15.12.11

::SERABUTIH::

SERABUT + LETIH = SERABUTIH >______<"

Semalam kul 7:30pg dah kluar umah anak branak (+ echa skali) berangkat ke HUKM nk jumpa ngan Prof Asma yg nk operate Angah ujung bulan ni. Mkn roti dlm kete je sbb dah tau kompom2 ken tempoh jem. Berlumba ngan org len yg nk g keje ;P

Mcm2 urusan kami kene settlekan kt sana. Dari pagi bawak ke 1:30tghari baru settled. Jumpa ngan prof + gi makmal acuan telinga + gi audio sound + gi daycare. Jenuh bebudak tu tunggu. Biar dowang merasa cmne gi spital. Biasa kalau dowang tau aku g spital sibuk memasing nk ikut. ni kompom dowang tobat dah. haha...

Balik dari spital trus ke zoo. Nasib baik le smalam x ujan awal. Ptg time zoo dah tutup baru ujan turun. Skang ni zoo mkn duit sungguh. Dewasa RM20 sorang. Ketapi tu pon dah kene bayar. Dh diswastakan katanya. hohoho...Tp takpela, dah pegi thn ni mau 5thn lps ni baru masok lagi kot. Yelah, binatang je yg sama je aku tgk time aku kecik2 dulu ;) anak2 aku le yg hepi. BB je sentap skit sbb dia tak larat nk berjalan. Sakit kepala la, sakit kaki le. haha, rasakan kau. Hari2 mintak nk g zoo. Dah smp sana, tak larat lak dia nk berjalan. Anak2 aku yg lain sume ok je. Siap nk pegi lagi yg tak tahan tu ;P Aku dah ckp ngan Angah. Thn depan lepas dia buat operation ni baru kami gi holiday ke Cameron Highlands. Sib bek dia OK.

28/12 ni Angah operate. Doc nk masukkan skru dulu kt tulang tengkorak dia. Yg buat aku terkejut tu, doc ckp Angah x perlu warded. Duk kt daycare je sbb kalau duk dlm wad, senang kene jangkitan kuman. Makanya, lps operation tu nnt kene la aku jaga dia bebetul kt umah. Risau sungguh... -____-"

Ni aku tgh tunggu org yg supllykan skru tu utk collect balance cek RM14k kt opis ni. Lps dpt payment ni dia akan order skru tu dari Ausie. Amik masa dlm seminggu gak benda tu nk sampai kt sni. Rasanya, ngam2 je nnt dowang hntr kt spital. Mintak2 le sumenya berjalan ngan lancar.

Mekaseh pada semua yg mendoakan Angah ye...

Harini kt opis, aku curik2 masa isi borang sekolah Along yg agak complicated tu. Memacam benda nak kene aku tepek. Nk isi details lagi. Esok aku amik cuti. Pagi gi skolah Along, Angah, BB & Adek. Along punye brg2 sekolah kene beli sebelom orentasi. Mmg kene beli buku2 tulis & alat2 yg lain tu sekarang sbb ada benda yg dia kene bawak time orentasi tu. Angah lak dah alang2 aku nk gi kutip buku bank dia, baik aku belikan sekali buku tulis kt kedai buku skolah tu. haih la $$$$$$$....jap lagi nk doa biar duit jatuh dari langit le. hohoho (korek sakit baki yg ada dlm bank. huhuhu). Ptg besoknya pulak ada makeup job kt appt depan flet kos rendah aku. Makanya esok penoh aktiviti aku smp ke mlm...

errr...mcm biasa le, gambar2 aku update kendian. saya adalah sangat2 bizi skang ni. heh heh..





3 comments:

NonaKarim said...

mak nona doakan angah selamat dan cepat baik..amin..
banyaknyer aktiviti kak ai..saya baca pun raser penat.
wow nak g cameron highlands ek, sejak jalan sungai koyan siap yg leh tembus cameron tu, saya n pojie kejap2 dah 3x g cameron ikut jalan tu..jimat x payah tol2 dah ..jgn lupa isi minyak je, kalau tak x sampai..hihih

Syafa said...

aku doakan semuanyer berjalan lancar kak ai..aku lak nebes angah nak kena operate..insyaallah xde ape2..mesti ko bz gile kan kak..empat2 anak nak skolah..fuyohh..aku sentiasa doakan kesihatan ko kak ai..utk uruskan anak2 ko..be strong ya!!fighting!!!hehehe

Kak T, JB said...

Insya'Alllah, semoga semuanya berjalan dengan lancar. Kak T doakan dari jauh...

klik klik (^_^)