29.12.11

::DAH SELAMAT::


Alhamdullilah selamat dah procedure 1st stage utk Angah smalam. Jenoh gak la menunggu sbb kesian tgk Angah lapar. Dia kan kene puasa. Turn dia tghari sbb doc dulukan lg 2 budak kecik. Lagi pon procedure Angah smalam paling lama sbb dia kene tepek 3 tapak skru skali. Lama gak dia kt dlm OT. Dlm 3 jam. Pastu nak tunggu dia sedar pon lama. Memula sedar tu trus aku suapkan dia bubur nasi. Tp tgh2 mkn tu bleh lak dia terlentok tido. Kesan bius tu byk lg dlm badan dia kot. Dh petang baru dia sedar betol. Byk gak dia mkn smalam. Kebulur benar nampak gayanya sbb x mkn dari pagi. Air pon x boleh nk minum. 

Blk umah smalam dia mcm biasa je. Siap bleh update FB lagik ;) tetiba aku nk pitam tgk dia melompat2 dpn tv!!! smalam tu kesan ubat bius / tahan sakit byk lagi. Aku dh kabokan kt dia jgn galak sgt sbb takut sakit nnt. Tup2 mlm td dia dh dpt rasa sakit tu skit. Bangun pagi ni merengek. Dia dh mula rasa sakit. Sib bek la adik2 dia sume mak tlg jaga. Aman skit le rumah ni. Takut Angah rimas. Tp ptg kang kutip blk bebudak tu dari umah mak. Esok pagi bleh dowang duk kt umah Ema pulak.. 




Angah yang cool ^ . ^
tp meleleh gak air mata dia kt dlm OT tu. sib bek la abah dia bleh temankan smp dia tertido..
dia sebenarnya risau. takut masa doc drill tengkorak, terkena otak (aku pon takut gak sebenornya). aku ckp ngan dia jgn risau. doc tu tau buat keje dia. doc takkan sesaja nk cederakan pesakit ;)
Dr. Kaman Azaha in action

Anak Abah

masa ni dah sedar sepenohnya =)

masuk je umah, update status FB dulu ye. ini adalah penting! hehe..

chatting ngan paksu AJ pulak..

mlm td dia dh dpt rasa skit2 sakit tu..

pagi ni (29.12.11) dia dah mula rasa sakit. merengek je dia :(


Esok balutan kepala dia tu aku kene bukakan sendiri. Minggu dpn gi hosp buka jahitan kulit kepala lak. Minggu seterusnya tu kene gi jumpa ngan Prof Asma (yg buat procedure ni). Insyallah bulan 3 nnt ada 2nd stage procedure lak utk letak sound processor. Rasanya dlm bulan 6 nnt dpt le telinga palsu dia tu kot. Sebelom tu dia akan dpt alat pendengaran BAHA tu dulu. Tak sabar rasanya nk tgk dia puas ati dpt telinga & dengar cam kita2 ni ^  .  ^


6 PENGOMEN:

NorrazAriff on 12/29/11, 9:38 AM said...

Alhamdulillah.....Tumpang gembira semuanya selamat & berjalan lancar.....

adarnadzmie on 12/29/11, 9:39 AM said...

alhamdulillah... moga angah kuat...

el on 12/29/11, 10:02 AM said...

Alhamdulilah semua dah selamat...angah mmg strong...dr kaman meh rawat saya muahahahaha...

smoga angah cepat sembuh eh
ewah2 berfesbuk bagai nok :)

NonaFauzi on 12/29/11, 2:24 PM said...

angah jangan lasak2 sangat..makan banyak pantang tak ...hope kak Ai dan suami tabah..nona doakan semua akan berjalan ngan lancar..amin..

Ibu n Abah on 12/29/11, 5:41 PM said...

Alhamdulillah...
Semuga pembedahan Angah membolehkan Angah mendapatkan telinga yang dihajatkan.
Angah memang seorang anak yang kuat semangatnya.

kakngah on 12/29/11, 5:42 PM said...

esegak la abng doktor kaman
hihihi!!

budak dah biasa melasak, camtu la kan.. selagi tak terasa sakitnya, berkuntau jek la..

klik klik (^_^)

 

My Life as a Mother and Wife Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei