dapor arr...tp tak tau bila..Dah le umah aku ni kecik! Asyik la pesen tu..huhuhu


4 comments:

pearlEJ said...

tu diaa... punya panas sampai rumput2 pun leh terbakaq.... huhuu... sian abang2 bomba tuu....

bibu said...

suka aku tgk umah ko ni..kecik2 pon..umah sendri...kemas pon kemas..kalo 2 tingkat letih wooo nak kemas...cedap ayam tonggeng ko tuh..aku pon tak lalu le nak masak cenggitu..kalo yg mkn tekak aku soang je...jgn lupo mkn ubat..byk bende nak wat nak raya ni wei..(ckp org...aku pon sama...tak sihat pon ade ati nak wat sekut 6 jenis heheheheh)

lieya_latif said...

wah kak ai sedapnye ayam tergolek ko tu kak ai....jgn kate iena bertambah, kalo dpn mate lieya pun bertambah....gomuks sungguh ayam ko tu....geram n meleleh air liur tgk garing2 kat ayam tu...nyum nyum....ko lumur ape kak kat ayam tu...bagi laa secret resepi...leh menerainye jugak...oven kat umah dah lame tersadai tu....he he he he he

kak, cantik n kemas umah ko kak...ala casa impian gitu...auwwww!!!!!!!!!!!!

ai said...

EJ,
tu arr..sian kt abg bomba tu.elok time nk buka lak dia terbakaq!! kahhhh

BIBU,
umah aku ni kecik je tau. Aku tak tau nk buat pesen apa. tingin gak nk deco2..mmmmmm

ala bibu, ayam tu senang je nk msk. aku rebus, perap & bakar. pandai le kau nasihatkan aku ye..kahhhhhh kau tu pon x sihat. wei, aku pon ade hati nk baking cookies la..konon2 le..hihihi

LIEYA,
ala mek, kau tu kan pandai masak. Rajin lak tu! disebabkan ayam tu gomok gedempol, aku rebus dulu. Pehtu aku makeupkan ngan sos ayam skit, sos tiram skit, sos perap ayam, lada sulah & garam skit. Dah tu leh le kau bakar. Perghhh!

Umah aku ala casa impian??!! kau tengok betul2 kau pensan! umah aku tu tikar getah pon dah koyak rabak sana sini. Ngan cat pertapok2! huhuhu..

klik klik (^_^)